Cea de-a doua etapă din sezonul 2020 al Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) a adus două clasări pe podium pentru reprezentanţi BMW Motorsport. Sâmbătă, Sheldon van der Linde (Africa de Sud / Shell BMW M4 DTM) a terminat al doilea, reuşind astfel prima sa clasare pe podium în cariera DTM. În cursa de duminică, Marco Wittmann (Germania / Schaeffler BMW M4 DTM) a urcat de pe locul al şaptelea pe al treilea şi a obţinut al 300-lea podium al BMW în istoria participărilor mărcii în DTM. Piloţii BMW Motorsport concurează din nou în week-endul următor, tot la Lausitzring (Germania).
Cursa 1: Cel de-al doilea week-end de cursă din acest sezon DTM, desfăşurat la Lausitzring, a început bine pentru echipele BMW. Pe lângă premiera personală în DTM, Sheldon van der Linde a fost şi primul sud-african clasat pe podium într-o etapă din campionatul german de turisme. Marco Wittmann şi Timo Glock (Germania / iQOO BMW M4 DTM) au ocupat locurile al patrulea, respectiv al cincilea după ce şi-au îmbunătăţit performanţele din calificări în comparaţie cu etapa de la Spa-Francorchamps (Belgia). Philipp Eng (Austria / ZF BMW M4 DTM) a fost al nouălea, completând cvartetul BMW din Top 10.
Jonathan Aberdein (Africa de Sud / CATL BMW M4 DTM) s-a confruntat cu probleme tehnice la începutul cursei şi a fost obligat să intre la standuri, ceea ce a făcut ca el să retrogradeze în pluton şi să încheie pe poziţia a 14-a. Lucas Auer (Austria / BMW Bank M4 DTM) a ales să efectueze devreme pit stopul obligatoriu, dar strategia lui nu a dat rezultate şi a încheiat al 12-lea.
Declaraţii după cursa de sâmbătă:
Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): „Felicitări băieţilor! Au făcut o treabă bună şi şi-au îmbunătăţit performanţele semnificativ în comparaţie cu cursele de la Spa-Francorchamps. Sheldon van der Linde a făcut o cursă solidă şi a fost recompensat cu primul lui podium în DTM. Marco Wittmann şi Timo Glock au luptat şi ei şi au reuşit rezultate bune. Philipp Eng nu a fost mulţumit pe deplin de maşină, aşa cum s-a auzit şi pe legătura audio cu standul său. Dar clasarea în Top 10este o performanţă bună. Am revenit în disputa cu Audi, acum trebuie să continuăm şi să devenim şi mai rapizi. Atunci lucrurile devin chiar interesante. Felicitări lui Nico Müller pentru o nouă victorie clară!”
Sheldon van der Linde (#31 Shell BMW M4 DTM, BMW Team RBM, grilă: locul 4, cursă: locul 2): „Sunt în al nouălea cer după primul meu podium în DTM. Am fost aproape anul trecut la Zolder, dar am ratat totul în ultimul tur. De data aceasta am reuşit ceea ce mi-am propus. Am încercat să-l prin pe Nico Müller în faţă, dar a fost un pic prea rapid pentru mine. Este clar că am făcut paşi importanţi înainte şi acum puteam fi la nivel cu Audi. Maşina mea a fost fantastică astăzi – multe mulţumiri echipei.”
Cursa 2: Pornit al şaptelea pe grilă, Wittmann a început tare şi a reuşit o manevră târzie de depăşire prin care a trecut de Robin Frijns (Olanda / Audi) şi a ocupat locul al treilea. Timo Glock, Philipp Eng şi Jonathan Aberdein au demonstrat semne clare de îmbunătăţire după o sesiune de calificări dificilă, astfel că au încheiat pe poziţiile a şasea, a şaptea, respectiv a noua.
Desfăşurată în condiţii de căldură excesivă, cursa a doua a presupus că uzura excesivă a pneurilor a reprezentat un factor important. Ca urmare a setărilor alese, echipele BMW nu au mai repetat evoluţiile bune din calificările de sâmbătă şi au luat startul din partea a doua a grilei. Chiar şi aşa, cei mai mulţi piloţi au recuperat puternic şi au obţinut puncte preţioase, inclusiv un podium prin Wittmann.
Sheldon van der Linde a ajuns în Top 5 după pit stopul timpuriu, dar a plătit pentru această strategie curajoasă în momentul în care pneurile maşinii lui au avut de suferit pe final. El a încheiat al 15-lea, chiar în urma lui Lucas Auer. Victoria i-a revenit lui René Rast (Germania / Audi). Următorul week-end de cursă are loc tot la Lausitzring, pe varianta mai lungă a circuitului.
Declaraţii după cursa de duminică:
Jens Marquardt (director BMW Group Motorsport): „Podiumul lui Marco este un adevărat punct de atracţie, fiind al 300-llea reuşit de BMW în DTM – un alt reper în lunga noastră istorie în această competiţie. Marco a făcut o cursă superbă şi a reuşit o manevră de depăşire genială şi inteligentă chiar înainte de sosire, care în final i-a adus locul al treilea. Felicitări tuturor celor care au dus cele patru BMW M4 DTM în puncte după o sesiune de calificări dificilă. Ne-am concentrat pe cursă de la început, ceea ce a însemnat să facem un compromis în calificări. Trebuie să ne descurcăm mai bine cu acest compromis în week-endul ce urmează, pentru că este mai uşor când iei startul mai sus pe grilă. Mi-a părut rău pentru Sheldon van der Linde. L-am chemat devreme la pit stop, ceea ce l-a urcat în pluton. Din păcate, pneurile lui au cedat la final. Per ansamblu, am făcut un pas mare înainte comparativ cu Spa-Francorchamps. Trebuie să repetăm ce am făcut bine. Felicitări lui René Rast pentru victorie.”
Marco Wittmann (#11 Schaeffler BMW M4 DTM, BMW Team RMG, grilă: locul 7, cursă: locul 3): „Am avut un start foarte bun şi un prim tur superb, după care eram deja pe locul al treilea. A urmat un duel cu Robin Frijns şi René Rast pentru prima poziţie. În final am trecut de Robin în penultimul tur. Cu toate acestea, trebuie să recunosc că ecartul faţă de Audi este încă foarte mare în calificări şi în cursă. Locul al treilea este un rezultat decent. Obiectivul nostru este să luptăm pentru titluri, iar acum suntem încă departe de a reuşi acest lucru. Trebuie să muncim pentru a reduce deficitul.”
Clasamente generale (etapa 2/9)
Piloţi: 1. Nico Müller 100p; 2. René Rast 61p; 3. Robin Frijns 58p; 4. Jamie Green 34p; 5. Mike Rockenfeller 32p; 6. Marco Wittmann 28p; 7. Sheldon van der Linde 26p; 8. Loïc Duval 26p; 9. Timo Glock 22p; 10. Philipp Eng 16p; 11. Lucas Auer 10p; 12. Ferdinand Habsburg 9p; 13. Jonathan Aberdeen 5p; 14. Harrison Newey 1p.
Echipe: 1. Audi Sport Team Abt Sportsline 158p; 2. Audi Sport Team Rosberg 95p; 3. Audi Sport Team Phoenix 58p; 4. BMW Team RMG 50p; 5. BMW Team RBM 42p; 6. BMW Team RMR 15p; 7. WRT Team Audi Sport 10p.
Constructori: 1. Audi 283p; 2. BMW 107p.