Weekendul 24 -26 mai este unul plin pentru campionii en-titre ai României. Simone Tempestini și Sergiu Itu concurează în Raliul Aradului, a doua etapă din Campionatul Național de Raliu, iar duminică pleacă către Porto, pentru prima lor etapă pe macadam din acest sezon al Campionatului Mondial de Raliu.
După câștigarea, la începutul lui mai, a Raliului Argeșului, a urmat un proces de învățare și configurarea noii mașini, Hyundai i20 R5, pentru macadam. Cei doi au efectuat câteva teste și o sesiune demo, iar vineri și sâmbătă vor vedea și cum se comportă mașina în regim de cursă. Raliul Aradului a debutat, vineri 24 mai, cu proba specială Frumușeni, iar la ora 20:17 se va concura în super speciala din centrul Aradului.
Sâmbătă sunt progrmate alte cinci probe speciale, raliul numărând un total de 134,57 km de probă specială.
La nici 24 de ore după terminarea etapei din Arad, echipajul Napoca Rally Academy va porni către Portugalia, unde cei doi vor lua startul în cea de a doua lor etapă de WRC2 din acest sezon și prima pe macadam. Raliul este printre preferatele lui Simone – campionul mondial din WRC 3 (2016) are deja o prezență pe podium în Portugalia, la ediția 2017, și speră într-un rezultat cât mai bun anul acesta. În 2018, dificultățile tehnice i-au forțat să abandoneze la începutul raliului și apoi să ruleze în Super Rally. Cert este că au făcut spectacol pe celebra săritoare Fafe. Pe această probă s-au strâns, anul trecut, aproximativ 200.000 de spectatori, iar întregul raliu a fost văzut, de la fața locului, de aproximativ un milion de fani.
Q& A
Cum au fost primii kilometri de teste pe macadam cu noua mașină?
Primii kilometri au fost buni, m-am înțeles din prima cu mașina. Mereu la teste totul este în regulă, dar primii kilometri, care contează într-adevăr, sunt mereu cei din cursă.
Zilele acestea parcurgeți primii kilometri în regim de competiție, urmează și teste pe macadamul dur din Portugalia?
Am făcut o sesiune de teste înainte de Arad, tocmai pentru a ne pregăti pentru Raliul Portugaliei, dar evident că ne-a fost de folos și pentru această etapă din CNR. Continuăm descoperirea mașinii și setarea ei cât mai bine pentru mine. Acum condițiile de la Arad nu sunt cele mai ușoare, sper ca în Portugalia să fie diferit. Dar în cazul în care va fi alunecos cu siguranță vom avea un punct de plecare bun, fiind că Raliul Aradului se desfășoară în condiții foarte, foarte grele. Portugalia este un raliu care îmi place și știu că pot să fiu rapid. Acum trebuie să ajungem acolo și să ne pregătim cât mai bine posibil.
Cunoști destul de bine raliul de pe malul Atlanticului, iar acum nu mai este o noutate nici pentru Sergiu. Care este proba ta preferată? Cât ai sărit cel mai mult pe Fafe și în ce an?
Cunoaștem acest raliu și Sergiu are deja o participare, el fiind deci a doua oară la aceeași etapă din campionatul mondial. Cu siguranță asta ne va ajuta. Sunt multe probe care îmi plac, însă dacă ar fi să aleg, le-aș alege pe cele din ultima zi. Sunt deosebite datorită numărului mare de spectatori care vin să le urmărească, sunt virajate și au multe zone interesante. Cred că totuși cel mai mult îmi place Fafe. Are un pic din toate caracteristicile pe care ar trebui să le aibă o probă de macadam. Nu mai rețin care îmi este recordul personal, însă la ediția 2018 știu că am sărit undeva la aproximativ 2 metri înălțime și, ca lungime, aproximativ 35 de metri.
Programul competițional al echipajului Simone Tempestini/Sergiu Itu este posibil cu sprijinul Napoca Rally Academy și al partenerilor Banca Transilvania, OMV, Vodafone și Delonghi.
Credit foto: Szabo Attila
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro