Alexandru Cărbune: ‘Pasiunea învinge limite!’

| 10 iulie 2016 | 0 Comments

Alexandru CărbunePasiunile nu se nasc peste noapte, ci se descoperă și se construiesc treptat, pe un drum de multe ori anevoios. Motorsportul, o pasiune mai rar întâlnită, dar care începe să reprezinte interes în rândul tinerilor, este sportul care şi-a pus amprenta pe Alexandru Cărbune, un tânăr sibian, împătimit de automobilismul sportiv.

După cum spune şi un citat: ’’A fi apt de o pasiune şi a nu o trăi, te face incomplet și limitat’’, Alex nu se simte incomplet când vine vorba despre motorsport, ci consideră că pasiunea învinge limite. Despre etapele vieţii prin care a trecut şi obiectivele pe care acesta le are în motorsport aflăm în rândurile care urmează.

Începutul pasiunii

Michael Schumacher, Sebastian Vettel şi Ayrton Senna sunt doar câţiva dintre cei mai cunoscuţi piloţi de Formula 1 care şi-au început cariera pe circuitele de karting la vârste fragede. Nici Alex nu a făcut excepţie de la acest pas şi la vârsta de 10 ani mergea la cursurile de karting din cadrul Palatului Copiilor. ’’Eram în clasa a 4-a, aveam 10 ani şi timp de 2 ani am mers săptămânal la cursurile de karting de la Palatul Copiilor, cursuri de altfel gratuite. Era o plăcere să îmi petrec timpul acolo după şcoală si mă bucuram de fiecare tură de mers cu kartul”

Momentele din liceu

Perioada liceului reprezintă pentru majoritatea dintre adolescenţi cea mai frumoasă etapă a vieţii. Majoritatea elevilor găsesc scuze ”ciudate” pentru a lipsi de la orele de curs. Alex avea şi el motivele lui pentru care absenta, ce-i drept mai ’’speciale” decât restul colegilor. ’’Îmi aduc aminte că fugeam de la şcoală si mergeam pe probele speciale de la Raliul Sibiului. Se întâmpla în anii 2007-2010.’’

În acelaşi timp pe lângă faptul că mergea ca spectator la raliuri, dorinţa lui fiind de a ajunge pilot de raliuri, acesta lucra la o Dacie 1310, primită de la o rudă de a sa, încercând să o prepare de raliu. ’’Am vrut să ajung pilot de raliuri dar crezând în visul meu, vechea Dacie a unchiului a şfârşit tragic în momentul în care am vrut sa o testez pe drumurile satului unde am copilărit. E funny să mă gândesc la acel moment pentru că mă pot considera unul dintre cei care au învăţat să conducă pe celebra Dacia 1310.”

Anii de voluntariat la Raliul Sibiului

Voluntariatul înseamnă să îţi dedici o parte din timpul tău altor tipuri de activităţi, fără să fii plătit pentru ceea ce faci. Indiferent de abilităţile pe care le ai, întotdeauna există proiecte în care poţi să te implici, chiar si în motorsport. ’’În 2010 am avut plăcerea de a intra în echipa organizatorică a Raliul Sibiului în postura de voluntar. Era pentru prima dată când înţelegeam ce se întâmplă în spatele cortinei. De atunci am avut şansa de a lucra cu o celebră echipă organizatoare în următoarele ediţii a Raliului Sibiului. Mă pot mândri cu succesele din 2012, respectiv 2013 având în vedere senzaţia pe care o poţi trăi la un eveniment de talie internaţională.’’

De la probele dure de macadam la cel mai spectaculos drum din lume

Traseu dur, praf, căldură mare, probleme tehnice, abandonuri, piloţi de top prezenţi la start, echipe tehnice de top, sute de spectatori prezenţi la proba de noapte … cam astea au fost ingredientele de la Raliului Sibiului. ’’Îmi aduc aminte cu drag atmosfera de pe celebra probă specială de noapte, Şanta, unde vedeai  grupuri de spectatori care pe lângă că urmăreau spectacolul automobilistic, profitau de aerul curat si făceau grătar.”

În 2014 competiţia şi-a schimbat formatul făcând trecerea de la macadamul dur la asfalt, spectacolul automobilistic mutându-se pe Transfăgărăşan. Pe atunci avea să devină o nouă provocare pentru organizatori, vechiul raliu al Sibiului redenumindu-se Sibiu Rally Challenge. ’’Multă lume a criticat schimbarea dar trebuie să recunosc că Transfăgărăşanul îşi merită numele de cel mai faimos drum din lume”.

În 2015 Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor, a inclus o competiţie de regularitate pentru maşini istorice. ’’M-am bucurat să văd pe podiumul de premiere la Sibiu Rally Challenge şi echipaje care au concurat cu maşini istorice, eu fiind un împătimit al acestora.’’

Transfăgărășan Speed World Record 2015

Transfăgărășan Speed World Record 2015 a reprezentat stabilirea de către reprezentanţi Ferrari Club Passione Rossa a primului record mondial de viteză pe Transfăgărăşan, cu un Ferrari 458. Timpul stabilit de pilotul Fabio Barone, preşedintele Ferrari Club Passione Rossa, pe traseul cuprins între Bâlea Cascadă si Bâlea Lac a fost de 9 minute, 13 secunde și 442 miimi. ’’Am avut şansa unică de a face parte din echipa organizatorică care a făcut posibil acel eveniment. Am avut ocazia să cunosc un om deosebit, în persoana lui Fabio Barone, pe care îl felicit pe această cale, acesta stabilind primul record mondial de viteză pe drumul între nori.’’

De la distanţă cu gândul la Sibiu Rally Challenge

Din ce în ce mai mulţi tineri români aleg să plece din România şi să meargă în străinătate pentru aş construi un viitor mai bun. Unul dintre ei este Alex, plecat din ţara sa, departe de prietenii lui, din dorinţa de a-şi îndeplini visele. ’’ În 2016 am luptat pentru a îmi îndeplini visul. Visul meu a fost să particip la Sibiu Rally Challenge 2016, iar pe 18 – 20 august voi fi prezent la cel mai important eveniment automobilistic pentru mine la volanul unui Volkswagen Golf 3 GTi cu care voi accepta provocarea de a cuceri Transfăgărăşanul.”

’’Pe această cale doresc să invit toţi pasionaţii de motorsport şi nu numai să ni se alăture la un eveniment important pentru Sibiu şi pentru automobilismul autohton. Nu pot să omit persoanele care m-au ajutat în realizarea acestui vis, de aceea doresc să le mulţumesc prietenilor Sergiu Stan, Droc Rareş, Moţ Bogdan, Dinu Sovea; echipei organizatorice Sibiu Rally Challenge şi nu în ultimul rând familiei, fratelui meu Răzvan si viitoarei mele soţii Andreea.”

Eu voi fi prezent la Sibiu Rally Challenge 2016, tu?

Sursa si imagini (arhiva personala Alexandru Cărbune): comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Transalpina Challenge: 94 de piloți la start

Emil Nestor poate deveni, în premieră, campion național la viteză în coastă, iar pentru asta mai are nevoie de un...

Închide