- Victorie decisă pe ultima probă specială
- Simone Tempestini câștigă Power Stage
- Vremea schimbătoare a adăugat un plus de suspans unui raliu dramatic
Bogdan Marișca și Carmen Poenaru pe Ford Fiesta R5 au câștigat Raliul Perla Haghitei 2017. Victoria a fost decisă după încheierea ultimei probe speciale, Lueta 3 (13,7km), probă care a avut și rolul de Power Stage, și pe care Marișca a reușit să câștige 5s în duelul cu Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), lideri înaintea ultimei probe speciale. Pe locul al treilea au încheiat surpinzător Gergo Szabo și Levente Csekzi (Mitsubishi Evo 9) victorioși și în Clasa 3.
Raliul care nu a început sub cele mai bune auspicii după ce în prima zi a fost anulată proba Bucin de 30km a avut în a doua sa parte o desfășurare electrizantă, duelurile dintre piloții români și maghiari ridicând și mai mult nivelul unei competiții care deține recordul de participare pentru 2017. Vremea schimbătoare a transformat cursa într-un război al nervilor, micile greșeli de pilotaj sau de alegere a pneurilor fiind drastic penalizate.
Duelul dintre Marișca și Gârtofan s-a decis pe ultima probă specială, cei doi au alternat la conducerea cursei în partea a doua a zilei secunde care a inclus trei bucle a câte trei probe speciale. După micile probleme ale liderului primei zile, David Botka (Skoda Fabia R5) cu urmare a unui viraj notat greșit, Simone Tempestini (Citroen DS3 R5)având în dreapta un nou navigator în persoana lui Florin Dorca, a preluat conducerea raliului la finalul primei bucle a zilei. Ploaia căzută însă înainte de a doua trecere avea să schimbe radical desfășurarea ostilităților. Tempestini iese de două ori în decor, pierzând peste 40s cumulat pe primele două probe ale buclei secunde, ieșirile fiind soldate și cu mici avarii. Ulterior el avea să acuze și probleme de natura electrică, după trecerea printr-o baltă acumulând și o penalizare de 50s. Tempestini a încheiat în final raliul pe locul 5, la doar 0,5s de locul 3. Practic în acest interval de timp au fost clasați trei piloți: David Botka, Gergo Szabo și Tempestini.
Dan Gîrtofan a declanșat atacul în bucla a doua câștigând primele două sectoare de clasament. A venit însă cea de-a doua trecere pe Lueta când a fost nevoit să se încline în fața lui Bodgan Marișca. Scenariul avea să se repete aproape identic și pe ultima buclă, desfășurată pe o vreme bună, cu Giri câștigând probele 10 și 11, în timp ce pe a treia a terminat pe trei în spatele lui Marișca. De altfel, ultima probă a raliului, Lueta 3 a avut și rolul de Power Stage, victoria pe această probă a revenit lui Simone Tempestini, el fiind urmat de Marișca și Gîrtofan. Podiumul Power Stage s-a premiat separat la finalul raliului, primii cinci clasați în clasamentul general primind puncte suplimentare.
O luptă în trei foarte interesantă s-a dus la Clasa 3, unde Porcișteanu a pierdut șefia după cea de-a doua buclă, pe care a mers prea precaut. Au profitat Gergo Szabo și Florin Tincescu, între cei doi fiind la un moment dat o diferență de doar 2s. Gergo a avut însă un ritm excelent pe ultima buclă, reușind să-și păstreze poziția, în timp ce Porcișteanu a reușit să obțină un mic avans față de Tincescu pe probele 10 și 11, pentru ca în final să rămână cu un avans de doar 0,8s.
La 2 Roți Motrice, Adrian Răspopa a reușit să-și păstreze poziția de lider până la final, în ciuda atacului total declanșat de Adrian Teslovan, care a câștigat toate probele buclei secunde. Adrian Răspopa s-a descurcat însă mai bine pe ultima buclă, reușind în final să câștige cu un avans de 10s în fața lui Teslovan. Pe poziția a treia s-a clasat pilotul maghiar Andras Neukirchner, dar la peste trei minute diferență față de cei doi.
Ultima buclă avea să decidă podiumul final și în Cupa Suzuki, după ce liderul de până atunci Bodgan Vrabie a început să cedeze în fața lui Radu Necula, care a câștigat toate cele trei probe ale ultimei bucle și în final Cupa Suzuki cu un avand de 29s față de Vrabie. Pe locul trei au încheiat Dănuț și Lucian Budai.
Podiumul Cupei Dacia s-a decis de asemenea pe ultima probă specială când liderul Norbert Maior abandonează ca urmare a ruperii unei planetare. Aflat până atunci pe poziția secundă Mihnea Mureșan semnează prima sa victorie în Cupa Dacia. În spatele celor doi s-a derulat un duel extrem de strâns între Bogdan Talasman și Viorel Ivan, ambii pe Dacia Logan, Ivan reușind în final să obțină poziția secundă cu mai puțin de 1s diferență.
În urma rezultatului, Bodgan Marișca, liderul clasamentului își mărește și mai mult avansul față de Dan Gîrtofan. Dar cum mai sunt două etape rămase de disputat anul acesta nu putem spune că știm numele noului campion.
A fost o etapă plină de spectacol, cu multe premiere și cu rezultate decise pe ultimii metri, un adevărat spectacol automobilistic de la care nu ar fi trebuit să lipsească niciun fan al sportului și un exemplu despre cum un oraș mic poate organiza la cel mai înalt nivel o competiție de campionat național.
Credit Foto: Attila Balazs
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro