Adrian Raduta, un campion “privat”

| 4 noiembrie 2014 | 1 Comment
De la stanga la dreapta - Ion Rosu, Alex Rosu, Ionut Corbea,  Ilie Raduta, Adrian Raduta, Ionut Patulea, Arthur Tataru, Ciprian  Popescu

De la stanga la dreapta – Ion Rosu, Alex Rosu, Ionut Corbea, Ilie Raduta, Adrian Raduta, Ionut Patulea, Arthur Tataru, Ciprian Popescu

Adrian Raduta, un campion “privat”. A castigat titlul est european la motocross fara sprijin din partea Federatiei Romane de Motociclism, fara a face parte din lotul national!

“S-a intamplat in mod natural. Asta imi place sa fac si o fac din tot sufletul meu. Imi place sa ma antrenez pentru a obtine un rezultat, inca de la bun inceput mi-am dorit sa obtin rezultate in sportul pe care il practic”, raspunde Adrian Raduta, potrivit Autostiri.ro, la intrebarea ce l-a motivat pe parcursul sezonului 2014 al Campionatului Est European de Motocross. Iar rezultatul obtinut de sportivul roman este poate cel mai bun care se poate obtine, tinand cont de nivelul motocrosului romanesc. “Am dorit si sa ofer tinerilor piloti din echipa Top Cross TCS, ocazia de a alerga la niste curse de nivel mai bun decat campionatul national, cu o concurenta mai bine pregatita, trebuie sa tinem cont de faptul ca in Bulgaria, tara in care se organizeaza o etapa de campionat mondial, circuitele sunt tehnice, bine pregatite pentru cursa, iar organizarile sunt foarte bune”, mai adauga Adrian, citat de Autostiri.ro.

Adrian Raduta - Macedonia

Adrian Raduta – Macedonia

Tanarul de 29 de ani, care a alergat in campionatele de motocross ale Belgiei si Olandei, tari in care acest sport este o traditie, prefera sa nu faca foarte mult caz de titlul pe care l-a castigat prin eforturi proprii, fara a primi vreo sustinere de vreun fel din partea Federatiei Romane de Motociclism. “Est-Europeanul este un campionat de nivel mediu, iar acesta este inca un titlu pentru mine. Desigur, ma bucur pentru el, dar nu pot considera ca e normal sa nu fi primit vreun sprijin din partea Federatiei. Sper macar ca acest rezultat sa aduca bani Federatiei, iar acestia sa fie folositi pentru motocross”, spune Adrian, citat de Autostiri.ro, un sportiv care s-a “obisnuit” sa faca performanta din buzunarul propriu. Dragostea pentru motocross l-a transformat pe Adrian intr-un tanar antreprenor, care intre doua antrenamente alaturi de Top Cross TCS, echipa pe care o conduce, se ocupa de bunul mers al unui service auto-moto si al unei sali de fitness. Dar, asta inseamna ca nu se mai poate dedica unui regim de antrenamente care sa-l pregateasca pentru “europeanul cel mare”, cum numeste Adrian campionatul european de motocross.

Bugetul minim pentru o etapa de est-european, excluzand eventuale stricaciuni la motocicleta, este de 1000 de euro, iar anul acesta s-au alergat 11 etape. “In mod normal, Federatia ar fi trebuit sa deconteze carburantul pentru deplasari, iar in urma unei intelegeri cu celelalte federatii, sa se ofere cazare sportivilor, o facilitate de care am aflat tardiv”, spune Adrian, potrivit Autostiri.ro. Insa, nefacand parte din lotul national de motocross – desi sportivul bucurestean a participat inclusiv la Motocrosul Natiunilor, competitie considerata “Olimpiada Motocrosului”, Adrian Raduta nu poate beneficia de suportul Federatiei. “Motivul invocat de Federatie este ca ei nu pot cunoaste nivelul meu competitional, pentru a decide daca merit sau nu sa fac parte din lot,” explica proaspatul campion est-european, un motiv destul de ciudat, tinand cont ca motocrosul este o “lume mica” in Romania, in care Adrian face performanta inca din 2001, participand la majoritatea etapelor de campionat national, pana in 2012.

Adrian Raduta start Macedonia

Adrian Raduta start Macedonia

Desigur, motivul real poate fi legat de faptul ca din 2013, Adrian a ales sa nu mai alerge in Campionatul National de Motocross: “In 2006 si 2007 am concurat in Belgia si in Olanda, am vazut ce inseamna motocrosul si am putut face o comparatie cu ceea ce se intampla la noi. Pe scurt, e lipsa de respect fata de sport si fata de piloti sa concurezi pe iarba, pe poteci de capre si prin tufe, asa cum arata de obicei circuitele folosite in campionat. Acestora le lipseste tehnicitatea, nu sunt udate, nu au nici macar latimea ceruta de curse”, explica sportivul Top Cross TCS, care din 2012 a dezvoltat, alaturi de Ciprian Popescu (Dual Racing Team) Motocross CUP, o cupa privata de motocross, ce propune sportivilor o serie de competitii pe circuite pregatite la standarde internationale.

Propunerea de preluare de catre organizatorii Motocross Cup a Campionatului National de Motocross a fost sortita esecului, Federatia Romana de Motociclism, rezervand cluburilor Top Cross TCS si Dual Racing sarcina exclusiva a pregatirii circuitelor. Astfel, titlul de campion est-european de motocross, competitie ce continua vechiul campionat balcanic, ramane o initiativa privata, care este insa foarte posibil sa intre in palmaresul Federatiei Romane de Motociclism, in timp ce motocrosul romanesc, se zbate la propriu, in noroi! “Motocrosul este un sport costisitor, sunt constient ca intr-adevar, nu sunt bani, dar nici nu se doresc sa fie bani. Prioritatea angajatilor Federatiei Romane de Motociclism este asigurarea fondurilor pentru salarii. Prea putini sunt oamenii din Federatie care au facut sport de performanta la viata lor, iar pana cand actuala echipa nu va fi inlocuita de oameni cu o dorinta profunda de a reinvia acest sport, lucrurile nu se vor schimba”, concluzioneaza Adrian Raduta, citat de Autostiri.ro.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , , , , ,

Category: Prima pagina, Special

Citește articolul precedent:
Istoria logo-ului Opel

Noul Mokka, primul model Opel care prezintă noul design al logo-ului mărcii

Închide