Opel stabileşte standarde în materie de flexibilitate: aniversarea de 15 ani a Sistemului de scaune Flex7
În 1999, monovolumul Zafira stabileşte standardul pentru flexibilitatea complet integrată la bord odată cu lansarea formulei unice a Opel – Flex7, anunta Opel Romania. Conceptul de scaune sofisticat şi-a început drumul către succes de la începutul producţiei modelului Zafira şi i s-au adus îmbunătăţiri detaliate în 2005, atunci când a fost lansat modelul din generaţia următoare. Succesul a venit rapid.
Deschizătorul de drumuri Zafira a câştigat premiul „Volanul de aur” în primul său an de vânzări. Peste 2,2 milioane de autovehicule Zafira din prima şi a doua generaţie au fost vândute înainte ca Zafira Tourer, supranumit „lounge-ul pe roţi”, să fie lansat pe piaţă în 2011, oferind o combinaţie perfectă de funcţionalitate şi confort, potrivit Opel Romania.
Zafira – pionierul monovolumelor compacte cu şapte locuri
Formula de succes Flex7 este în esenţă aceeaşi cu cea din 1999: flexibilitate maximă la bord fără nevoia de a îndepărta scaunele. Încă de la prima generaţie a modelului Zafira, scaunele de pe al treilea rând puteau fi rabatate, individual sau împreună, la nivelul podelei portbagajului. Pentru a permite un volum de încărcare maxim impresionant de 1.700 l, şoferul trebuia doar să rabateze pernele şi spătarele scaunelor de pe rândul central înainte să le împingă în sus, spre spătarele scaunelor de pe primul rând.
În doar 15 secunde, Zafira putea fi transformat dintr-un autovehicul cu şapte locuri într-unul cu 2 locuri. „Am vrut ca totul să fie cât mai uşor cu putinţă,” a afirmat Frank Leopold, Director în cadrul Engineering Group, creatorul conceptului Flex7.
„Ne-am imaginat un client tipic, o mamă care îşi ţine copilul în braţe şi trebuie să modifice configuraţia scaunelor. Niciun concurent nu a fost capabil să ofere o flexibilitate asemănătoare. Dintr-odată, chiar şi drumurile pentru cumpărături voluminoase puteau deveni o experienţă relaxată, deoarece nu mai trebuia să îţi faci nicio grijă privind depozitarea acestora în autovehicul.” Şi, datorită poziţiei ridicate a scaunelor şi spaţiului generos, conducerea unui autovehicul Zafira era la fel de relaxantă.
Odată cu sosirea sistemului Flex7, perioada în care scaunele grele trebuiau îndepărtate şi transportate în exterior pentru a oferi mai mult spaţiu s-a încheiat în cazul Opel – deşi chiar şi astăzi, 15 ani mai târziu, concurenţa nu oferă de obicei sisteme similare, precizeaza Opel Romania.
Zafira şi Zafira Tourer – duo-ul de succes pentru toate nevoile
Pentru a doua generaţie a modelului Zafira din 2005, inginerii Opel au optimizat manevrarea scaunelor de pe al doilea rând, astfel încât să poată fi rabatate în raport de 40:20:40, asigurând o şedere confortabilă adulţilor de pe scaunele exterioare individuale. Apoi, în 2011, lansarea sistemului Flex7 Plus a transformat noul Zafira Tourer în campionul suprem al versatilităţii.
În timp ce al treilea rând de scaune încă putea fi rabatat până la nivelul podelei portbagajului, al doilea rând a fost complet reproiectat. Nemaiavând o configuraţie cu banchete, acum includea trei scaune individuale care puteau fi toate rabatate, creându-se astfel o podea plană şi mai mare. Cele trei scaune au fost concepute, de asemenea, pentru a fi deplasate individual pe lungime cu până la 210 mm. Cu scaunele de pe al doilea rând rabatate, volumul de încărcare maxim a fost mărit la 1.860 de litri. „Cu acest interior flexibil, Zafira Tourer este ideal şi pentru călătoriile de afaceri, fiind mult mai mult decât un monovolum de familie,” afirmă Leopold, citat de Opel Romania.
Călătorie la Clasa I în „lounge-ul pe roţi”
Caracteristica principală a modelului Zafira Tourer este încă reprezentată de sistemul său opţional de dispunere a scaunelor, care oferă pasagerilor aflaţi pe scaunele de pe al doilea rând un spaţiu generos comparativ cu un sedan din clasele superioare. Mecanismul inteligent de rabatare/rotire uşor de utilizat transformă spătarul scaunului din mijloc într-o cotieră confortabilă pentru pasagerii de pe scaunele exterioare, care poate fi deplasată în spate cu până la 280 mm – asigurând cea mai bună valoare din clasa sa în materie de spaţiu pentru picioare. Scaunele pot fi, de asemenea, deplasate cu 50 mm către centrul habitaclului, o adevărată noutate în segment, asigurând un spaţiu generos pentru umeri.
Seria Flex: reţeta de succes pentru celelalte modele Opel
Încă de la apariţia sistemului Flex7 din 1999, o serie de concepte flexibile de interior au fost, de asemenea, integrate în celelalte modele Opel. Conceptul de scaune FlexSpace, FlexDoors şi consola centrală FlexRail din dotarea Opel Meriva, precum şi suportul pentru biciclete FlexFix şi sistemul de rabatare a scaunelor din spate FlexFold din cadrul Astra Sports Tourer, toate îşi au originile în sistemul Flex7 al primului Opel Zafira. „Obiectivul nostru a fost să oferim inovaţii care să se potrivească fiecărui model – fie că erau pentru spate, pentru familie sau o îmbunătăţire pentru autovehicul,” afirmă Leopold.
Prezentare generală: Inovaţii Opel Flex
1999 | Producţia şi lansarea pe piaţă a primului Zafira. Noul sistem de scaune Flex7 stabileşte standardele pentru prima generaţie a flexibilităţii complet integrate la bord. |
2003 | Având primul sistem FlexSpace din lume, Opel Signum oferă mai mult spaţiu şi confort ca niciodată. Bancheta din spate este alcătuită din două scaune reglabile individual, oferind un spaţiu pentru picioare deosebit de generos. Elementul central al banchetei din spate poate fi, de asemenea, transformat într-o cotieră sau o consolă de depozitare. |
2003 | Meriva consacră segmentul monovolumelor de dimensiuni mici. Datorită conceptului FlexSpace, Meriva poate fi transformat rapid într-un autovehicul cu o configuraţie de cinci, patru, trei sau două locuri, fără a fi îndepărtat vreun scaun. |
2005 | Îmbunătăţirea sistemului Flex7 prezentat cu a doua generaţie a modelului Zafira. Scaunele de pe al doilea rând pot fi rabatate fracţionat în raport de 40:20:40. |
2006 | Opel este primul şi singurul producător de autovehicule care oferă suportul pentru biciclete FlexFix pentru noul Corsa. Acesta este integrat complet în bara de protecţie spate şi poate fi deschis precum un sertar pentru a transporta două biciclete. |
2009 | Sistemul FlexFloor, o idee creativă venită din partea proiectanţilor şi inginerilor Opel, este introdus în clasa autovehiculelor compacte. Asigură o depozitare facilă pentru o gamă largă de încărcături, sporind flexibilitatea de încărcare a noului model Astra. Podeaua portbagajului este mobilă şi poate fi amplasată pe trei niveluri. Atunci când este fixată la nivelul cel mai jos, este disponibil un spaţiu de depozitare de până la 370 l. |
2010 | Sistemul FlexDoors disponibil pentru a doua generaţie a modelului Meriva este un sistem inovator pentru portierele din spate cu balamale posterioare care permite accesul uşor în autovehicul. Sistemul de scaune spate FlexSpace ultra-flexibil şi suportul integrat pentru biciclete FlexFix patentat de Opel sunt combinate pentru a face din modelul Meriva un adevărat campion al flexibilităţii. Este singurul autovehicul care a primit certificarea Campaniei pentru un spate sănătos (AGR) în semn de recunoaştere a caracteristicilor conceptului ergonomic general. Modelul Meriva include şi consola centrală FlexRail. |
2010 | Astra Sports Tourer este primul station wagon compact din afara segmentului premium care oferă o funcţie de comandă de la distanţă a rabatării scaunelor cu FlexFold – un sistem care rabatează spătarele scaunelor din spate prin simpla apăsare a unui buton. Acesta este completat de către alte caracteristici superioare, inteligente. Design-ul eficient al portbagajului din punctul de vedere al spaţiului asigură un volum de încărcare de la 500 l până la 1.550 l. |
2011 | Noul „Campion al versatilităţii” este Zafira Tourer. Caracteristicile importante la interior includ sistemul de scaune Flex7 Plus şi sistemul opţional de „dispunere a scaunelor tip lounge”. |
2013 | Opel oferă suportul pentru biciclete FlexFix patentat pentru aproape toate modelele de la A la Z: Antara, Astra, Corsa, Meriva şi Zafira Tourer. Cei mai noi membri ai clubului FlexFix sunt SUV-ul sub-compact Mokka şi ADAM, modelul orientat către stilul de viaţă. Dispunând de a doua generaţie a suportului FlexFix, Astra Sports Tourer şi Zafira Tourer pot transporta până la patru biciclete, iar modelul Mokka până la trei biciclete. |
2014 | O consolă centrală FlexRail îmbunătăţită este lansată în premieră pe noul Meriva. Cu acelaşi caracter versatil şi practic, aceasta asigură acum mai mult spaţiu pentru picioare în spate. |
Sursa: Opel Romania
Imagini: media.gm.com