Alex Filip a adunat puncte importante în Toscana

| 11 august 2020 | 0 Comments

Alex Filip a început sezonul 2020 cu o clasare pe locul 4, la categoria 2WD în Tour European Rally (TER), rezultat care-l poate ajuta să-și apere cele două titluri internaționale consecutive câștigate în competiția europeană în 2018 și 2019. După o pauză de 10 luni în care nu a mai urcat în mașina de curse, Alex Filip a început în acest weekend sezonul 2020 la Rally Città di Arezzo, Crete Senesi e Valtiberina. La prima etapă din competiția europeană de raliuri Tour European Rally, Alex Filip a luat startul împreună cu Gabi Lazăr, pe un Renault Clio R3T pregătit de echipa italiană Gima Autosport.  Rally Città di Arezzo, Crete Senesi e Valtiberina s-a desfășurat pe 8 și 9 august, prima etapă din TER având o lungime totală de 380 de kilometri, dintre care peste 70 de kilometri de probe speciale pe macadam.

„Pentru mine a fost cu siguranță cel mai atipic raliu din carieră. În primul rând participarea noastră a fost permanent pusă sub semnul întrebării. Din această cauză nu am reușit să mă pregătesc mental pentru această cursă și asta s-a văzut pentru că mi-am intrat mai greu în ritm pe primele probe speciale. Nici măcar în momentul în care am aterizat la Roma nu eram 100% siguri că putem lua startul din cauza restricțiilor impuse de pandemia de Coronavirus, existând șansa să intrăm 14 zile în carantină. În plus, nu am mai pilotat pe macadam de peste doi ani și din cauza restricțiilor nici nu am avut ocazia să testăm
înaintea acestei etape”, a spus Alex Filip, citat de autostiri.ro.

După recunoașterile de joi, 7 august, vineri, în prima zi a raliului au fost programate 4 probe speciale pe macadam. Din păcate, pe cea de-a doua probă specială a cursei, Alex Filip și Gabi Lazăr au pierdut peste 3 minute din cauza unei probleme la electronica mașinii.

„Mi-au plăcut foarte mult probele de vineri, mai ales că pe două dintre ele se desfășoară și celebra cursă cu biciclete retro, L’Eroica, la care am participat în 2018. Probele erau foarte rapide, cu un macadam bun și îmi pare rău că nu am putut ataca la maximum aici”, a continuat Alex Filip.

Sâmbătă a fost programate trei treceri pe proba speciala Alpe di Poti, lungimea totală a probelor din această etapă fiind de 70 km. Pentru că era dificil să recupereze timpul pierdut în prima zi, Alex Filip și Gabi Lazăr au folosit ziua pentru a aduna experiență pe macadam cu modelul Renault Clio R3T și pentru a-și reintra în ritm după o pauză atât de lungă fără competiții.

„A fost o proba specială extrem de dură și care mi-a adus aminte de celebra probă Șanta din Raliul Sibiului când era etapă în IRC și ERC sau CNR. A fost un raliu intens desfășurat într-o zonă foarte frumoasă, cu probe speciale dificile. Mă bucur totuși că am adunat puncte importante aici și cred că ne vor ajuta să ne  atingem obiectivul pentru a păstra Trofeul TER 2WD câștigat în 2018 și 2019”, a mai spus Alex Filip, citat de autostiri.ro.

După cele două zile de raliu, Alex Filip și Gabi Lazăr au terminat etapa din Toscana pe locul 4 în clasamentul 2WD, iar următoarea etapă din Tour European Rally la care vor lua startul va fi Transilvania Rally, etapă programată la Cluj în perioada 25 – 26 septembrie, și care face parte și din Campionatul Național. Participarea in Tour European Rally 2020 este posibilă datorită partenerilor principali – Orange, Orange store, Renault, Rombat, ALD Automotive si Michelin, partenerilor tehnici – Gima Autosport Italia, Isostar, Polar, Hilton Sibiu, Automobil Clubul Roman, Running Mag, Flow și Amadeus.

Credit foto: BURAGLIO FABRIZIO

Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro


Tags: ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Transalpina Challenge: 94 de piloți la start

Emil Nestor poate deveni, în premieră, campion național la viteză în coastă, iar pentru asta mai are nevoie de un...

Închide