După locul secund în Rallye du Chablais, Alex Filip și Gabi Lazăr, copilotul său, și-au continuat parcursul în Tour European Rally cu o victorie. Cei doi s-au impus pe macadamul din Rally Città di Arezzo, Crete Senesi e Valtiberina și au urcat pe prima poziție la general în Trofeul TER2WD.
Alex Filip și Gabi Lazăr au luat startul în Rally Città di Arezzo, Crete Senesi e Valtiberina
În acest weekend, Alex Filip și Gabi Lazăr au luat startul în Rally Città di Arezzo, Crete Senesi e Valtiberina, a doua etapă din competiția continentală de raliuri Tour European Rally. Etapa din Toscana a fost prima pe macadam din 2021 pentru echipajul românesc și a inclus probe legendare folosite și în etapele din Campionatul Mondial de Raliuri.
„Am așteptat cu nerăbdare prima etapă de macadam pentru că nu am mai concurat de mult pe această suprafață. În plus, o parte din traseu a fost folosit în etape din WRC, dar și în Strade Bianche, celebra cursă de ciclism de o zi, sau în cursa de ciclism pentru amatori, L’Eroica. Ținând cont că și ciclismul se numără printre pasiunile mele am așteptat cu nerăbdare această etapă”, a spus Alex Filip, înaintea startului în Rally Città di Arezzo, Crete Senesi e Valtiberina.
Etapa din Toscana s-a desfășurat în perioada 6 – 8 august în program fiind incluse 8 probe speciale pe macadam cu o lungime de aproape 100 de kilometri.
Alex Filip și Gabi Lazăr au luat startul pe un Renault Clio RS R3T preparat de echipa Gima Autosport
Și la acest raliu Alex Filip și Gabi Lazăr au luat startul pe un Renault Clio RS R3T preparat de echipa Gima Autosport din Italia. Sâmbătă au fost programate trei treceri pe speciala Alpe di Poti, una dintre cele mai dificile din această etapă. Pe prima probă, Alex Filip și Gabi Lazăr au primit un timp forfetar după ce speciala a fost întreruptă din cauza unei mașini care a blocat traseul. La a doua trecere lucrurile au stat mult mai bine, iar a treia trecere a fost anulată din cauza lipsei de vizibilitate.
„A fost un început cu multe incidente, dar din fericire noi am fost feriți de probleme. M-am simțit foarte bine la volanul mașinii pregătite excelent de echipa Gima Autosport Italia și atunci când am reușit să parcurgem proba am fost mulțumit cu timpul obținut. Suntem pe prima poziție în Trofeul TER2WD, dar duminică urmează încă 5 probe speciale extrem de dificile așa că trebuie să fim foarte atenți în continuare”, a spus Alex Filip, în parcul de service după prima zi a raliului. Nici ultima zi a raliului nu a fost una ușoară pentru Alex Filip și Gabi Lazăr. Temperatura în aer a ajuns la peste 35 de grade Celsius, iar în mașină a depășit 50 de grade Celsius.
În plus, pe prima proba de duminică cei doi au luat startul în spatele unui echipaj mai lent și au parcurs peste jumătate din distanță în praful ridicat de el.
În urma acestei situații, conducerea cursei a decis ca Alex Filip să ia startul la două minute. Scăpați de această problemă, Alex Filip și Gabi Lazăr au crescut ritmul și în final au terminat pe prima poziție în Trofeul TER2WD.
„A fost o zi lungă în care hidratarea și condiția fizică au jucat un rol important. Mi-au plăcut mult probele de aici și ritmul a fost unul foarte bun. M-am sincronizat perfect cu Gabi Lazăr și mă bucur că am obținut aici maximum de puncte. Este un rezultat important care poate să facă diferența în lupta pentru titlul TER2WD și cu siguranță este o victorie importantă și pentru echipa Gima Autosport Italia pe teren propriu”, a spus Alex Filip, de două ori câștigător al Trofeului TER2WD, la finalul etapei din Toscana. După victoria din Rally Città di Arezzo, Crete Senesi e Valtiberina, Alex Filip a adunat 54 de puncte și este pe prima poziție în clasamentul TER2WD.
Următoarea etapă la care va lua startul Alex Filip este Rallye Antibes Côte d’Azur
Următoarea etapă din Tour European Rally la care va lua startul Alex Filip este Rallye Antibes Côte d’Azur, programat în perioada 6 – 9 octombrie. „Sper ca în Franța să adunăm punctele necesare pentru câștigarea celui de-al treilea titlu TER2WD. Până atunci însă vom participa și la o serie de alte competiții, următoarea fiind raliul de regularitate Transylvania Classic unde vom lua startul la categoria mașinilor electrice”, a mai adăugat Alex Filip.
Participarea în TER 2021 este posibilă datorită partenerilor – Orange, Renault, Michelin, ALD Automotive și al partenerilor tehnici – Isostar, Polar, Coffeelicious.ro, Hotel Hilton Sibiu și ACR.
Credit foto: ACTUALFOTO – Buraglio Fabrrizio;
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro