spot_img

Szene Raul Rikardo, la porţile performanţei

Rânca, piatra de încercare

Entuziast, plin de energie şi speranţa, Szene Raul Ricardo nu avea certitudinea participării la dubla din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă Dunlop, Cupa Gorjului. Cu doar patru zile înaintea startului, maşina mult aşteptată poposeşte în garajul mecanicilor.

“A început lupta cu timpul şi resursele. Honda nu avea motor şi nici cauciucuri pentru o competiţie de viteză. Adrian Burducel jr., mecanicul, a desfăşurat o muncă de sisif. În prima zi a reuşit să vopsească interiorul maşinii, să schimbe bucşile, să pună la punct sistemul de frânare. Nu în ultimul rând mecanicul Ionică este cel care pune sarea şi piperul. Amândoi sunt un tandem perfect fără de care aş avea mari probleme.” povesteşte Szene Raul Rikardo.

“În ziua a 2-a mecanicii au reuşit să regleze suspensiile, să monteze motorul. După colantarea maşinii, seara târziu am reuşit să fac câteva teste. Nu am fost mulţumit de frâne. Parcă nici nu le aveam. După schimbarea conductelor, mecanicii au reuşit să-mi ofere ceea ce doream: fermitate şi dinamism. În ziua următoare a fost montată cutia de viteze şi până am primit planetarele şi blocantul din Australia, s-au făcut retuşurile.

Am aşteptat cu sufletul la gură să mişc Honda după montarea blocantului însă a intervenit o problemă care mi-a provocat mari dureri de cap, Şuruburile de fixare a blocantului loveau în pinionul treptei I de viteză. Demoralizat total, nervos, necăjit, plin de frământări, debusolat, l-am sunat pe Emil Ghinea. Am simţit nevoia să mă descătuşez de tensiunea acumulată. Spre norocul meu am primit soluţia de la Emil.” a continuat Szene Raul Rikardo.

Tânărul pilot şi mecanicii au reuşit să pună la punct bolidul şi l-au scos la teste. Când totul ţi se pare că este perfect, problemele pot apărea de unde nici nu te aştepţi.
Referitor la acest aspect, cu zămbetul pe buze, Szene Raul Rikardo ne-a declarat:

“Ardeam de nerăbdare să văd Honda pe şosea însă la viraje sau pe drum drept auzeam nişte zgomote necunoscute. La un moment dat m-am gândit că planetarele s-au dus, dar din fericire nu a fost aşa. Ce puteam să fac pe la ora unu noaptea? Am zis să-l sun pe nea Jean (n.r. Ioan Pescaru). Răspunsul acestuia a fost implacabil: “Stai liniştit. Aşa trebuie să fie.” Nu pot decât să-i mulţumesc acestui profesionist pentru abordarea plină de umor şi răbdare. Atunci am învăţat ce se întâmplă când ai un blocant în cutia de viteze. Cu ajutorul lui Alin Rizea am comandat un ulei special pentru cutia de viteze pe care am reuşit să-l schimb în parcul de la Novaci.”

Pe noua maşină de competiţie a lui Szene Raul Rikardo au fost montate şi cauciurile venite de la Timişoara, slick-uri Avon, speciale pentru astfel de probe. În prima etapă de la Rânca, tânărul pilot a avut un start impetuos. Arbitrii l-au penalizat pentru anticiparea startului ceea ce l-a retrogradat pe locul 4 la clasa H2 şi pe locul 7 la debutanţi.
În etapa următoare tânărul pilot a reuşit performanţa de a ocupa locul 3 la clasa H2 şi locul 3 la debutanţi.

“Un traseu care mi-a plăcut foarte mult, o zonă mirifică, diferenţe de nivel, de altitudine, foarte interesant. Voi reveni cu mare plăcere la Rânca.” a concluzionat Szene Raul Rikardo.

Câmpulung Muscel, doi piloţi într-o secundă

După Rânca tânărul debutant în competiţiile de viteză avea în faţa sa o nouă provocare: traseul de la Câmpulung Muscel.

“Honda s-a comportat excelent, noroc cu mecanicii care au muncit ca nişte furnicuţe. Mi-a plăcut asfaltul bun, traseul de viteză, destul de tehnic, dar scurt, virajele strânse, majoritatea largi care au permis obţinerea unor timpi foarte buni. În prima zi de concurs i-am suflat în ceafă liderului de la clasa H2, m-am clasat în aceiaşi secundă cu el. Duminică am crescut ritmul şi m-am menţinut din nou în aceiaşi secundă cu liderul clasei H2. Lupta de pe traseu a fost superbă. Sunt încântat de acest aspect, dar şi de faptul că am o maşină stabilă, care răspunde foarte bine la comenzi. ” a precizat Szene Raul Rikardo.

La Câmpulung Muscel acesta s-a clasat pe locul 2 atât la debutanţi cât şi la clasa H2.

Păltiniş, adrenalină, tensiune şi performanţă

Când pasiunea iţi răscoleşte gândurile nu eziţi să găseşti soluţii. Înaintea cursei de la Păltiniş, Honda a fost uşurată cu aproximativ 20 de kilograme.

“Am avut o primă etapă nebună. Am luat startul în condiţii de competiţie mai deosebite: ceaţă, mâzgă, ploaie, aderenţă scăzută. Din nefericire elanul meu a fost oarecum temperat de două ieşiri în decor soldate cu avarierea părţii din faţă, a farului şi aripii din dreapta. În ziua de pauză dintre etape m-am deplasat la Sibiu pentru a ridica piesele comandate. Când am ajuns în parcul de la Răşinari am avut parte de o surpriză deosebită. Honda arăta ca nouă. Mecanicul Ionică Burducel a reuşit într-un timp record să repare ce am stricat eu.” a menţionat Szene Raul Rikardo.

Chiar şi în aceste condiţii tânărul pilot s-a clasat pe locul 2 atât clasa H2 cât şi la debutanţi. A urmat etapa a 2-a a competiţiei de la Păltiniş.

Iată ce ne-a declarat: “Duminică am avut o zi perfectă. Chiar dacă denivelările de pe traseu mi-au creat ceva problem am reuşit să-mi impu un ritm ascendent, să realizez timpi mult mai buni. Pe lângă locul 1 la debutanţi şi locul 2 la clasa H2 în premieră am punctat şi la două roţi motrice ceea ce mă motivează foarte mult. Aceste rezultate nu aş fi putut să le obţin fără ajutorul S.C. Kremsmueller Romania SRL şi Kremsmueller Austria.”

Szene Raul Rikardo va lua startul pe traseul de la Râşnov, în perioada 13-14 octombrie, cu ocazia etapelor a XV-a şi a XVI-a din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Vom reveni cu date şi noutăţi despre eforturile, sacrificiile şi munca pilotului echipei CS Auto Crono.

Autoştiri.ro vă aşteaptă să-i încurajaţi evoluţia pe probe, acolo unde pasiunea naşte performanţă. Drum bun şi numai bine.

Credit foto: Balázs Attila – rallyphoto.ro si Irina Cojocaru

Related Articles

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri