DRIVE-TEST „Verde” – Renault TWIZY

| 15 iunie 2014 | 1 Comment

Salutare prieteni!20140615_124920

Cu totii stim faptul ca ploaia si electricitatea nu fac casa buna impreuna.

Nimic mai adevarat, dar astazi ne-a fost demonstrat contrariul. Nu stiu cum a fost vremea pe la voi insa in Bucuresti am avut parte de o dupa-amiaza mohorata in care a plouat fara incetare. Asta nu ne-a impiedicat totusi sa petrecem cateva clipe alaturi de cel mai mic membru al familiei Renault. Unde mai pui ca este vorba de un vehicul 100% electric.

Astfel ne bucuram sa impartasim cu voi concluziile testului cu noul Renaul Twizy.

De cateva zile circula pe strazile capitalei un vehicul putin ciudat. Nu face galagie, are un design care atrage atentia, in plus este condus de o domnisoare draguta. Se pare ca ea este primul proprietar al unui model Twizy.

Asa cum va spuneam, designul exterior atrage privirile tuturor trecatorilor, fie ei pasionati auto sau nu. la partea din fata gasim doi „ochi” mari ce incadreaza o sigla si mai mare a constructorului francez si probabil cea mai mica capota, daca o putem numi asa, vazuta la vreo masina pana acum. Aceasta ascunde priza pentru reincarcare si rezervorul destinat lichidului de parbriz.

Privind din lateral, observam formele fluide care incanta ochiul si suprafata enorma a geamurilor laterale, care dupa cum veti vedea putin mai tarziu, sunt optionale.

Spatele are un aer futurist cu o singura lampa de semnalizare amplasata destul de sus chiar pe mijlocul micutei caroserii. Tot aici vom gasi si portbagajul cu o capacitate de doar 31 dm3, care inseamna aproximativ 31 de litri.

Partea care ni s-a parut ca fiind cea mai interesanta, a fost modalitatea de deschidere a celor doua portiere. Stilul „fluture” este specific supercar-urilor si pasionatilor de tuning. Ideea este foarte practica si chiar arata bine.

Un alt lucru care ne-a placuta a fost faptul ca toata mecanica rotilor este vizibila. Tot sistemul de suspensie si de franare se poate studia in detaliu, fara mare efort.

Caroseria este construita in totalitate din fibra de sticla.

Interiorul este destul de spartan. Cadranul care ne arata cu ce viteza circulam, cat combustibil mai avem si alti cativa indicatori, este amplasat central si dezamageste putin prin design si grafica. Ne asteptam sa continue si la partea din interior ideea futurista a caroseriei. Volanul si cele doua leviere (semnalizare/stergatoare) sunt obisnuite pentru un vehicul Renault.

Dimensiunile reduse ale masinii, nu au permis decat montarea a doua scaune, care fie vorba intre noi, nu sunt foarte comode.

Astfel ajungem si la partea condusului. Incepem cu singurele plusuri, acestea fiind vizibilitatea foarte buna si usurinta cu care o poti parca datorita dimensiunilor.

Din pacate plusurile se opresc aici, cel putin din punctul nostru de vedere. Masina nu este dotata nici cu servo-directie, nici cu servo-frana. Au renuntat la acest doua lucruri elementare pentru a mentine greutatea redusa si pentru a nu reduce autonomia. Desi rotile sunt micute, iar greutatea nu depaseste 446 de kg, directia este foarte greoaie. De asemenea suspensia asa cum va spuneam, este vizibila, insa nu isi prea face simtita prezenta. Acest sentiment este dat si de lipsa unor scaune ceva mai comode. Viteza maxima este de 85 sau 110, in functie de motorizare cu care este dotata masina.

Exista doua variante de motoare electrice, una de 5CP si una de 17CP, diferenta intre ele este de 700 euro. Autonomia este de 100 de km, insa aceasta valoare este obtinuta in conditii ideale. Ea variaza in functie de stilul conducatorului auto si conditiile exterioare. Puterea este transmisa rotilor spate cu ajutorul unei cuti automate cu reductor.

Timpul de incarcare a bateriei este de aproximativ 3 ore. Incarcarea se poate face la orice priza obinuita de 220v.

Pretul poate ajunge in jurul sumei de 10.000 de euro in functie de optiuni si motorizare.

La prima vedere, pretul este destul de ridicat pentru ce poate oferi masina, insa facand un calcul simplu, costul masinii este amortizat in aproximativ 4 ani, luand in calcul energia folosita.

In concluzie, Twizy este o masina destinata strict mediului urban, care poate face fata cu brio unei navete zilnice de acasa la serviciu, cu conditia ca standardele tale de confort si de dotari sa nu fie prea ridicate.

Pana la urmatorul test va doresc drumuri bune!


Tags: , , ,

Category: Drive-Test, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noul BMW M5

Noul BMW M5 duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou cu sistemul de tracţiune integrală M xDrive care debutează...

Închide