spot_img

Noul Ghibli Hibrid: primul vehicul electric din istoria Maserati

  • Primul vehicul hibrid din istoria Maserati
  • Dezvoltat de Maserati Innovation Lab din Modena
  • Vehiculul va fi produs la Uzina Avvocato Giovanni Agnelli (AGAP) din Grugliasco (Torino) începând cu luna septembrie.

 Scânteia electrificării aprinde viitorul mărcii Maserati: cu noul Ghibli Hibrid, marca Trident intră în lumea electrificării.

Noul Ghibli Hibrid reprezintă unul dintre cele mai ambițioase proiecte pentru Maserati, care după anunțul noului motor pentru mașina super sport MC20 pune acum sigiliul pe un alt pas înainte spre noua eră a mărcii.

Alegerea de a introduce tehnologia hibridă pe sedanul Ghibli nu este o coincidență: acest model, cu peste 100.000 de unități produse de la lansarea sa în 2013, întruchipează perfect ADN-ul producătorului de la Modena.

De fapt, provocarea cu care se confruntă Maserati a fost să intre în lumea electrificării fără a modifica filozofia și valorile de bază ale mărcii. Rezultatul? Crearea celui mai bun hibrid posibil. Mai mult decât atât, Ghibli Hybrid va păstra sunetul inconfundabil care a distins întotdeauna fiecare Maserati.

Sosirea noului Ghibli Hibrid extinde astfel gama Maserati, care este acum și mai competitivă și răspunde cerințelor pieței.

Design-ul

Ghibli Hibrid este ușor de recunoscut, datorită, în special, noului design exterior, dar și interior. Numitorul comun al restilizării, dezvoltat de Centro Stile Maserati, este culoarea albastră, aleasă pentru a identifica toate mașinile cu tehnologia hibridă și lumea nouă pe care o reprezintă.

La exterior, culoarea albastră caracterizează cele trei conducte de aer iconice laterale, etrierele de frână și tunetul în ovalul care închide Tridentul pe stâlpul din spate. Aceeași culoare albastră reapare în interiorul mașinii, în special pe cusăturile brodate ale scaunelor. Noul Ghibli Hybrid introduce, de asemenea, noi conținuturi stilistice, pornind de la noua grilă față, cu bare reproiectate pentru a reprezenta o furculiță, un dispozitiv muzical care emite un sunet de o puritate extremă și care evocă și simbolul Trident în sine. Există schimbări semnificative în partea din spate a mașinii, unde grupurile de lumină au fost complet restilizate, cu un profil de tip bumerang inspirat de 3200 GT și mașina de concept Alfieri.

Hibrid Moderat

În perfectă armonie cu ADN-ul său, Maserati a ales o soluție hibridă axată în principal pe îmbunătățirea performanței, reducând totodată consumul de combustibil și reducerea emisiilor.

Tehnologia hibridă exploatează energia cinetică pe care o acumulează mașina atunci când este în mișcare, recuperând-o și transformând-o în electricitate în timpul decelerării și frânării și stocând-o într-o baterie.

Motorul inovator, rezultatul lucrărilor de dezvoltare în profunzime a tehnicienilor și inginerilor Laboratorului de Inovație Maserati din Modena, combină un motor cu combustie internă (4 cilindri, turbo, deplasare de 2,0 l) cu un alternator de 48 de volți și un suplimentar supra-alimentator electric (e-Booster), suportat de o baterie. Această soluție este unică în segmentul său și este prima dintr-o nouă generație de sisteme de tracțiune, cu o compensarea perfectă între performanță, eficiență și plăcere de a conduce.

Bateria este montată în partea din spate a mașinii, cu avantaje în ceea ce privește distribuția îmbunătățită a greutății.

Această versiune cântărește cu aproximativ 80 kg mai puțin decât Dieselul.

Datorită puterii maxime de 330 CP și cuplului de 450 Nm livrat de la doar 1.500 rpm, datele de performanță ale noului Ghibli Hibrid sunt foarte impresionante: viteză maximă de 255 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.

Pasagerii Ghibli Hibrid se vor bucura în continuare de sunetul inconfundabil care caracterizează toate modelele Maserati, datorită evacuării optimizate, care include rezonatoare special concepute.

Conectivitate

Ghibli Hybrid marchează și debutul noului program Maserati Connect, care permite o conexiune constantă cu mașina: schimbul de informații continuă atunci când este în mișcare, pentru a îmbunătăți serviciile oferite șoferului. Pe lângă actualizarea pachetelor software, sistemul efectuează verificări pe mașină și monitorizează serviciile de securitate în caz de urgență.

Sistemul multimedia Maserati Intelligent Assistant este de ultimă generație, bazat pe intrări digitale de la Android Automotive, software care oferă o experiență inovatoare utilizatorului, complet personalizabilă în funcție de preferințele personale ale șoferului. Ecranul HD al sistemului multimedia, cu o grafică nouă, mai ușor de utilizat și fără surround, are o dimensiune crescută de la 8”4 la 10”1. De asemenea, este introdus un nou panou de instrumente cu dispozitive digitale și grafică nouă.

Electrificarea, noul drum Maserati

Noul Ghibli Hibrid reprezintă primul pas într-un plan care va duce la electrificarea tuturor noilor modele Maserati. Primele mașini electrice ale mărcii vor fi noile GranTurismo și GranCabrio, programate pentru 2021.

SPECIFICAȚII TEHNICE
GHIBLY HYBRID
MOTORUL
Configurație L4 Mild Hybrid cu eBooster și 48V BSG
Cilindree (cmc) 1,998
Diametru interior x cursă (mm) 84 x 90
Raport compresie 9.5 : 1
Ieșire max. putere 330 @ 5,750
(hp @ rpm)
Cuplu maxim 450 @ 4,000
Injector combustibil Injector Direct Benzină GDI
Inducție 1 monocompresor turbo scroll
Arbore cotit Oțel forjat
Lubrifiere Pompă ulei deplasare variabilă
Sistem coordonare 1 arbore cu came aerian cu acțiune cu Multiair
PERFORMANȚĂ
0-100 km/h (s) 5.7
Viteză maximă (km/h) 255
Distanță frânare 35.5
de la 100 la 0 km/h (m)
CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2
WLTP combinat 8.5 – 9.6*
ciclu (l/100 km)
ciclu combinat WLTP (g/km) 192-216* omologare în curs de desfășurare
TRANSMISIA
Cutia de viteze cutie cu viteze automată cu opt viteze ZF
Raporturi de viteze: Prima: 5; a doua: 3.2; a treia: 2.14; a patra: 1.72; a cincea: 1.31; a șasea: 1.00; a șaptea: 0.82; a opta: 0.64; marșarier: 3.46; final: 2.80
Transmisia: tracțiune cu roțile din spate cu diferențial mecanic cu autoblocare alunecare spate limitată
SUSPENSII
Față Braț triunghiular dublu, bară antiruliu
Spate Multi-link, bară antiruliu
FRÂNE
 

Față:

Discuri ventilate 345×28 mm,
Etriere fixe Brembo
cu patru pistoane
Spate Discuri ventilate 330×22 mm,

etriere cu un singur piston

DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI
Roți față/spate 235/50 R18
L x D x H (mm) 4,971 x 1,945 x 1,461
Ampatament (mm) 2,998
Ecartament față/spate (mm) 1,635 / 1,653
Capacitate portbagaj (l) 500
Capacitate rezervor combustibil (l) 80
Greutate omologată 1,878
Greutatea medie 1,950

Video: YouTube

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,317FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,580AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri