In 2015, Volkswagen Romania lanseaza modelele e-up!, e-Golf, Golf GTE si Passat GTE. Aflate sub umbrela “Volkswagen e-mobility” cele patru modele reprezinta versiunile 100% electrice sau hybrid plug-in ale celor clasice, alimentate cu combustibili fosili, informeaza MIDOCAR.
Noul e-Golf, cu pana la 99% mai economic decat un Golf clasic
e-Golf va avea o autonomie de pana la 190 kilometri dintr-o singura incarcare (24.2 kWh) si va putea atinge o viteza maxima de 140 km/h, fiind dotat cu un arsenal de optiuni si echipari high-tech. Consumul de energie anuntat este de 12.7 kWh/ 100 km. e-Golf se bucura de trei moduri de condus intuitive (Normal, Eco si Eco+) si de 4 niveluri de franare cu recuperare a energiei (D1, D2, D3 si B), care contribuie la folosirea maximului potential din fiecare incarcare a bateriei. Desi este un autoturism full-electric, e-Golf accelereaza in 10.4 secunde de la 0 la 100km/h.
Volkswagen e-up!, dublu castigator al Raliul Masinilor Electrice (2013-2014)
Volkswagen e-Golf si Volkswagen e-up! sunt marii castigatori ai raliul electric organizat in cadrul Silvretta Classic, dedicat autovehiculelor 100% electrice. Inca din 2014, Volkswagen e-up!, primul vehicul 100% electric de serie al Volkswagen, s-a clasat pe prima pozitie a Raliului Silvretta. Cuplul e-up! atinge 210 Nm, fara scapari de tractiune intre reprizele transmisiei, la cei 82 de cai putere din dotare si cu o autonomie a bateriei Li-Ion de pana la 160 de kilometri. Spre deosebire de up!-ul cotidian, pe combustibili fosili, designul micului electric in patru locuri este optimizat pentru un coeficient de aerodinamica cat mai performant si este completat de jante de aliaj de 15″ cu anvelope rezistente la uzura.
Golf GTE – un frate hibrid electric pentru GTI
La o prima vedere, oricine poate confunda Golf GTE cu omologul sau pe carburant fosil, GTI. Golf GTE are doua motoare: un propulsor 1.4 TSI si 148 CP si un motor electric de 101 CP. Cele doua motoare formeaza un sistem hibrid (plug-in hybrid) de 201 CP, cu care GTE atinge 0-100km/h in 7.6 secunde. Una dintre surprizele cu care Golf GTE promite sa isi castige publicul este ca accelerarea in modul full-electric se poate face pana la 130km/h. Insa nu este singura: masina anunta o autonomie de pana la 939 km dintr-o singura incarcare, 3.5 ore pentru incarcare 100% a bateriei, top speed de 222 km/h si o putere de 150 kW (echivalentul a 204 CP). Consumul este de numai 1.5 litri + 11.4 kW la fiecare 100 km parcursi. Emisiile lui Golf GTE ajung la 35 g CO2/km, adica de 5 ori mai putin decat daca ai pune la fiert un litru jumatate de apa.
Desi abia lansat, Noul Passat primeste deja o varianta hybrid plug-in
Prezentat intaia oara la Salonul Auto de la Paris, in aceasta toamna, Passat GTE cu sistem de propulsie hibrid va fi disponibil in variantele Limuzina si Variant. Sistemul hybrid plug-in este format dintr-un motor 1.4 TSI care livreaza 156 CP si un motor electric de 115 CP. Cei 218 CP propulseaza masina in 8 secunde de la 0 la 100 km/h si pot atinge viteza maxima de 220km/h. Consumul pentru Passat GTE este de 2 litri + 13 kW la fiecare 100 km parcursi. Autonomia totala a sistemului hybrid plug-in de pe Passat GTE este de 1.000 km.
VIA: MIDOCAR
Video: YouTube – MotoManTV, Autobytel, TestDriven, fullychargedshow, AutoMotoTube