spot_img

Poziția oficială a F.R.M: Arii protejate

Poziția Oficială a F.R.M.

referitoare la dezbaterea publică privind Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2005

privind protecția mediului

Federația Română de Motociclism (F.R.M.) a solicitat Parlamentului României crearea unui cadru legislativ adecvat, care să răspundă nevoilor organizatorilor de competiții off-road din România. Statul Român, prin Legea Educației Fizice și Sportului, nr. 69/2000, consacră sportul de performanță și cel de masă drept activități de interes național și din această perspectivă, prin federațiile de resort, susține acțiunile organizatorice de promovare a sportului. Însă multe modificări legislative au introdus numeroase restricții totale în ceea ce privește organizarea campionatelor sportive off-road.

Modificările legislative propuse de către reprezentanții F.R.M. se referă exclusiv la rețeaua Siturilor Natura 2000,  care sunt situri de importanță comunitară și nu urmăresc să aducă vreo atingere prevederilor referitoare la celelalte tipuri de arii protejate de interes național și internațional, cum ar fi rezervații științifice, parcuri naționale, monumente ale naturii, rezervații naturale, parcuri naturale, geoparcuri sau rezervații ale biosferei. Cele mai multe situri Natura 2000 au suprafețe de zeci și sute de mii de hectare însumând aproximativ 23 % din suprafața totală a țării, în unele județe, procentul depășind 80 % din suprafața montană.

Conform principiilor Directivei 92/43/CEE a Consiliului Europei din 21 mai 1992 privind conservarea habitatelor naturale și a speciilor de faună și floră sălbatică scopul principal al rețelei de situri Natura 2000 este să promoveze menținerea biodiversității luând în considerare aspectele economice, sociale, culturale și regionale, cu menținerea sau chiar încurajarea activităților umane.

Lipsa de armonizare în legislația națională, dar care trebuie respectată de organizatorii competițiilor, face aproape imposibilă organizarea lor pe viitor. Prin urmare, F.R.M. a propus parlamentarilor români modificarea Ordonanței de Urgență 195/2005 privind protecția mediului, cu modificările și completările ulterioare. Art. 52 a fost propus spre modificare prin introducerea prevederii de excepționalitate a circulației cu orice fel de mijloc de transport în situații de urgență, accidente, calamități naturale, etc. De asemenea, prin modificarea acestui articol, sunt acceptate evenimentele sportive desfășurate sub egida federațiilor de resort. Acestea se pot face doar cu aprobarea custodelui/administratorului ariei naturale protejate de importanță comunitară (exemplu: sit Natura 2000).

“Problema este simplă. Campionatele off-road ale României și etapele de Campionat Mondial sunt organizate de decenii la fel ca în toate țările europene, cu aprobări legale la nivel național. Campionatele off-road nu se desfășoară în zone de protecție națională sau internațională, care au suprafețe restrânse și bine determinate (exemplu: nu în parcuri naționale, nu în rezervații, nu în biosfere etc.). Odată cu implementarea legislației europene au apărut și zone de protecție de nivel comunitar care au fost decise rapid, conținând și: drumuri, localități, căi ferate, hoteluri, cabane, pensiuni, etc. Aceste zone de protecție la nivel comunitar au fost aprobate de Ministerul Mediului astfel încât acoperă 23 % din suprafața totală a țării și peste 80 % din suprafața montană, terminându-se invariabil exact la marginea unui drum european, ceea ce face imposibilă orice legatură competițională off-road între Sibiu și Târgu Jiu sau Brașov și Târgu Jiu, de exemplu (vezi harta). Solicitarea F.R.M. conține modificarea unei restricții din lege care ne-ar permite să trecem pe drumuri județene, drumuri forestiere, drumuri de țară, drumuri comunale, etc., cu aprobarea proprietarilor și a custozilor zonelor comunitare protejate pentru a nu desființa Campionatele off-road din România”, declară Secretarul General al Federației Române de Motociclism, dl. Gabriel Olariu.

Prin aceste prevederi se asigură garantarea conservării și utilizării durabile a patrimoniului natural în condițiile în care Federațiile de resort își pot desfășura activitățile specifice în armonie cu obiectivele administratorilor fiecărui sit de importanță comunitară, Natura 2000. Acțiunile cu caracter sportiv au o durată limitată de timp, bine precizată, cu trasee supuse aprobării tuturor celor care au obiective de protejat în suprafețele respective.

Competițiile de off-road sunt un important factor economic pentru fiecare regiune în care se desfășoară. Creează locuri de muncă, atrag turiști, contribuie prin taxe și impozite la bunăstarea locală și, cel mai important, sprijină dezvoltarea unei ramuri economice ce poate fi exploatată și în afara perioadelor competiționale. Turismul enduro este extrem de profitabil în țările din vestul Europei. De exemplu, după o perioadă în care a pus bariere turismului off-road, Franța a revenit cu modificări legislative pentru a reporni această ramură turistică profitabilă pentru comunitate. De asemenea, beneficiile de imagine ale României ce provin din aceste evenimente sunt inestimabile. România ajunge prin sporturile off-road să fie prezentată în aproape toate țările din lume ca o destinație idilică, de o reală frumusețe, ceea ce împinge mulți turiști înspre munții noștri.

În țări cu tradiție în sporturile cu motor, inclusiv din Uniunea Europeană, se desfășoară de zeci de ani competiții de enduro pe suprafețe întinse de teren. Cea mai veche competiție din lume (prima ediție a fost desfășurată în 1913) organizată sub egida Federației Internationale de Motociclism (F.I.M.) este International Six Days Enduro (I.S.D.E). Aceasta a fost organizată în ultimii zece ani în țări precum: Slovacia (2015), Italia (2013), Germania (2012), Finlanda (2011), Portugalia (2009), Grecia (2008), care nu au întâmpinat probleme legislative de acest gen.

COMUNICAT F.R.M.

Apel sustinere propunere modificare legislativa

Dragi prieteni,

dupa cum ati aflat din presa locala si nationala, Federatia Româna de Motociclism a facut un demers legislativ pe lânga Parlamentul României.

Acest demers este prezentat in continuare si va rugam sa-l cititi cu atentie.

In acest moment modificarea proiectului se afla in stadiul de dezbatere publica, online pe site-ul Senatului.  Mai jos gasiti link-ul catre aceasta pagina.

Manifestandu-va in acest cadru si exprimandu-va o parere pozitiva, coerenta si de bun simt, sustineti cu adevarat miscarea offroad din România, indiferent daca este pe doua sau pe patru roti.

Va rog sa propagati mai departe aceasta idee.

Avem nevoie de sprijinul TUTUROR celor care vor sa ne sustina!

Practicanti ai sporturilor OFF ROAD, textul din tabelul de mai jos este propunerea legislativa a FRM catre Parlamentul României pentru modificarea LEGII 265/2006 PENTRU APROBAREA OUG 195/2005 (cu modificarile si completarile ulterioare) privind protectia mediului. Aceasta propunere are ca scop asigurarea cadrului legal de desfasurare a evenimentelor off road.

tabel-propunere-legislativa

Prin aplicarea legislatiei in forma actuala, practiarea off-road va fi pusa sub semnul intrebarii.

Practicarea off-road in situri Natura 2000 transforma participantii – de cele mai multe ori iubitori de natura – in contravenienti.

Crearea structurilor de administrare a siturilor Natura 2000 si implementarea Planurilor de management va conduce la limitarea drastica a posibilitatii parcurgerii traseelor.

Siturile Natura 2000 sunt arii naturale protejate de interes comunitar care trebuie sa promoveze mentinerea biodiversitatii luând in considerare aspectele economice, sociale, culturale si regionale cu mentinerea sau chiar incurajarea activitatilor umane, conform principiilor Directivei Pasari si Directivei Habitate a CEE. Pentru conservarea valorilor naturale au fost declarate arii naturale protejate de interes regional, national si international cum ar fi Parcuri Naturale, Parcuri Nationale si Rezervatii Stiintifice.

Sportul este activitate de importanta nationala conform art.2 din legea 69/2000, Legea educatiei fizice si sportului.

Accesul in natura trebuie sa fie un drept garantat de legislatia Romaniei, nu un privilegiu. Sportul NU are culoare politica!!!

Vizitati link-ul de mai jos si lasati o opinie pozitiva, coerenta si de bun simt.

http://www.senat.ro/LegiProiect.aspx (Scroll pâna la – Nr. Inreg. B42 / 2016)

Multumim tuturor celor care se implica pentru sustinerea cauzei noastre.

VIA: F.R.M.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,340FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,460AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri