Weekendul trecut s-a disputat cea de-a doua etapă a Cupei DACIA 2018, pe probele de asfalt din Cluj-Napoca. După ce au dominat prima zi de concurs, Mihnea Mureșan/Bogdan Iancu au ieșit în decor pe prima specială de sâmbătă, lăsând cale liberă către locul I al etapei. Astfel, juniorul Andrei Mitre, avându-l copilot pe Horațiu Baltador, s-a detașat în fruntea Cupei DACIA și a câștigat primul său raliu în competiția monomarcă.
Andrei Mitre este parte din generația tinerilor piloți care s-au alăturat Cupei DACIA de la 16 ani, progresând constant de-a lungul sezoanelor. Primele 2 etape din acest an au demonstrat că are un cuvânt greu de spus în economia generală a clasamentului 2018. După o revenire spectaculoasă pe podium la Tess Rally Brașov, Transilvania Rally i-a adus mult așteptata victorie în cadrul Cupa DACIA, cu peste 4 minute avans în fața următorului concurent, și l-a trecut în fruntea clasamentului general provizoriu al competiției.
“Transilvania Rally, un raliu greu, dar frumos. După două zile destul de lungi în care am parcus 160 km de proba, am reușit să bifez prima victorie în cadrul Cupei, acumulând extrem de multă experiență. A fost o cursă care a combinat perfect porțiunile de viteza cât și porțiunile tehnice, schimbari de aderență, toate acestea la o temperatură destul de ridicată.
Eu și Horațiu am reușit să profităm de condițiile date și am făcut o cursă bună, în care am avut un ritm constant, reușind să urcăm pe prima poziție a clasamentului general după primele două etape. Acum ne pregătim pentru Raliul Aradului, unde sperăm să obținem un rezultat cât mai bun pentru a ne consolida poziția.” a declarat juniorul Andrei Mitre, citat e autostiri.ro.
Pentru prima dată în acest an, s-au înscris șapte debutanți, mai mulți decât echipaje cu experiență. Podiumul general al etapei a fost astfel completat de 2 echipaje debutante care au ridicat ștacheta în acest sezon. Bogdan Gheorghiu/Robert Radu au realizat o nouă performanță la bordul Loganului lor, ocupând la Cluj locul 2 în clasamentul general și primul loc la debutanți Cupa DACIA. Au confirmat astfel că rezultatul de la Tess Rally 2018 nu a fost o coincidență, având un ritm foarte bun pe asfalt și punând probleme chiar și echipajelor cu mai multă experiență.
“Pentru noi a fost cel mai frumos raliu. Încă simțim că am putea și mai mult, dar asta va veni cu timpul, trebuie să avem mai multă încredere în noi. Mă refer aici că uneori, din instinct, nu-mi ascult copilotul. E vorba de acele viraje care sunt pe urcare (sau așa zisele cocoașe) și în care reduc prea mult viteza din instinct. Dar pe ansamblu am făcut o etapa buna ținând cont că mergem totuși cu un Logan, care la deal cam gâfâie sărăcuțul! A se vedea câteva probe de coborâre în care l-am bătut pe băiatul cu Suzuki, concurentul nostru direct la „debutanți general”, titlu pe care ne-am propus sa-l atacăm anul acesta.
Abia așteptăm Aradul. Acolo cred că vom avea șanse mai mari să ne apropiem de mașinile mai puternice, Sandero sau Suzuki…Oricum, noi concurăm doar din plăcere, ne încarcă adrenalina și ne plac foarte mult raliurile și acea stare minunată în care intrăm când mergem pe probă.” ne-a spus pilotul ieșean Bogdan Gheorghiu.
Eugen Caragui/Robert Fus au urcat de asemenea pe ambele podiumuri ale clasamentelor Cupei DACIA, pe locul 3 general și 2 debutanți. Echipajul DTO Rally Team a avut un ritm bun pe probele de la Cluj, asigurându-și puncte importante în clasamentul provizoriu.
Deși a avut ceva probleme tehnice la shakedown, Ramona Rusu, vicecampioană europeană la drift în 2014 și debutantă în Cupa DACIA 2018, a reușit să ia startul și să termine cu bine acest raliu de anduranță. Consecvența de pe probe i-a adus locul 3 la debutanți Cupa DACIA și, astfel, primul podium din Campionatul Național de Raliuri alături de copilotul său, Sorin Crișan. Locurile 4 și 5 au fost ocupa de Dan Albuț/Cristian Bala și Silviu Procopiu/Mihai Stanciu, aceștia din urmă fiind încetiniți și ei de câteva incidente de cursă.
Dintre echipajele bine cunoscute, Dragoș Popa/Sorin Colceriu s-au clasat pe locul 4 general după ce au pierdut timp pe una dintre probe în urma unei pene de cauciuc, lucru care i-a scos din lupta pentru podium chiar la începutul celei de-a doua zile de concurs. Ovidiu Costea/Robert Maior și Cristiana Oprea/Diana Hațegan au avut un parcurs constant, însă nu suficient de susținut pentru a se apropia de primii clasați.
Din păcate, din totalul de 12 echipaje înscrise la această etapă, am numărat 3 abandonuri: Mihnea Mureșan, dar și nou-venitul debutant Andrei Păun au ieșit în decor, iar Cristian Melczer a avut probleme tehnice pe etapă care nu i-au mai permis să continue raliul.
În 2018 Cupa DACIA este susținută de RCI Leasing, Viarom și Mival Class reparator Renault. Partenerii tehnici care mențin buna desfășurare a competiției monomarcă sunt Oreca – principalul furnizor al kit-ului Sandero, Pilot – producător de accesorii auto, Hankook – anvelope de competiții. Partener media este Radio România Actualități, care va relata evoluția echipajelor de-a lungul sezonului, iar după fiecare raliu piloți și copiloți care aleargă românește își vor împărtăși direct din studio experiențele din mașinile de curse.
Următoarea etapă a Cupei DACIA 2018 este Raliul Aradului, care se va desfășura la Arad pe 24-26 mai.
Clasamentul general Cupa DACIA 2018 după a doua etapă:
- Mitre/H. Baltador 58p
- Popa/S. Colceriu 52p
- Gheorghiu/R. Radu 49p
- Caragui/R. Fus 35p
- Oprea/D. Hațegan 30p
- Costea/R. Maior 24p
- Rusu/S. Crișan 21p
- Procopiu/M. Stanciu 20p
- Albuț/C. Bala 14p
- Mureșan/B. Iancu 8p
- Zaharia/D. Plugaru 4p
- Melczer/E. Sipos 4p
- Păun/M. Drilea 4p
*Se acordă 4p bonus pentru participare
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro