spot_img

Noul Clio 6, dezvaluit la IAA Mobility Munchen

Noul Renault Clio: hatchback-ul de oraș, acum mai puternic! O nouă generație ce iese în evidență

Complet reproiectată, această a șasea generație a noului Renault Clio are, mai presus de toate, un stil complet nou, care reflectă abordarea modernă a mărcii în ceea ce privește designul și tehnologia. Toate liniile au fost evidențiate pe acest hatchback de nouă generație plin de tehnologie, de precizie, ce prezintă o siluetă sculptată, senzuală și un aspect puternic.

Noul Renault Clio a fost îmbunătățit din toate punctele de vedere, inclusiv gama de motorizări. Se afirmă mai mult ca niciodată ca fiind cel mai eficient model din gama full hybrid Renault, care completează perfect gama electrică. Adoptând un nou sistem de propulsie full hybrid E-Tech de 160 CP, care este pe atât puternic, pe atât de eficient, deoarece Clio se mândrește acum cu un nivel record de 89 g de CO2/km și un consum mixt de doar 3,9 litri/100 km. Oferă economii de combustibil de până la 40% în comparație cu un motor convențional pe benzină, poate utiliza motorul electric până la 80% din timp în oraș. Noul Clio prezintă o gamă complementară reînnoită de sisteme de propulsie (benzină și GPL pe motoare de 115 CP și mai mari), oferind atât performanțe îmbunătățite, cât și eficiență.

În interiorul vehiculului, un accent deosebit a fost acordat calității, materialelor reciclate, unui ecran dublu cu sistem multimedia OpenR Link cu Google încorporat, primul vehicul din categoria sa care se mândrește cu astfel de caracteristici, precum și o varietate de alte detalii tehnologice și până la 29 de sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS) de ultimă generație. Toate acestea fac ca noul Clio să fie complet modernizat și poziționat la limita superioară a segmentului.

Noul Renault Clio are tot ce îi trebuie pentru a răspunde unei plaje largi de clienți – inclusiv clienți individuali, flote de companii, clienți fideli Clio de-a lungul generațiilor, precum și noilor cumpărători care sunt în căutarea unui hatchback compact, adaptabil și dinamic. Noul Renault Clio va fi disponibil pentru comandă înainte de finalul anului.

„Am considerat mereu Clio ca fiind un reper cultural, o parte importantă a identității Renault. Când te gândești la Clio, te gândești la Renault, iar când te gândești la Renault, te gândești la Clio! Cu aproape 17 milioane de unități vândute, Clio este cel mai bine vândut model al nostru. Cu fiecare nouă generație, Clio redefinește standardele în segmentul său. Am avut aceeași abordare și la această a șasea generație, prin reînnoirea designului, motorizărilor și caracteristicilor sale, odată cu sosirea Google la bord. Noul Clio reprezintă perfect nivelul de excelență al gamei noastre hibride, alături de modelele noastre complet electrice.” Fabrice Cambolive, CEO Renault brand

Design plin de viață

Când au desenat cea de-a șasea generație de Clio, echipele de design Renault au deschis un nou capitol, ridicând literalmente standardul, creând o nouă generație de modele mai tehnice și de înaltă precizie pentru marcă. Inspirându-se din conceptul Embleme, au venit cu o siluetă deosebit de sculptată, senzuală și cu un aspect puternic care, prin intermediul LED-urilor, are o alură mai expresivă, dezirabilă, una care scoate în evidență originile latine.

Design exterior: cizelat, senzual și mai latin ca niciodată

O privire la Clio este suficientă pentru a aprecia munca considerabilă depusă în primele etape pentru a remodela proporțiile – acum cu o capotă mai lungă, ampatament crescut la 2,59 m (extins cu 8 mm) și o linie de plafon extrem de dinamică, similară cu cea a unui coupé ultra-compact, rescriind regulile segmentului. Este accentuat de o antenă în forma unei aripi de rechin și cu un spoiler integrat. Designul noului Clio este mai mare decât generația anterioară, crescând de la 4,05 m la 4,12 m (încă 67 mm) în lungime, console extinse și de la 1,73 m la 1,77 m (încă 39 mm) în lățime. Înălțimea rămâne rezonabilă la 1,45 m (încă 11 mm).

