spot_img

Simone Tempestini a bifat prima victorie a sezonului la Trofeul Râșnov powered by Pro-X

Septuplul campion absolut de raliuri din țara noastră – Simone Tempestini, a reușit ca, la capătul celor două manșe de concurs ale Trofeului Râșnov powered by Pro-X, să-și adjudece a doua victorie absolută pe traseul ce leagă Râșnovul de Poiana Brașov.

Prezent pentru o re-acomodare cu mașina de concurs înaintea etapei de debut a Campionatului Național de Raliuri, Simone Tempestini (Porsche 997 RGT) a profitat de experiența celor peste 10 ani petrecuți la volanul automobilelor de concurs, și cu un pic ajutor din partea condițiilor meteo schimbătoare, a reușit un timp de 2:08,546 pe prima urcare a manșelor de concurs, pe cea de-a doua câștigând-o cu timpul de 2:08,807 pentru un total de 04:17,353 ce i-a adus a doua victorie la viteză în coastă în etapa râșnoveană și totodată, prima din acest an.

Totuși, victoria primei manșe de concurs i-a aparținut lui Costel Cășuneanu, care la comenzile monopostului Wolf GB08 a reușit să-și surclaseze adversarii cu 6 secunde. Totuși, euforia momentului și bucuria unei posibile victorii la debutul cu noua mașină, a facut ca pilotul băcăuan să subestimeze suprafața umedă de pe ultima porțiune a traseului, acest lucru ducând la o răsucire – deznodământul fiind pierderea șansei de a urca pe podium.

Ploaia venită pe ultima parte a traseului de 4 km, adică după aproximativ 3.4 km, a făcut ca Jerome France – la prima prezență pe coasta râșnoveană, să nu poată maximiza capacitatea modelului Norma M20-FC, acesta ieșind din calculele unei victorii de etapă încă de pe prima urcare a manșelor de concurs, același lucru întâmplându-se și cu brașoveanul Octavian Ciovică. În schimb, pilotul de origine franceză a plecat acasă cu trofeul suprem al evenimentului – anume King of The Hill, acordat pilotului cu cel mai bun timp al etapei, Jerome reușind să oprească cronometrul pentru un 1:52,602 pe a doua manșă de recunoaștere a zilei de duminică.

Firește, prima victoria absolută a etapei, Simone Tempestini și-a trecut în cont atât victoria Categoriei 1, cât și pe cea a Grupei 2. Chiar dacă nu a reușit să-și apere titlul de cel mai rapid pilot al coastei râșnovene sau pe cel al victoriei absolute, Ciovică a plecat acasă cu maxim de puncte la Categoria 2. Singur la Grupa 1, Mihai Leu (Audi R8 GT3 LMS) a luat punctele aferente, însă mai important decât atât a fost că s-a clasat al doilea după Tempestini pe podiumul OPEN, acolo unde a fost urmat de Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3 Cup) cel ce s-a clasat pe 3 și la Categoria 1, respectiv pe 2 la Grupa 2.

De o evoluție impecabilă și deloc surprinzătoare a dat dovadă și Cosmin Ion, care a obținut o nouă victorie în cadrul Grupei 3 – la volanul aceluiași Peugeot 308 TCR, podiumul fiind completat de reșițenii Claudiu Ciucă și George Șchiopulescu, ambii la volanul modelelor „gemene” Seat Leon Cupra TCR.

Problemele tehnice i-au privat atât pe Iskren Veselinov cât și pe Alexandru Popescu din a încheia etapa, astfel Grupa 4 a rămas fără premiere din lipsa de concurenți. Premierea a continuat însă pentru cei mai rapizi 3 piloți ai Grupei 5, acolo unde Andrei Precup și a sa „locomotivă reșițeană” (n.r. Seat Toledo) și-a trecut în cont victoria, fiind urmat pe podium de Mihai Pleșa și localnicul Loredan Ștefan – ambii la volanul unor modele Honda Civic.

Sfaturile și manșele repetitive cu experimentatul Ciprian Solomon au dat roade în cazul lui Claudiu Motoc, bucureșteanul reușind să-și surclaseze principalul rival din sezonul trecut – Vlad Colceriu, „furându-i” victoria Grupei 6 la o diferență de doar 9 sutimi, al treilea loc revenindu-i lui Bogdan Toma pe un podium exclusiv al modelelor Peugeot 208 R2.

Revenit la comenzile primei Tesla Model 3 Performance din Europa, pregătită pentru competiții sportive – Dominic Marcu a semnat o nouă reușită de excepție, iar pe lânga obișnuita victorie din ierarhia Electricelor, pilotul din Sinaia s-a clasat pe a patra poziție în ierarhia generală – la numai câteva zecimi de Pițigoi. A doua poziție în clasamentul electricelor i-a revenit lui Andrei Barbu, la comenzile micuței MIMI – primul Mini Cooper SE din lume, pregătit pentru competiții sportive.

Credit foto: Balazs Attila;

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri