spot_img

Al treilea an consecutiv pentru Junior Motorsport, în Romanian Endurance Series

Echipa Junior Motorsport, pepiniera de tinere talente din motorsportul autohton de circuit, continuă în campionatul care a consacrat deja mai multe nume propulsate în competiții de formația bucureșteană. În 2024, Junior Motorsport continuă să concureze pe trei „fronturi”, cu șase mașini înscrise.

Junior Motorsport își respectă promisiunea făcută la finalul sezonului anterior al Romanian Endurance Series (RES) cunoscut și drept Campionatul Național de Anduranță Auto și va alinia la start șase turisme, mai multe decât în 2023. Formația care pregătește tinerii piloți, care vor să atingă culmile succesului în competițiile pe circuitul din țară și străinătate, propune două mașini la clasa A1, adică două Citroen Saxo, respectiv aceleași două BMW 330i (E46) la clasa A3, pe lângă alte două 206 RC la noua clasă A1+. Toate mașinile participă în categoria Touring (Turisme), cea mai populară din campionat ca număr de echipaje înscrise.

În 2023, Junior Motorsport a avut un echipaj în Top 5 la categoria A3, dar și două mașini printre primele șapte clasate la cea mai disputată clasă, A1. În plus, juniorii formației au obținut clasări pe podium la finele stagiunii în categoriile Juniori 2 (#144 – Alex Rotaru/Teo Naftan), dar și un loc 4 la Juniori 3 (#122 – Andrei Rotaru/Dani Crețu). Pentru noul sezon, care va începe la finele lunii martie, echipa a decis promovarea unor piloți care s-au evidențiat în competițiile de îndemânare, dar și schimbarea componenței unor echipaje cu piloți care au deja experiență în RES.

• #111 – Junior Motorsport RTH Proconstruct – Peugeot 206 RC (A1+) – Alex Rotaru / Alex Panait

• #122 – Junior Motorsport Libra Quality Consult – BMW 330i (A3) – Dani Crețu / Andrei Rotaru

• #133 – Junior Motorsport Shell Helix Motor Oil – BMW 330i (A3) – Ștefan Niculae / Stefanos Ladopoulos

• #144 – Junior Motorsport Black Sea Suppliers – Citroen Saxo (A1) – Luca Gherghelah / Mircea Hatisi

• #155 – Junior Motorsport Amazons Rubi – Peugeot 206 RC (A1+) – Ama Chruscielewski / Mara Savu

• #166 – Junior Motorsport VIMAR – Citroen Saxo – Yannis Andrei / Darius Chirilă

În echipajul #111 își face, în fine, debutul în RES Alex Panait, cel care a concurat pentru prima dată într-o cursă de anduranță în proba de 12 ore, ce a fost organizată la finele lui 2023, ca o cursă de explorare ce nu a contat pentru clasamentele din campionat. El a încheiat pe primul loc la clasă atunci, iar acum va face echipă cu Alex Rotaru, care pleacă în noua stagiune cu podiumul la J2. Cei doi Alex sunt prieteni buni și au petrecut multe tabere de pregătire împreună, învățând unul de la altul.

Andrei Rotaru și Dani Crețu, doi piloți cu state vechi în echipă, ce au devenit între timp și adevărați mentori pentru juniorii mai tineri, în etapele de Îndemânare, continua în mașina #122. Obiectivele pentru ambele echipaje de la clasa A3 sunt clare: podiumuri în clasamentul general al diviziei Touring, respectiv titlul la A3. Echipajul #133 de pe celălalt BMW E46 este, de asemenea, neschimbat. Stefanos Ladopoulos și-a dovedit în 2023 viteza în calificări, iar mașinile au fost atent îmbunătățite de echipa Just Classics, pentru mai multă fiabilitate.

De asemenea, fostul pilot italian Elisa Giordan, actual trainer Porsche în Italia, va ocupa poziția de Team Manager pentru echipajul 100% feminin din Peugeot-ul #155 de la clasa A1+. Ama și Mara vor ținti și ele la titlu în noua clasă, care separă cele mai rapide mașini de la A1 din 2023 într-o altă clasă.

În fine, echipajele #144 și #166 sunt formate din piloți care sunt la început de drum în competițiile de circuit, făcând deja primii pași în motorsport la CNIA/CNSS – Junior Motorsport fiind prezentă și la Îndemânare, dar și la Super Slalom și în 2024 cu tot mai mulți piloți. Luca Gherghelah vine în RES după ce a obținut un podium la grupa sa de vârstă în CNIA, anul trecut, în timp ce Yannis, Mircea și Darius au participat la un program de pregătire, învățare și antrenament afiliat Cupei Ford Fiesta din Marea Britanie, în această iarnă.

Sezonul 2024 începe cu o primă vizită pe traseul Motorpark Romania din Adâncata. Etapa are loc în weekendul 30-31 martie, iar formatul fiecărui weekend este identic cu cel din 2023. Vorbim de câte două curse pe weekend pentru divizia Touring, ce va merge alături de mașinile din diviziile GT și Prototype. Mașinile de la cupa monomarcă Dacia Logan vor avea cursele lor separate.

Georgios Ladopoulos, Manager Junior Motorsport: „Și în acest an aducem forțe proaspete pe circuit, copii talentați și determinați. Totodată, se pare că se închide primul ciclu din viața Junior Motorsport, doi dintre elevii noștri plecând la studii în străinătate, Andrei Rotaru în Marea Britanie și Dani Crețu în Belgia. Așa că aș dori să-i văd pe podium atât la categorie, cât și la general, pentru că și-au făcut temele și a venit timpul recompensei. Sunt fericit că i-am văzut crescând în sânul echipei și sunt sigur că mereu se vor întoarce la echipă cu drag, iar cei mai mici îi vor privi tot timpul ca pe frații lor mai mari. De asemenea, sunt foarte mândru că echipa de instructori crește, prin venirea permanentă a Elisei și reîntoarcerea lui Alex Cascatău după un an complicat.”

Credit foto: Ilie-Marius Boboaca

Related Articles

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri