Eficiența sistemului de propulsie Audi MGU05 se ridică la peste 95%. Design împrospătat și parteneri noi pentru Audi Sport ABT Schaeffler. Lansarea pe pistă a avut loc la testele oficiale din Valencia (Spania)
De la 0 la 100 km/h în doar 2,8 secunde, eficiență de peste 95% pentru întregul automobil și pregătiri până la cel mai mic detaliu pentru toate posibilele situații: acestea sunt caracteristicile principale ce descriu Audi e-tron FE07, automobilul de curse dezvoltat de Audi Sport, ce dispune de noua unitate motor/generator Audi MGU05. Bolidul electric are un nou design și a fost lansat pe pistă la testele din Valencia.
În sezonul 2021, ce va începe în Chile la mijlocul lunii ianuarie, Formula E va fi pentru prima dată organizată în calitate de Campionat Mondial FIA oficial. Pentru Audi, implicarea în seria 100% electrică nu reprezintă doar o competiție sportivă la cel mai înalt nivel internațional, ci și baza perfectă pentru transformarea mărcii în direcția mobilității premium sustenabile și digitale. „Motorsport-ul a avut dintotdeauna o importanță decisivă pentru Audi și pentru dezvoltarea tehnologiilor noastre. De aici vine și faimosul nostru slogan: Vorsprung durch Technik (germ. Avans prin tehnologie)”, explică Allan McNish, cel ce conduce echipa.
Dar al șaptelea sezon aduce și o altă premieră pentru Audi. „Audi e-tron FE07 are un sistem de propulsie absolut nou, dezvoltat pentru prima dată intern,” dezvăluie Stefan Aicher, directorul Audi pentru Dezvoltarea sistemelor electrice de propulsie din cadrul Audi Sport. În ultimii ani a fost întotdeauna utilizat un tren de rulare în versiune optimizată, dezvoltat în colaborare cu partenerul tehnic Schaeffler. În schimb acum, munca de proiectare și dezvoltare a noului invertor MGU a fost începută de la zero. „Am mers până la limita maximă în toate domeniile acestui proiect,”, Aicher.
Rezultatul este un nou element central, pe care l-am denumit Audi MGU05: un sistem de propulsie electric, cu o singură treaptă a transmisiei și cu un concept de rotor intern, cu magneți externi, cu un sistem extrem de eficient de răcire și șase faze electrice. Mai mult, inginerii conduși de Stefan Aicher au reușit să economisească greutate, folosind materiale ușoare și un sistem inteligent de integrare în automobil. „Am putut să reinvestim aceste economii apoi direct în MGU, optimizând eficiența. Dar chiar și așa, noua unitate a invertorului MGU cântărește cu 35 de kilograme mai puțin decât unitatea precedentă. Este o realizare excepțională, ce se datorează întregii echipe,” apreciază Aicher.
Eficiența este un factor cheie pentru succesul în Formula E. „De aceea nu lăsăm nicio o oportunitate nefolosită pentru a reduce la minimum pierderile de energiei din cadrul sistemului,” spune Tristan Summerscale, Managerul de proiect pentru Formula E din cadrul Audi Sport. Munca asiduă depusă pe bancurile interne de probă a reprezentat un factor decisiv în atingerea acestui obiectiv. În numeroase cicluri de testare, întregul tren de rulare a fost supus unor sarcini extreme, până la limite, pentru a ridica întregul sistem de înaltă tensiune la nivelul maxim de performanță. Cu succes: „Am reușit să obținem o eficiență totală de peste 95% pentru sistemul nostru de propulsie. Eficiența noului invertor MGU se ridică în fapt chiar la peste 97%, în toate condițiile relevante de deplasare.”
Deosebit de impresionantă este combinația dintre dimensiunile compacte și performanțele ridicate. „Comparând unitatea noastră MGU cu un motor cu ardere internă ce furnizează o putere comparabilă, de 250 kW, eficiența noastră este de 2 ori mai ridicată și greutatea cu 35 de kilograme mai mică,” detaliază Tristan Summerscale. „Aceasta arată fără echivoc cât de eficientă este soluția sistemului electric de propulsie.”
Ca design, Audi e-tron FE07, bolidul ce va fi pilotat de Lucas di Grassi și René Rast se prezintă acum cu un design împrospătat: alături de elementele finisate într-un spectaculos portocaliu și cele finisate în verdele intens al partenerului tehnic Schaeffler, de pildă, întreaga parte frontală a fost finisată cu o bază albă. La bord au sosit și doi noi parteneri: Castrol, unul dintre liderii pe piața lubrifianților și compania de modă și lifestyle Casamoda.
e-tron FE07 a fost prezentat pentru prima dată publicul la finele lunii noiembrie, la Valencia. Apoi, în 1 decembrie, cele 12 echipe s-au întâlnit tot acolo, pe Circuitul Ricardo Tormo, pentru singurul test comun înainte ca toate automobilele și echipamentul să fie trimise în America de Sud.
Video: YouTube
VIA: AUDI AG