În luna februarie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului trecut:
- Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere (-9,5%), față de februarie 2023;
- Autoturismele “electrificate” au o creștere de +12.9%, realizând o cotă de piață de 43,3%, din care autoturismele pur electrice înregistrează o creștere de 6.5%, realizând o cota de piață de 9.9%;
- Vehiculele comerciale ușoare + minibus, în creștere cu +1,6%, iar cele grele + bus cu +31.8%;
După evoluția importantă a lunilor anterioare, februarie 2024 vine cu o scădere de 6.4% a înmatriculărilor de autovehicule noi faţă de luna februarie a anului 2023 și 9.6% faţă de luna ianuarie.
Sursă date: DGPCI (DRPCIV), prelucrare APIA |
- Autoturismele (care reprezintă aproximativ 93% din total) au înregistrat, în luna februarie 2024, un volum de 11.171 unități, cu 9,5% mai puțin decât în luna similară din 2023.
Sursă date: DGPCI (DRPCIV), prelucrare APIA |
Sursă date: DGPCI (DRPCIV), prelucrare APIA |
Segmentarea pe clase. În luna februarie a anului 2024, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (-10,6%), Clasa B (-39,5%),
Clasa C (-19.8%), Clasa D (+65%), Clasa E (-9,3%), Clasa F (+28,2%), SUV (+7,6%), MPV (+33,3%) și Clasa Sport (+160%), raportat la perioada similară din anul anterior.
Sursă date: DGPCI (DRPCIV), prelucrare APIA |
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 47,8%, în creștere cu 7.6%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.7%, în scădere cu 19.8% și Clasa B cu o cotă de 12,9%, în scădere cu 39.5% față de cota deținută în luna februarie a anului trecut.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna februarie a acestui an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 23.1% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 57,5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o creștere de 21.6% și dețin o cotă de 17,6% din total.
benzina | motorina | electric+full hybrid | total | benzina | motorina | electric+full hybrid | total | ||||||||||
FEB 2024 | 6424 | 57.5% | 1968 | 17.6% | 2779 | 24.9% | 11 171 | YTD2024 | 13450 | 56.7% | 3860 | 16.3% | 6427 | 27.1% | 23 737 | ||
IAN 2024 | 7026 | 55.9% | 1892 | 15.1% | 3648 | 29.0% | 12 566 | YTD2023 | 16356 | 66.8% | 3104 | 12.7% | 5037 | 20.6% | 24 497 | ||
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a II-a lună a anului 2024, o cotă de piață de 24,9%, care depășește cu 7.3 p.p. cota deținută de motoarele diesel.
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 9.9% din piață, în luna februarie a anului 2024, față de februarie 2023, când reprezentau 8,4%. Este de remarcat menținerea ritmului de creștere a autoturismelor 100% Electrice (+6.5%) și a celor plug-in hybrid (+13,5%), față de aceeași perioadă a anului trecut.
Top Mărci – ELECTRICE | Top Mărci – PLUG-IN HYBRID | Top Mărci – FULL HYBRID | |||||||||||
MARCA | 2 024 | 2 023 | var% | MARCA | 2 024 | 2 023 | var% | MARCA | 2 024 | 2 023 | var% | ||
DACIA | 1012 | 1057 | -4% | MERCEDES BENZ | 186 | 129 | 44% | TOYOTA | 1497 | 1157 | 29% | ||
TESLA | 859 | 170 | 405% | BMW | 128 | 121 | 6% | RENAULT | 214 | 329 | -35% | ||
HYUNDAI | 147 | 34 | 332% | FORD | 114 | 127 | -10% | FORD | 165 | 128 | 29% | ||
VOLKSWAGEN | 143 | 250 | -43% | TOYOTA | 108 | 11 | 882% | HYUNDAI | 154 | 142 | 8% | ||
BMW | 104 | 69 | 51% | HYUNDAI | 91 | 60 | 52% | DACIA | 148 | 4 | 3600% | ||
Altele | 464 | 521 | – | Altele | 443 | 387 | – | Altele | 450 | 324 | – | ||
Total | 2729 | 2101 | 30% | Total | 1070 | 835 | 28% | Total | 2628 | 2084 | 26% |
Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA
Cu atât mai mult, în a II-a lună din acest an, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului, unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 451 unități și o scădere de 19.5% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 170 unități și o creștere de 100x, Tesla Model Y cu 122 unități și o creștere de 530%, Hyundai Ioniq 5 cu 38 unități și Renault Megane cu 30 unități.
In ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele din luna februarie a anului 2024 este condus de Toyota RAV4, cu 54 unități și o creștere de 600% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmată de Mercedes Benz GLE cu 40 unități și o creștere de 66.7%, Ford Kuga cu 40 unități, Hyundai Tucson cu 26 unități si Mazda CX 60 cu 25 unități.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota C-HR cu 178 unități, în creștere cu 111% față de februarie 2023, urmată de Toyota Corolla cu 160 unități și 8.1% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 150 unități.
- Autovehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în februarie 2024, o creștere de 1.6% față de luna februarie 2023.
Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA |
Sursă date: DRPCIV, prelucrare APIA |
Utilizarea datelor și a informațiilor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) trebuie să fie însoțită obligatoriu de menționarea sursei și a adresei website-ului oficial al asociației, (https://www.apia.ro).
Vă invităm să descoperiți CarS – singura platformă online de analiză a pieței auto din România
(https://www.apia.ro/platforma-raportare) pentru rapoarte dinamice și detaliate ale datelor de piață, disponibile atât pentru autovehicule noi, cât și pentru cele second-hand. Platforma reprezintă un instrument esențial pentru toți cei interesați de evoluțiile din industria auto, ce oferă posibilitatea de filtrare a informațiilor după criterii precum: Marcă, Model, Clasă, An de fabricație, Tip combustibil, Localitate etc.
Despre Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România – APIA
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile este o organizație non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înființată în anul 1994, membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996. Misiunea APIA este de a reprezenta și susține interesele principalilor jucători din piața auto din România, implicându-se activ în dialogul cu autoritățile, prin promovarea practicilor sustenabile din industrie, prin educarea consumatorilor și prin oferirea de analize esențiale și relevante pentru acest sector. APIA este organizatorul unor evenimente publice definitorii pentru piața autohtonă și anume: Salonul Internațional Auto București – SIAB și Forumul Mobilității Sustenabile – FMS.
Pentru informații suplimentare, departamentul de comunicare APIA este la dispoziția dvs: telefon +40 740.209.099, email: apia@apia.ro, adresă: World Trade Center, Piața Montreal, Nr. 10, sector 1, București.
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro
[…] Sponzorizat de newsflash.ro Citeste continuarea pe autostiri.ro […]