- Victorie pentru Simone Tempestini și Sergiu Itu, echipajul Napoca Rally Academy fiind la al cincilea succes în cel mai important eveniment de motorsport din județul Argeș
- Martin Surilov și Zdravko Zdravkov au încheiat cursa pe locul secund, în timp ce Andrei Gîrtofan și Doru Vraja au ocupat poziția a treia în clasamentul general
Raliul Argeșului CATENA – Powered by Citroën 2024 și-a desfășurat weekendul trecut a șasea ediție de la revenirea în Campionatul Național de Raliuri. Sub organizarea ACS DTO Rally, evenimentul a programat 9 probe speciale, cu o lungime de 137 kilometri cronometrați, Transfăgărășanul fiind centrul acțiunii pe durata celor trei zile (9-11 mai).
Competiția a început cu antrenamentele oficiale, desfășurate pe un nou traseu lângă localitatea Albota, în apropiere de Pitești, ca mai apoi fanii argeșeni să aibă parte de o experiență unică cu ocazia startului festiv. În Piața Primăriei din municipiu, mii de persoane au aplaudat cele 64 de echipaje, într-o atmosferă de sărbătoare, caracterizată de fotografii cu sportivii și autografe de la cei mai rapizi piloți din România.
Simone Tempestini și Sergiu Itu au început perfect Raliul Argeșului Catena – Powered by Citroën 2024, stabilind cel mai bun timp pe speciala „Transfăgărășan”, urmați de Raul Badiu și Rareș Fetean la doar 0,8 secunde. Ultimii au ieșit din joc pe a doua probă a raliului, în urma unei ieșiri în decor, ca mai apoi Tempestini și Itu să se impună pe următoarele două speciale, „Barajul Vidraru” și „Godeni”.
În aplauzele numeroșilor spectatori piteșteni, superspeciala din zona fostului Stadion „Nicolae Dobrin” a fost o adevărată demonstrație de cai putere și pilotaj, Mihai Manole și Marc Banca fiind cei mai rapizi pe cei 1,8 kilometri cronometrați. La finalul primei zile de concurs, Simone Tempestini și Sergiu Itu aveau un avans de peste 22 de secunde în clasamentul provizoriu, urmați de Andrei Gîrtofan și Doru Vraja, podiumul fiind încheiat de către Martin Surilov și Zdravko Zdravkov.
A doua zi a competiției a continuat cu același ritm foarte rapid din partea echipajului Tempestini / Itu pe proba „Berevoești”, ca mai apoi bulgarii Surilov și Zdravkov să stabilească cei mai rapizi timpi pe urcarea pe Transfăgărășan. Datorită acestei performanțe, podiumul clasamentului general a avut parte de schimbări, bulgarii urcând pe locul secund în detrimentul lui Andrei Gîrtofan și Doru Vraja.
Finalul a adus câte o victorie de probă pentru Tempestini / Itu, respectiv Surilov / Zdravkov, cei din urmă stabilind timpul de referință pe Power Stage și adjudecându-și cele cinci puncte suplimentare bonus pentru această performanță. Cu un avans de 38,8 secunde, Simone Tempestini și Sergiu Itu s-au impus în Raliul Argeșului 2024, fiind urmați pe podium de Martin Surilov și Zdravko Zdravkov, în timp ce Andrei Gîrtofan și Doru Vraja încheie pe locul al treilea, la al doilea podium consecutiv în sezonul curent.
Adrian Teslovan și Vajk Imre Cseh au avut un ritm constant de-a lungul raliului și au terminat cursa argeșeană pe patru, în timp ce Bogdan Cuzma și Ditte Kammersgaard au ocupat la final poziția cu numărul cinci, după ce vineri s-au clasat pe patru. Topul 10 a fost completat de către Manuel Mihalache & Jancsi Soos, Mihai Manole & Marc Banca, Jean Tatu Jr. & Gabriel Lazăr, Nicola Fiore & Florin Dorca și Sebastian Scîrlet & Sebastian Itu.
Sebastian Scîrlet & Sebastian Itu s-au impus în clasamentul 2FWD
Categoria mașinilor cu tracțiune a avut parte de dueluri intense de-a lungul celor aproape 140 de kilometri cronometrați, cu multipli învingători de probă specială și schimbări de lider. Sebastian Scîrlet și Sebastian Itu au încheiat învingători, cu un raliu gestionat perfect, fiind urmați pe locul secund de către Dănuț Budai și Lucian Budai, la 31,6 secunde. Deși s-au aflat la conducerea cursei în debutul acesteia, Elliot Delecour și Mathieu Coppa au ocupat locul al treilea, la doar 2,8 secunde în urma echipajului clasat al doilea.
Clasa RC2N a fost adjudecată cu un avans de doar 1,1 secunde de către favoritul local Valentin Porcișteanu, secondat de Dan Dobre, cei doi fiind la un pas să piardă victoria pe ultima probă a raliului în detrimentul lui Bogdan Talașman și a lui Dumitru Gheorghe. În cadrul clasei RC3 s-a impus Victor Dimitriu, avându-l în dreapta sa pe Bogdan Iancu.
Sebastian Scîrlet și Sebastian Itu au câștigat în cadrul clasei RC4, Elliot Delecour și Mathieu Coppa în clasa RC5, în timp ce clasa RC5N a fost adjudecată de Mihnea Hanea și Levente Csegzy. Adrian Tehei și Angela Tehei s-au impus în clasa 11, în timp ce Florian Nițurad Florian & Mihai Popa au fost singurul echipaj participant în cadrul clasei 12.
Cupele monomarcă au avut dueluri strânse și urmărite cu interes de către fani, David Tarța & Mihai Sandu fiind învingători în 208 R2 Cup, Elliot Delecour & Mathieu Coppa în Clio Rally5 Trophy, Mihnea Hanea & Levente Csegzy în Swift Cup, în timp ce Florian Popescu & Radu Talașman și-au adjudecat victoria în Cupa Dacia.
În Trofeul Rally Start ecarturile au fost unele mari între echipaje, victorioși la final fiind Aurelian Arcan și Ancuța Cristian-Constantin, urmați de Flaviu Stanciu & Andreea Stanciu și Cristian Ciobotea & Marina Pascar. Levente Kovacs & Alexandru Neumann s-au impus în ierarhia mașinilor istorice, urmați de Andrei Agapian & Andrei Lazăr și Renado ANghel & Ionuț Dumitru.
Credit foto: Balazs Attila
Sursa: comunicat remis Autostiri.ro