Vedere frontală: personalitate puternică și o expresie hotărâtă

Noua vedere frontală este extrem de expresivă, în timp ce liniile de caracter de pe capotă converg spre o grilă proeminentă a radiatorului decorată cu diamante. Noua semnătură luminoasă, cu luminile mari de zi care amintesc de diamantul logo-ului, fiind completată de expresia hotărâtă creată de farurile proiectoarelor așezate într-o carcasă neagră, ca o vitrină. Rezultatul este pur și simplu spectaculos!

Când liniile creează tensiune dinamică

Silueta aerodinamică, alternând între forme concave și convexe, prinde viață cu linii de tensiune precise care captează lumina și injectează vivacitate și dinamism conturului, transmițând o tensiune dinamică remarcabilă. Pasajele roților negre montate pe fiecare model din gamă (finisaj mat pentru versiunea entry-level și finisaj lucios pentru nivelul superior de echipare), conferă noului Clio o senzație și mai sportivă, cu jante de 18 inchi (în funcție de echipare) și lățime mai mare (39 mm în plus) care ajută la crearea unei prezențe vizuale puternice pe șosea.

Design Clio mai atletic

Anumite componente ale semnăturii Clio au rămas, inclusiv mânerele portierelor din spate ascunse elegant, în timp ce conturul geamurilor, înclinate pentru a accelera spre spate, a fost rafinat, făcând din Clio singura mașină din segmentul său cu benzi de protecție ascunse. Cu o lunetă foarte înclinată și o linie puternică a portbagajului, noul Clio se mândrește cu un aspect atletic, mai puternic, subliniat de patru stopuri inspirate de mașinile sport.

Șapte culori pentru caroserie

O gamă de șapte culori pentru caroserie sunt disponibile pe noul Renault Clio, dintre care două sunt noi – Absolute Red (inclusiv un lac colorat) și Absolute Green. Celelalte culori includ Glacier White, Ceramic Grey, Shadow Grey, Diamond Black și Iron Blue.

„Această a șasea generație reprezintă începutul unui nou capitol îndrăzneț – un Clio care este mai dezirabil, mai expresiv și mai dinamic ca niciodată, dar care rămâne fidel identității sale. Curbele sale elegante și liniile de tensiune captează lumina, adăugând vivacitate și energie siluetei sale, în timp ce corpul său aproape lichid învăluie elegant acest pachet tehnologic substanțial.” Paula Fabregat-Andreu, Renault Brand Design Project Director

Design interior: modernitate și tehnologie la bord

În habitaclul său spațios, Noul Renault Clio oferă un upgrade imediat vizibil față de generațiile anterioare. Începând cu tabloul de bord, care inaugurează materiale noi și o granulație nou-nouță. Partea pasagerului este acoperită cu material textil (în funcție de nivelul de echipare), integrând iluminarea ambientală care oferă o alegere de culoare dintre cele 48 de opțiuni disponibile, cu iluminare albă integrată și în panourile partierelor. Pe vârful de gamă (Esprit Alpine), accentul textil este înlocuit cu Alcantara, în timp ce o tehnică inovatoare a fost folosită pentru a vopsi zona din jurul orificiilor de ventilație cu o decolorare cromată creând o nuanță de metal ars extrem de tehnică.

Look tehnologizat

Tabloul de bord este echipat cu un ecran dublu de 10,1 inci (în funcție de echipare), cu un ecran central orientat spre șofer. Volanul compact a fost preluat de la modelele din segmentul superior. Dincolo de aspectul său extrem de estetic, beneficiază de multe caracteristici funcționale. De exemplu, numărul de rotații ale volanului de la un capat la altul a fost redus de la 3,3 la 2,6, pentru o experiență de condus mai agilă. De asemenea, integrează butonul Multi-Sense pentru a alege între modurile de condus, fiecare asociat cu iluminarea ambientală interioară specifică. Noul design al scaunului folosește materiale reciclate, grafică în ecou și cusături colorate (în funcție de nivelul de echipare), contribuind la crearea unei poziții dinamice de condus în noul Clio.

Habitaclu plin cu spații de depozitare

Noul Renault Clio continuă să găzduiască confortabil cinci persoane și se mândrește acum cu noi soluții de depozitare, cu o consolă centrală care integrează un compartiment închis cu un capac articulat moale, precum capacul ecranului unei tablete (în funcție de nivelul de echipare). Cabina include două prize USB-C în față, un încărcător cu inducție (în funcție de nivelul de echipare) și o priză de 12 V în spate pentru a conecta cu ușurință un adaptor USB sau o cutie frigorifică, de exemplu.

Portbagaj mai accesibil

Portbagajul oferă o capacitate de până la 391 de litri (în funcție de grupul motopropulsor) și o înălțime a pragului foarte accesibilă, cu 40 mm mai mică decât generația anterioară. Butonul de deschidere a portbagajului este integrat direct în hayon.

Eco-design omniprezent

În echiparea Esprit Alpine, noul Renault Clio este compus din peste 33,7% materiale cu impact redus asupra mediului (materiale reciclate: 24% + tăieturi și resturi). Versiunea full hybrid Esprit Alpine este reciclabiă în proporție de peste 85%, având jante aliaj de 18 inchi. Tabloul de bord este alcătuit din cel puțin 50% polipropilenă reciclată (39% pentru consola centrală), amortizorul barei de protecție este fabricat din plastic complet reciclat, în timp ce cel puțin 50% din aluminiul folosit pentru jantele aliaj de 18 inchi de pe Esprit Alpine este reciclat.

Gamă de accesorii pentru și mai mult stil

Printre noile caracteristici disponibile de la lansare, două accesorii concepute de echipele Renault Design evidențiază atenția deosebită la detalii și personalitatea vehiculului. Spoilerul portbagajului, special desenat pentru a se potrivi cu liniile Clio, îi sporește alura dinamică. Negru ca standard, este montat perfect folosind un adeziv cu fixare puternică, compatibil cu spălarea la înaltă presiune. De-a lungul părții laterale a mașinii, un pachet de protecții laterale inferioare ale pragului combină subtil stilul cu funcționalitatea, deoarece întăresc aspectul sportiv al modelului, protejând în același timp cadrul inferior al caroseriei de impacturi minore.

Sisteme de propulsie de înaltă eficiență și performanță

Alegerea sistemelor de propulsie mai puternice sub capota noului Renault Clio se potrivește cu designul ultradinamic al celei de-a șasea generații. Vârful de lance – full hybrid E-Tech 160 CP – este în fruntea gamei cu o tehnologie unică, permițând cel mai bun echilibru din segment între performanță și eficiență.

Patru motorizări pentru fiecare nevoie de condus

Noul Renault Clio duce performanța la nivelul următor cu patru noi sisteme de propulsie. Puterile lor variază de la 115 la 160 CP și sunt proiectate pentru a profita la maximum de șasiul agil al mașinii și de ampatamentul mai extins. Mașina este construită pe platforma CMF-B, iar inginerii Renault și-au îmbunătățit abordarea pentru a oferi confort de primă clasă, manevrabilitate dinamică de top – așa cum sugerează designul – și izolare fonică. Noul Clio este mai adaptabil ca niciodată – se potrivește fiecărei nevoi de condus, de la navete pe drumuri aglomerate până la drumuri lungi, atât pentru clienții privați, cât și pentru operatorii de flote.

Grupul motopropulsor full hybrid E-Tech de 160 CP de înaltă performanță și eficiență

Sistemul de propulsie full hybrid E-Tech de 160 CP este vârful de lance al celei de-a șasea generații de Clio. Dezvoltat de Horse Powertrain, plăcerea de a conduce este remarcabilă (în special datorită cutiei de viteze inteligentă multimodală), performanța sa este de vârf (0 până la 100 km/h în 8,3 secunde, adică cu 1 secundă mai rapid decât generația anterioară) și eficiența sa este fără compromisuri (șoferul nu trebuie să conecteze vehiculul pentru a-l încărca).

Emisiile sale de CO2 au stabilit un nivel record de 89 g/km, deoarece consumul său în ciclu combinat este de doar 3,9 litri la 100 km – mai puțin decât grupul motopropulsor full hybrid E-Tech de 145 CP și cu până la 40% mai mic decât un motor convențional pe benzină. Noul Clio full hybrid E-Tech de 160 CP se poate conduce în modul electric până la 80% din timp în orașe și în jurul orașului și 1.000 km pe autostrăzi.

Tehnologia brevetată de Renault combină un motor cu combustie de 1,8 litri cu 4 cilindri cu injecție directă Atkinson, două motoare electrice alimentate de o baterie de 1,4 kWh cu un nou sistem de răcire și o cutie inteligentă multimodală fără ambreiaj cu rapoarte personalizate.

O cutie de viteze inteligentă ce susține grupul motopropulsor hibrid

Cutia de viteze a grupului motopropulsor full hybrid E-Tech de 160 CP este supraalimentată cu tehnologie Formula 1 și combină două rapoarte pentru motorul electric și patru rapoarte pentru motorul cu ardere internă. Cele 15 asocieri posibile între motoare optimizează plăcerea de a conduce, consumul și/sau emisiile de CO2. Sistemul selectează automat modul full hybrid al grupului motopropulsor E-Tech:

  1. Complet electric (motorul mișcă roțile)
  2. Hibrid dinamic (motorul și motorul lucrează împreună pentru a mișca roțile)
  3. E-drive (motorul mișcă roțile, motorul încarcă bateria)
  4. Combustie (motorul mișcă roțile și/sau încarcă bateria)
  5. Recuperarea energiei (roțile antrenează motorul, care încarcă bateria)

Noul Clio vine și cu patru moduri de condus, care reglează calibrarea grupului motopropulsor și asistența la direcție.

„Noul Clio oferă cea mai bună tehnologie din segment pe sistemul de propulsie full hybrid E-Tech de 160 CP. Cei 15 CP suplimentari și cuplul suplimentar de 22 Nm îmbunătățesc performanța și plăcerea de a conduce, reducând în același timp consumul de combustibil la un nivel record de 3,9 litri la 100 km. Și poate conduce în modul complet electric 80% din timp pe drumurile urbane și suburbane.” Nicolas Laruaz, Clio Product Leader

O gamă complementară de sisteme de propulsie pentru a se potrivi nevoilor fiecărui șofer

Noul Renault Clio entry-level vine cu un motor TCe de 1,2 litri cu 3 cilindri care dezvoltă 115 CP – o creștere substanțială a performanței față de generația anterioară. Este disponibil cu o cutie de viteze manuală sau cu o nouă caracteristică care îi va încânta pe unii clienți: o cutie automată EDC cu dublu ambreiaj cu șase trepte extrem de receptivă și foarte eficientă, cu acționare de pe volan.

O versiune Eco-G în 3 cilindri (benzină și GPL) de 120 CP, cu o cutie automată EDC și o autonomie și mai mare, oferind o alternativă mai ecologică, cu costuri de funcționare deosebit de scăzute, va fi adăugată în gamă într-o etapă ulterioară.

Video: YouTube

Sursa și imagini: comunicat remis autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
16,625FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,720AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -

Parteneri Autostiri