Șapte echipaje au fost prezente la Raliul Sibiului în cadrul 208 R2 Cup, prima etapă de macadam a sezonului din Campionatul Național de Raliuri. Revenită începând cu 2020 pe suprafaţa consacrată – macadam – şi organizată de către Sibiu Racing Team, etapa sibiană avea să fie o cursă de anduranţă pentru cele aproape 70 de echipaje înscrise în competiţie. Dar până să facă cunoştinţă cu provocările de pe traseu, concurenţii s-au bucurat joi seara de un aflux foarte mare de fani prezenţi la startul festiv.
Prima zi de concurs propriu-zisă a început vineri dimineață pe Dealul Gușteriței, acolo unde a avut loc sesiunea de shakedown, ca mai apoi concurenţii să dea drumul motoarelor pe cele 5 probe speciale programate vineri, ziua fiind încheiată cu celebra probă de noapte, „Şanta”. În programul zilei secunde, Raliul Sibiului s-a desfășurat pe încă cinci probe speciale, câte două treceri pe „Răşinari” şi „Şanta”, competiţia încheindu-se cu parcurgerea circuitului de slalom paralel.
Marius Sîncrăianu și Alina Bianca Pop s-au impus pe prima probă specială a Raliului Sibiului și au reușit să se mențină la conducere întreaga cursă. Deși pe unele probe echipajele Cristi Sugar / Vlad Colceriu sau Bogdan Gheorghiu / Adrian Temeș au stabilit timpii de referință, Sîncrăianu și Pop au gestionat perfect cea mai dură competiție a sezonului și au reușit să se impună la finalul celor 10 probe speciale.
Sibienii Rareș Tomiță / Levente Csegzy au avut parte de un început dificil de sezon, cu un ritm sub așteptările lor. Însă suportul propriilor fani și dorința unui rezultat bun în cursa de casă i-a ambiționat să crească viteza pe probele speciale. Cei doi s-au aflat în fiecare moment pe podiumul 208 R2 Cup în cursa sibiană, reușind să încheie pe locul secund în cupa monomarcă, cel mai bun rezultat al echipajului în 2022.
Cu o cursă cu suișuri și coborâșuri, Bogdan Gheorghiu și noul său copilot, Adrian Temeș, au pornit cu un deficit de timp, însă strategia inteligentă le-a adus podiumul într-o cursă dificilă. Echipajul a obținut locul trei în 208 R2 Cup, în timp ce tânărul Mihnea Hanea, copilotat de Adrian Pavel, a reușit locul al patrulea. Cei doi au revenit la start în Raliul Sibiului după o ieșire în decor la cursa lor de debut în cupa monomarcă.
Deși a pornit excelent și se afla într-o strânsă luptă pentru victorie, echipajul Cristi Sugar / Vlad Colceriu a fost nevoit să se retragă cu probleme tehnice și astfel orice șansă la o nouă victorie a fost spulberată. În situația neplăcută de a nu ajunge la final s-a aflat și echipajul Claudiu Albuț / Radu Ursu, care a avut parte de o ieșire în decor în timp ce se afla pe podiumul 208 R2 Cup.
Cei doi se află în afara oricărui pericol, însă există șanse ca programul lor competițional să aibă de suferit în urma incidentului de la finalul Raliului Sibiului 2022. Totodată, Csongor Szabo și Marcus Andreoiu au fost siliți la abandon după doar câțiva kilometri de probă specială, cei doi covăsneni aducând daune punții spate a modelului 208 R2, care nu au putut fi remediate pentru restart în ziua secundă a competiției.
Clasament final Raliul Sibiului:
- Marius Sîncrăianu – Alina Bianca Pop
- Rareş Tomiţă – Levente Csegzy
- Bogdan Gheorghiu – Adrian Temeş
- Mihnea Hanea – Adrian Pavel
Vă reamintim faptul că Top 3-ul din 208 R2 Cup se premiază cu sume în bani, datorită partenerului principal Termo Life:
- Locul 1 – 2000 EURO
- Locul 2 – 1000 EURO
- Locul 3 – 500 EURO
„Raliul Sibiului s-a dovedit a fi, aşa cum ne aşteptam, cea mai solicitantă cursă din acest sezon de până acum în 208 R2 Cup, suprafaţa de rulare fiind destul de dură cu materialul tehnic. Datorită acestui fapt, am avut parte de multe abandonuri, rezultatul final demonstrând faptul că atenţia sporită asupra capcanelor de pe traseu și constanța pot aduce un rezultat pozitiv. Vreau să-i felicit pe Marius şi Alina, au făcut un raliu foarte bun obţinând o victorie bine-meritată şi sper să-i revedem şi la restul etapelor din acest sezon,” a declarat Iulian Ichim, organizator 208 R2 Cup, citat de autostiri.ro.
Desfășurarea 208 R2 Cup nu ar fi posibilă fără susținerea partenerului Termo Life.
Partenerii tehnici ai competiției sunt: Hankook Competition prin Bucur Tuning, www.sparco-shop.ro și Verla. Partener media: RallyMax.ro.
Sursa si imagin (credit foto neprecizat): comuinicat transmis Autostiri.ro