Alex Lascu si-a facut debutul in 2008 la cursa de la Mosteni Slatina, sub egida FRAS, la volanul unui Subaru Impreza. Prima participare la nivel national, a fost in anul 2009 la Ranca cu un Seat Leon R300T. Primul sezon de coasta, cat de cat complet, in 2013 cu Meggie. La Tess Rally Romtelecom l-am privit cu admiratie si respect cum il incurajeaza cu o galeata albastra (#galeataalbastra – o idee ce urmeaza a fi prezentata) pe marginea probei pe Alex Mirea. Nu am ratat ocazia si l-am rugat pe Alex Lascu sa ne depene cateva reflectii din perspectiva celui care atunci cand are ocazia ocupa un loc in spatele volanului unei masini de competitii.
Alex Lascu:
„Mergem tare, mergem de-a latu, spectaculos sau eficient, ne facem fani, prieteni sau dusmani. Suntem „dusmani” unul cu celalalt sau unii cu ceilalti pe probele speciale si mergem tare. Cat stim…. cat putem…
Ne gandim prea putin in timpul concursului la ceea ce ne inconjoara cu adevarat, ne capteaza atentia trasele, punctele de franare, dictarea, zonele unde stim ca sunt fani pe marginea probei.
Te urci la volan, cu greu, iti legi casca, Hans-ul e deja prins bine in centuri, mai strangi o data centura ca sa fii sigur -15 secunde, geamul sus !- tic, tac… 5, 4 … si pornesti. Dar stai, de ce am intrat in masina cu greu ? Sunt ceva tevi pe acolo care m-au impiedicat sa intru ca intr-o masina de strada. Probabil iti aduci aminte de acest element de prea putine ori. Cu siguranta atunci cand il construiesti sau cumperi si, desi nu e un lucru dorit ti-l amintesti atunci cand te scapa dintr-o situatie grea. Ai rollcage !
Imi aduc aminte de perioada cand am inceput sa merg la curse, de amatori, si pe masura ce timpul trecea si organizatorii deveneau din ce in ce mai profesionisti si normele de securitate nimim impuse deveneau din ce in ce mai drastice. Spuneam drastice atunci, acum spun si sustin ca, pentru cursele locale de amatori cel putin sunt inca prea permisive.
Educatia in sportul asta dupa parerea mea trebuie sa capete mai multe directii dar nu pot gandi una mai importanta decat cea legata de securitate. Este de bun simt ca atunci cand mergi la o competitie sportiva ca participant sa fii imbracat ca atare (combinezon, casca, manusi, ghete), doar nu mergi la vals imbracat in trening. Extinctorul, contactul general si cusca de protectie, trebuie de asemenea sa nu lipseasca.
Lucram acum la masina de coasta pentru sezonul 2014 si de aceea am gasit de cuvinta sa insir aceste cateva randuri, iar concluzia este ca vreau decat sa multumesc celor care isi strica vederea, se ard la maini, stau cu orele inchisi intr-un garaj, doar pentru ca noi, sa putem fi in siguranta atunci cand suntem intr-o competitie si facem ceea ce ne place. Multumesc frumos!”
Multumim si noi Alex Lascu! Multa bafta! In galeria foto, aveti imagini cu pregatirile pentru sezonul 2014.
Noi, vom reveni cu reflectiile acestui talentat si inimos pilot. Drumuri line!
Credit foto: arhiva personala Alex Lascu