Alessandro, te rog descrie participarea ta specială în DTM în trei cuvinte.
Alessandro Zanardi: Înfiorat, tulburător, emoţionat. Plec de la Misano cu un mare zâmbet pe chip.
Care a fost primul tău gând duminică, când ai trecut linia de sosire pe locul al cincilea la doar a doua cursă a ta în DTM?
Zanardi: În primul moment am crezut că este o glumă când inginerul meu mi-a spus locul prin legătura radio. Nu mă aşteptam la aşa ceva. Şi este prea mult dacă priveşti performanţa mea dintr-un punct de vedere neutru. Am fost foarte optimist după teste, dar, după prima sesiune în care am fost de departe ultimul, mi-a fost teamă că soarta mea în acest week-end ar putea fi aceea de a rula mereu la coada plutonului.
Problema a fost că aceste condiţii în continuă schimbare nu mi-au permis să acumulez experienţă de la o sesiune la alta. De fiecare dată când ieşeam pe pistă, totul era diferit faţă de precedenta ieşire. Ţinând cont de aceasta, locul al cincilea, alături de timpi pe tur buni şi competitivi, înseamnă ceva fantastic. Este ceva asemenea unei medalii de aur.
Ce ţi-a plăcut cel mai mult?
Zanardi: Timpul petrecut cu toţi oamenii care m-au ajutat să fac posibil acest week-end la Misano.
Care a fost cea mai mare provocare?
Zanardi: Să menţin BMW M4 DTM pe pistă (râde). Cu toate acestea, am reuşit acest lucru. Am câştigat multe curse de-a lungul carierei şi cred că încă am ceea ce trebuie pentru a duce la limită o maşină precum BMW M4 DTM. Pe de altă parte, pur şi simplu mi-a lipsit experienţa în DTM în comparaţie cu ceilalţi piloţi.
Cum ai fost primit de familiile BMW şi DTM?
Zanardi: Am fost primit foarte bine de familia DTM şi m-am simţit foarte bine la Misano. Sunt foarte recunoscător pentru aceasta! Cât priveşte familia BMW şi echipa mea în special, mi-au oferit sentimentul – şi am putut vedea în privirile lor – că şi-au făcut treaba foarte bine şi că am fost omul potrivit pe care îl doreau în maşina lor. Obiectivul nu a fost să câştig cursa, ci să obţin maximum posibil din această oportunitate şi să scot maximum din maşină. Toţi cei din echipă s-au identificat cu acest obiectiv – acest lucru a fost de nepreţuit pentru mine. Mereu voi purta cu mine acel sentiment. Week-endul a fost absolut fantastic.
Şi ai fost primit cu mult entuziasm de către fanii italieni…
Zanardi: Să spunem aşa… Cred că am fost implicat în câteva poveşti romantice de-a lungul vieţii mele, care în cele din urmă au avut finalul fericit la care oamenii au sperat. Am reuşit câteva lucruri de care oamenii nu credeau că sunt capabil din punct de vedere fizic. Într-o zi ca aceasta, seara stai în faţa oglinzii şi îţi aminteşti tot ce ai experimentat de-a lungul numeroşilor ani. Este ceva magic să ştiu că atât de mulţi oameni se identifică atât de mult cu ceea ce fac. Mă face să fiu foarte mândru.
Privind la imaginile onboard, a fost impresionant să vezi cât de multe faci cu mâinile în acelaşi timp.
Zanardi: Este adevărat, a fost un fel de acrobaţie (râde). Cu toate acestea, nu am alternative în aceste zile, aşa că m-am adaptat rapid. Odată ce ai acceptat misiunea, unele lucruri nu sunt chiar atât de dificile precum îţi imaginai iniţial că ar putea fi. Am lucrat cu meticulozitate cu inginerii la München pentru a găsi cea mai bună soluţie posibilă pentru mine şi cred că am venit cu un sistem remarcabil. Am făcut un pas uriaş înainte şi am pus o bază excelentă pentru startul meu planificat pentru cursa de 24 de ore de la Daytona din 2019.
Cred că, dacă m-aş fi confruntat cu provocarea de a pilota 24 de ore în continuu, aş fi putut-o face cu acest sistem – dintr-o perspectivă pur fizică. Sunt sigur că după aceea nu aş fi la fel de proaspăt ca o margaretă, dar ar fi fost posibil (râde). Le mulţumesc tuturor celor implicaţi pentru interesul şi ambiţia de a mă face un pilot şi mai bun. Aştept cu nerăbdare să continui pregătirile pentru Daytona.
Alessandro Zanardi – date şi informaţii din week-endul de cursă DTM
Sesiune | Tururi | Kilometri | Manevre de frânare | Forţă de frânare utilizată (în kgf) | Forţa medie utilizată per manevră de frânare (în kgf) |
Antrenamente libere 1 | 16 | 68 | 230 | 15,872 | 69 |
Antrenamente libere 2 | 12 | 51 | 271 | 9,153 | 34 |
Calificări 1 | 10 | 42 | 176 | 6,944 | 39 |
Cursa 1 | 31 | 131 | 509 | 26,625 | 52 |
Antrenamente libere 3 | 16 | 68 | 236 | 13,829 | 59 |
Calificări 2 | 12 | 51 | 194 | 7,164 | 37 |
Cursa 2 | 32 | 135 | 501 | 23,065 | 46 |
Total | 129 | 546 | 2,117 | 102,652 | 48 |