Dan Gîrtofan și Eugen Rotaru (Škoda Fabia S2000) au reușit să termine sezonul 2014 al Campionatului Național de Raliuri Dunlop pe un meritat loc 3, după campionul Francois Delecour și vicecampionul Edwin Keleti. Giri și Eugen au încheiat ultima etapă a anului, Raliul Perla Haghitei, pe locul 4, la capătul unei dispute frumoase care s-a dus până pe ultimii metri ai competiției. Mai jos aveți un interviu cu Dan Gîrtofan în care vorbește despre sezonul 2014, dar și își dezvăluie planurile de viitor.
Reporter: Domnule Gîrtofan, sunteți mulțumit de locul 3 la finalul sezonului 2014 al CNRD?
Dan Gîrtofan: Având în vedere cum au decurs strângerile de fonduri pentru buget, pot spun că am făcut o treabă foarte bună în 2014. Am fost ocoliți de evenimente neplăcute și am avut un parcurs foarte rapid și constant. De altfel, am fost cel mai constant echipaj din campionat, am terminat toate etapele în primele 4 locuri și cred că este o performanță foarte bună. Am avut un sezon foarte bun. Ar fi fost mai bine să fim vicecampioni, dar e bine și podiumul.
Rep.: Sezonul s-a încheiat de doar câteva zile cu Raliul Perla Harghitei, unde ați ocupat locul 4. Cum a fost etapa harghiteană?
D.G.: Am făcut o cursă destul de bună și a fost o luptă frumoasă cu Edwin Keleti. Bineînțeles că nu am vrut să riscăm foarte mult, fiind și ultima etapă și nu aveam chiar nevoie de un eveniment neplăcut. Pe pacursul celor două zile am avut pate de incidente nenumărate, voite și mai puțin voite, care ne-au afectat timpul final. În prima zi, pe proba lungă, Corund, am lovit un cap de pod, pe care îl acroșase și Simone Tempestini. Doar că noi l-am șters un pic și astfel am reușit să rămânem în cursă. Am avut totuși senzația că avem pană, iar, după vreo câțiva kilometri am întâlnit cai pe mijlocul drumului. A trebuit să opresc și am pierdut foarte mult timp. Am mai pacurs apoi câțiva kilometri, mi-am dat seama că nu avem pană și, când începusem să mergem mai repede, ne-am întîlnit cu roata lui Delecour. Abia în ultimul moment am reușit să o evit, atingând-o un pic cu partea stângă. Iarăși am crezut că avem pană și uite așa fost speciala aia, în care nu am avut un timp foate ok. A doua zi, pe a doua trecere pe Căpâlnița, o probă frumoasă, dar foarte îngustă și tehnică, am avut o ieșire mică în decor. Am lovit un bolovan imens, care ne-a oprit dintr-un drum sigur către niște pomi. Norocul nostru că daunele nu au fost mari la mașină și am putut continua cursa. După care ritmul a fost unul alert, dar fără riscuri inutile.
Rep.: Aveți vreun regret legat de sezonul abia încheiat?
D.G.: Da, am de fapt două regrete. Am avut două raliuri să spunem „în mână”. Am fi putut câștiga două curse, dar intervine acel celebru cuvânt „dacă”. Dacă nu greșeam la Arad, probabil că ar fi fost o victorie și poate altfel ar fi stat situația în campionat. Același lucru pot să-l spun și despre Raliul Iașiului. Am fost tot timpul în preajma podiumului și cu șanse bune la câștigarea curselor, dar ne-a lipsit ceva. Nu știu ce, dar ne-a lipsit ceva.
Rep.: Cum a fost lupta pentru titlul în 2014?
D.G.: A fost o bătălie interesantă, cu mai multe echipaje care merg repede și sunt foarte bine pegătite, conduse de Simone, Bogdan, Marco, Francois și Edi, dar și cu alți piloți străini care vin în campionat sporadic. Edi Keleti a fost cel care a profitat de greșelile mele și ale celoralți adversari și merită felicitări pentru titlul de vicecampion. A știut când să foțeze și făcut-o foarte bine și corect. Noua mașina i se potrivește de minune, s-a adaptat foarte repede și astfel a arătat că are un rimt foarte bun, iar la final s-a văzut în clasament.
Rep.: Care este situația cu partenerul tău principal, Škoda România, dat fiind că a fost ultimul din cei trei ani din proiectul Škoda Fabia S2000?
D.G.: Într-adevăr, a fost ultimul an din cei trei pe care-i convenisem inițial, dar, din dicuțiile pe care le-am avut cu partenerii de la Škoda și cu Brand Managerul mărcii, domnul Vlad Rusu, se dorește cu siguranță continuarea parteneriatului. Mai mult decât atât, ei vor încă trei ani de colaborare, iar acest lucru nu poate decât să mă bucure. Astfel, împreună vom căuta o strategie câștigătoare, ne vom pregăti și mai bine și, cu ajutorul lui Dumnezeu, sperăm să avem rezultatele dorite și să promovăm marca și partenerii.
Rep.: Strategia va include și o trecere la viitorul model R5 ce este anunțat de Škoda pentru 2015?
D.G.: Clar că ne dorim să facem trecerea la noul model Škoda Fabia R5, dar, deocamdată nu sunt fixate datele în care mașina va fi omologată și mai mult decât atât nu este anunțată o dată din care ea va fi disponibilă pentru clienți. Suntem în contact permanent cu Škoda Motorsport, dar, încă nu avem aceste informații. Mi-aș dori cu siguranță când acea mașină va fi pusă pe piață să o putem achiziționa împreună cu patenerii noștrii.
Rep.: Până atunci veți merge tot pe mâna „Bebelușei”…
D.G.: Tot cu „Bebelușa” ne vom lupta pe speciale și în prima pate a anului viitor. Škoda Fabia S2000 este o mașină încă foarte competitivă, care are ultimele upgrade-uri la zi. Este un bolid ce poate să facă performanță, îl vom pregăti cum trebuie peste iarnă și vom face tot ce este necesar pentru a fi gata de start în 2015. Poate chiar vom avea noroc să evoluăm și noi o etapă sau două în Campionatul European. Îmi doresc de mult lucrul acesta și sperăm ca în 2015 visul să devină realitate.
Rep.: Componența echipajului va fi aceeași?
D.G.: Da. Formula este bună, Eugen este un tip foarte serios, care-și face treaba foarte bine, care vrea să învețe și cu siguranță am demonstrat că putem fi rapizi împeună. Ne înțelegem foarte bine ca și echipaj, îmi place cum merg lucrurile între noi ca și dictare și ritm și nu se pune problema să schimbăm ceva. Și el și echipa tehnică, împreună cu toți partenerii, Škoda România, Porsche Finance Group și Mobil 1 prin Lubexpert România au contribuit la acest loc 3 la finalul sezonului 2014.
Giri și Eugen vor să le mulțumească partenerilor care le-au fost alături în 2014 Škoda România, Porsche Finance Group și Mobil 1 prin Lubexpert România.
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro