- Antreprenorul texan Glynn Bloomquist, unul dintre cei 33 proprietari pasionați ai noului model 33 Stradale, a avut parte de o experiență captivantă la Muzeul de Istorie Alfa Romeo din Arese, unde a finalizat configurația mașinii sale personalizate și a retrăit experiența ”Bottega Alfa Romeo” alături de personalități marcante care au luat parte la proiect.
- Întâlnirea captivantă cu echipa Alfa Romeo i-a permis magnatului american să pună la punct unele dintre caracteristicile exclusive ale mașinii sale, prezentată în culoarea Rosso Villa d`Este, cu o dungă albă pe partea din față și numărul 14 pe laterale, în semn de omagiu pentru cei doi piloți favoriți ai săi: Enzo Ferrari și Anthony Joseph ”A.J.” Foyt.
- Așa cum îi stă bine unui adevărat Alfista, domnul Bloomquist intenționează să trăiască din plin toate emoțiile pe care numai o Alfa Romeo le poate transmite pe circuit sau pe drumurile însorite din Texas.
- Alfa Romeo în Statele Unite: de la victoria istorică a pilotului Tazio Nuvolari la Cupa Vanderbilt din 1936 până la realizările pilotului Horts Kweck, campion al SUA la clasa Touring în anii 1960.
- Rezultatul unui nou concept de producție, acela de a crea „few-offs”, prin combinarea abilă a proceselor artizanale, a inovației tehnologice și a dorințelor clienților, noul 33 Stradale reprezintă un veritabil ”manifesto” al capacităților mărcii italiene – în prezent și în viitor – în ceea ce privește stilul și experiența de condus.
”M-am născut într-un spital de pe o bază aeriană, poate că de aici provine pasiunea mea pentru viteză și performanțe maxime.” Așa s-a prezentat texanul Glynn Bloomquist în urmă cu câteva săptămâni în fața echipei Alfa Romeo, pentru a pune la punct personal configurația unică a automobilului său Alfa Romeo 33 Stradale. Întâlnirea a avut loc la Muzeul Alfa Romeo din Arese, o locație emblematică în care sunt păstrate unele dintre cele mai frumoase mașini din lume, inclusiv fascinantul 33 Stradale istoric care a inspirat noua mașină personalizată.
După o vizită exclusivă la muzeu, echipa l-a întâmpinat călduros pe dl. Bloomquist în Sala del Consiglio a muzeului din Arese, unde a fost aprobat designul modelului 33 Stradale în 1967, acum sediul Bottega Alfa Romeo. În acest loc simbolic, designerii, inginerii și istoricii mărcii s-au întâlnit și i-au ascultat pe cei 33 proprietari, apoi au creat alături de aceștia produse care au devenit opere de artă unice și un veritabil ”manifesto” al capacităților mărcii italiene – în prezent și în viitor – în ceea ce privește stilul și experiența de condus.
Realizat în doar 33 de unități exclusive, pentru 33 de fani ai mărcii, noul coupé cu două locuri reunește moștenirea și viitorul, și este produs conform unui proces artizanal unic la cele mai înalte standarde de calitate și cu o atenție extraordinară la detalii, exact ca în buticurile artizanale renascentiste și în atelierele din anii 1960 ale unor renumiți carosieri italieni. Una dintre acestea a fost renumita Carrozzeria Touring Superleggera, care și-a lăsat amprenta asupra unora dintre cele mai frumoase modele Alfa Romeo din toate timpurile, iar acum joacă un rol principal în producția noului 33 Stradale.
Între zidurile istorice și glorioase ale Bottega Alfa Romeo, antreprenorul american și-a spus povestea cu naturalețe totală și cu o mare implicare emoțională, arătând că se simte în largul său în Familia Alfa Romeo și cu atât mai mult în cercul restrâns al proprietarilor noului 33 Stradale, adevărați ambasadori ai mărcii italiene și ai valorilor sale în cele patru colțuri ale lumii.
Pasiunea pentru cursele americane și descoperirea motorsportului italian
Crescând alături de un tată pasionat de cursele americane și de muscle cars, Glynn Bloomquist s-a îndrăgostit rapid de motorsportul american, o pasiune care l-a făcut să se mute curând la Indianapolis în interes profesional, unde a urmat marketingul companiei sale fotografice la legendarul Indianapolis 500, cel mai mare campionat de monoposturi din State. Dl. Bloomquist și-a amintit: ”Am petrecut 10 ani călătorind prin lume pentru a sponsoriza IndyCar. Unele dintre cele mai frumoase amintiri ale mele din acea perioadă sunt legate de primul nostru pilot, Jimmy Vasser. În 1992, ca debutant, a urcat pe podium la Indianapolis după ce a stabilit recordul de viteză pentru un debutant în istoria Indy 500: peste 222 mph.”
Pornind de la aceste experiențe în domeniul curselor, care îl atrăgeau din ce în ce mai mult, antreprenorul american a început să se orienteze spre alte țări, pentru a descoperi moștenirea sportivă a mărcilor europene, în special a celor italiene.
Cele care l-au impresionat cel mai mult au fost Alfa Romeo și Ferrari, două mărci unice în lume prin istoria lor sportivă, designul ”Made in Italy” și tehnologia de ultimă generație. Citind o carte despre Enzo Ferrari, domnul Bloomquist a descoperit legătura de netăgăduit dintre renumitul antreprenor și marca Alfa Romeo, o relație de 20 de ani în care Drake a fost tester, pilot, colaborator comercial, și în cele din urmă, director al legendarului departament de curse Alfa Romeo.
Din acel moment, interesul său pentru motorsportul italian s-a transformat într-o adevărată pasiune care a dus la achiziționarea de comori italiene.
O completare recentă a colecției sale este o magnifică Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio în versiunea 100th Anniversary Edition, pe care a avut privilegiul de a o conduce pe pista de F1 de pe Circuit of the Americas din Austin, în calitate de invitat al echipei Alfa Romeo în 2023. Atunci l-a întâlnit pe Cristiano Fiorio, directorul proiectului 33 Stradale, care i-a oferit o oportunitate de neratat: ”Nu mi-a luat mult timp să accept ideea de a deveni unul dintre cei 33 de clienți ai noii mașini personalizate Alfa Romeo, atâta timp cât era roșie și doar roșie”, a spus Glynn zâmbind.
Cristiano Fiorio însuși povestește: ”Încă de la prima noastră întâlnire în Austin, am avut o relație specială cu Glynn. Implicarea umană pe care a adus-o în proiect, și pasiunea cu care acesta și echipa au abordat procesul de configurare sunt cu adevărat unice. Nu mai puțin unic este minunatul model pe care l-a configurat cu pasiune pentru marcă și pentru istoria motorsportului mondial.
Configurație inspirată de predecesorul său, cu un aer contemporan
Conform solicitării sale, noul 33 Stradale al domnului Bloomquist poartă culoarea multistrat Rosso Villa d`Este, cu o bandă albă orizontală în partea din față, un element de design destul de rar întâlnit la supercaruri. Acesta reia, cu un aer contemporan, combinația de culori roșu și alb a modelului Tipo 33, un lider în motorsportul mondial în anii 1960 și precursorul modelului 33 Stradale din 1967. De asemenea, domnul Bloomquist a decis asupra poziției legendarelor logo-uri Quadrifoglio și Autodelta, asupra prizelor de aer speciale din spate, și asupra noilor jante din aliaj ”Progressive” de 20”, de culoare neagră, cu elemente și inserții din fibră de carbon.
Cu un ochi pe emblematicul 33 Stradale din 1967, expus la Muzeul Arese, pentru interior, domnul Bloomquist a optat pentru configurația Tributo în două tonuri, ardezie și biscuit, cu inserții din aluminiu, adăugând tapițerie Alcantara în culoarea ardeziei pentru planșa de bord și o parte a scaunelor, panourilor portierelor, și a tunelului central, combinată cu o piele specifică, foarte fină, de culoarea biscuitului.
De asemenea, antreprenorul texan a solicitat și includerea numărului 14 pe partea exterioară a portierelor și la interior brodat pe tetiere, în semn de omagiu pentru cei doi piloți de excepție care l-au folosit pe mașinile lor de curse: Enzo Ferrari, pe Alfa Romeo din 1920, și Anthony Joseph ”A.J.” Foyt, pe Foyt Coyote. Decizia de a alege numărul 14 este, așadar, un omagiu atât pentru moștenirea sportivă a mărcii Alfa Romeo, cât și pentru multiplul campion american care a câștigat de patru ori cursa Indianapolis 500 și șapte campionate USAC.
Pe scurt, configurația exemplarului 33 Stradale al domnului Bloomquist este un veritabil manual de sportivitate auto italiană și americană. ”Abia aștept să pun mâinile pe volanul automobilului meu 33 Stradale și să aud sunetul motorului său V6 twin-turbo de 3,0 litri cu peste 620 CP. Cu siguranță, nu va sta închis în garaj. În centrul Texasului și în împrejurimile acestuia, unde locuiesc, există o mulțime de străzi și circuite fantastice pe care îmi duc toate mașinile mele, iar mașina mea Alfa Romeo personalizată nu va face excepție”, a concluzionat Glynn.
Realizările sportive ale mărcii Alfa Romeo pe pământ american
Există o legătură de netăgăduit între fanii sporturilor cu motor din Statele Unite și Alfa Romeo, cu o istorie lungă, presărată cu performanțe sportive, modele legendare, și piloți de excepție. Marca și-a făcut prima apariție pe alte meleaguri odată cu victoria istorică a pilotului Tazio Nuvolari în 1936 în Cupa Vanderbilt – singura marcă europeană care a câștigat această cursă – pe pista Roosevelt Field din New York, la bordul modelului GP Tipo C 12C. În anii 1930 și 1940, multe mașini Alfa Romeo au continuat să concureze de cealaltă parte a Atlanticului.
Legătura avea să se consolideze și mai mult după cel de-al Doilea Război Mondial: Giulietta Spider din 1955, opera lui Pinin Farina, a fost creată la cererea lui Max Hoffman, un celebru importator de mașini sport europene, destinate mai ales ”piloților amatori” din SUA. ”Micul” Spider a devenit astfel un simbol al unui mod de viață diferit. Timp de mai bine de un deceniu, de la mijlocul anilor `60, mașinile din Arese și-au făcut simțită puternic prezența pe circuitele americane.
De exemplu, victoriile obținute de Giulia TZ și Giulia Sprint GTA, modelele ”33” care au văzut steagul Alfa Romeo arborat pe cele mai înalte catarge pe circuite precum Sebring, Watkins Glen și Daytona, în cadrul triplei victorii din 1968, care avea să dea chiar numele versiunii din 1968 a modelului Tipo 33/2, punctul de plecare pentru 33 Stradale.
În acei ani, Horts Kweck, în GTA, a devenit campion al SUA la clasa Touring, iar Mario Andretti, un campion american cu rădăcini italiene, a participat atât la cursele 33, cât și la cele de Formula 1 în 1981, consolidând astfel o tradiție a piloților americani la volanul mașinilor Alfa Romeo care datează din 1924, când Peter de Paolo a concurat în legendarul GP Tipo P2.
Video: YouTube
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro