spot_img

Am condus Mercedes CLA 220 CDi

Mercedes CLA 220 CDI: expresiv, dinamic, estetic şi avangardist

Mercedes a lansat în România noul CLA, fratele mai mic al lui CLS, inventatorul conceptului de coupe cu patru uşi. De cum am păşit în showroom atenţia mi-a fost atrasă de formele extraordinare ale noului CLA.

Deşi poate noul CLA este menit să atragă clientela tânără în lumea Mercedes-Benz, personal am rămas impresionat de dinamismul designului avangardist, de expresivitatea detaliilor, de energia pe care o degajă. Interiorul este plăcut iar modelul gurilor de ventilaţie îţi dau senzaţia conducerii unui avion.

Mercedes CLA 220 CDI : motor diesel cu 4 cilindri, 170 CP cu un cuplu maxim de 350 Nm, linia de echipare AMG Line, jante AMG din aliaj uşor cu design în 5 spiţe duble, pachet AMG Exclusive, tapiţerie din piele neagră RED CUT, ormanente din aluminiu polişat în nuanţe deschise. Aceasta ar fi o descriere succintă a noului şi rafinatului Mercedes CLA pe care am avut plăcerea să-l conduc la invitaţia Ţiriac Auto Braşov.

Şi iată şi maşina de test drive de culoare roşie, o culoare care parcă accentuează, subliniază rafinamentul şi sportivitatea acestui model.

La drum cu noul Mercedes CLA 220 CDi

Am trecut la volanul acestui monstru după ce mi-au fost explicate pe traseu tot ceea cea fost necesar pentru a înţelege şi folosi corect şi eficient noul CLA.

Constructorul ne asigură că motorizarea diesel este mai puternică, mai eficientă dar şi mai ecologică. CLA beneficiază de cea mai nouă tehnologie de la Mercedes-Benz.

Pe traseu am rămas plăcut impresionat de reacţia motorului, de comportamentul acestuia în paliere diferite de turaţie. Cred că este unul dintre motoarele cele mai reuşite, reacţionează imediat şi eficient chiar şi atunci când turaţia acestuia a fost mai redusă. Motorul are un timbru care îţi crează o stare de bine, toarce ca un bondar îndrăgostit, este silenţios şi nu am simţit nicio vibraţie pe timpul testului indiferent de sarcinile la care a fost supus.

Din gama motorizărilor diesel puteţi alege modelul CLA 200CDi cu o putere de 136 CP şi un cuplu motor maxim de 300 Nm sau modelul testat de noi CLA 220 Cdi 170 CP cu un cuplu maxim de 350 Nm. Iar dacă iubiţi motorizarea pe benzină puteţi opta între motorizările şi cilindree de 1,6 litri, respectiv de 2,0 litri, injecţie directă de benzină. Toate motoarele pe benzină îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6.

Pe traseu am avut surpriza de a vedea şi cum funcţionează funcţia ECO Start-Stop, motorul oprindu-se temporar pe timpul staţionării. Un element care sigur te poate ajuta să scazi consumul de combustibil.

Modelul este foarte manevrabil, docil şi reconfortant. Ţinuta de drum a maşinii este impecabilă, fermă iar sistemele din dotare intervin atunci când este nevoie fără aţi strica plăcerea conducerii dar şi pentru a reduce posibilitatea producerii uni accident. Scaunele sunt comode, comenzile sunt la îndemână, sunt intuitive şi uşor de folosit. Atât interiorul cât şi exteriorul autoturismului îţi dau sentimentul de plăcut, de sportivitate de îmbinare a eleganţei cu distincţia unui diplomat.

Transmisia CLA 220 Cdi

Deşi nu sunt fanul transmisiilor automate, trebuie să mă declar învins şi impresionat de forţa de tracţiune a modelului testat echipat cu transmisie cu 7 trepte de viteză şi dublu ambreiaj 7G-DCT. Acţionarea sportivă combinată cu confortul transmisiei automate îţi conferă satisfacţie, siguranţă, eficienţă şi dinamism.

Padelele dispuse pe volan pot fi alternativa agreabilă pentru a realiza schimbarea vitezelor manual.

Trenul de rulare

Traseul parcurs mi-a permis să-mi formez o imagine foarte bună despre agilitatea şi versatilitatea CLA 220 CDi.

Noul CLA poate fi personalizat prin intermediul trenului de rulare confort (în varianta standard) şi sport (opţional).

Am supus suspensiile unor sarcini iar modelul testat nici măcar nu s-a sinchisit să dea vreun semn de anemie.

Poate lucrul care mi-a plăcut cel mai mult a fost direcţia maşinii. Aceasta reduce numărul de manevre în spaţii înguste, în viraje sau parcări iar la drum întins este foarte stabilă, chiar şi la viteze mari. La acest aspect contribuie şi asistentul de direcţie STEER CONTROL care poate sprijini şoferul pe timpul efectuării manevrelor şi al stabilizării autoturismului. Tot aici merită menţionat şi asistentul dinamic în viraje ESP, aflat în varianta standard, care contribuie la o aderenţă mai bună pe carosabil.

Siguranţă

Mercedes este darnic şi atent când vine vorba despre siguranţă. Ceea ce mi-a atras atenţia este sistemul de frânare. Din varianta standard, Mercedes a montat pe modelele sale un sistem ADAPTIVE BREAKE. Pe lângă sistemul ABS (antiblocare la frână) acesta are funcţii suplimentare care îţi asigură chiar şi în condiţii de urgenţă o frânare lină şi eficientă, fără emoţii sau accidente. Desigur sistemul nu este infailibil, dar este altceva faţă de ceea ce am cunoscut până acum. Autoturismul răspunde excelent la comenzi şi în cazul frânării de urgenţă, este manevrabil şi îţi dă sentimentul de siguranţă.

Iar dacă vreodată aţi întimpinat probleme cu pornirea din rampă, CLA are funcţia HOLD, autovehiculul rămâne în poziţia iniţială chiar şi atunci când nu mai avem piciorul pe frână. Noi vă recomandăm să nu “abuzaţi” de această facilitate.

Centura de siguranţă cu fixare în trei puncte, sistemul de pretensionare a centurilor, limitatorul de forţă pentru centuri şi airbagurile sunt adaptate pentru noul model. Şapte airbaguri, disponibile standard, asigură protecţia pasagerilor. Pe lângă airbagurile frontale, cortina laterală şi cele laterale pentru şofer şi pasager, şoferul este asigurat şi de cel pentru genunchi. Opţional pot fi comandate airbaguri pentru locurile exterioare din spate.

Tot în dotarea standard se află şi alte tehnologii menite să crească siguranţa.

Daca suntem obosiţi sau dacă suntem neatenţi, la viteze cuprinse între 80 şi 180 km/h, sistemul ATTENTION ASSIST ne va avertiza prin semnale vizuale şi sonore de la primele semne. Senzorii modelelor Mercedes analizează comportamentul şoferului pe timpul conducerii şi pot recunoaşte orice modificare a profilului individual setat anterior.

Merită menţionată şi funcţia COLLISION PREVENTION ASSIST(funcţie statică de menţinere a distanţei), care la viteze cuprinse între 7 şi 250 km/h te avertizează sonor şi vizual că eşti prea aproape de cel din faţa ta. Am decoperit această funcţie de abia la evenimentul Wild Beauties – Mercedes-Benz Star Experience.

Opţional pot fi comandate şi alte sisteme de siguranţă care pot fi de un real ajutor în situaţii critice, reduc pericolul producerii unui accident şi sunt de un real ajutor pentru şofer. Aici merită consemnate: pachetul de menţinere a benzii, DISTRONIC PLUS, sistemul inteligent de iluminare, PRE SAFE, capota activă a motorului, despre care puteţi afla detalii de la cel mai apropiat dealer Mercedes-Benz.

Sistemele multimedia

Audio 20 CD se află în dotarea standard. Sistemul audio are un display TFT de 14,7 centimetri şi poate fi extins cu o magazie pentru CD-uri. Sitemul poate fi acţionat de pe comenzile aflate pe volanul multifuncţional sau controller.

Tastatura telefonului, interfaţa Bletooth şi conexiunile Aux-in şi USB sunt incluse.

Mercedes-Benz mai are şi alte surpize plăcute legate de sistemele multimedia pe care le veţi descoperi cu ajutorul consilierilor de vânzări.

Sistemele de asistenţă

Sistemele de asistenţă sunt binevenite, sunt un ajutor real pentru şofer care este ajutat în indentificarea unor obstacole, fapt ce poate reduce riscul de producere a accidentelor şi conferă un plus de siguranţă.

Camera de mers înapoi cu un obiectiv cu vizibilitate bună şi grafică formată din linii ajutătoare şi dinamice contribuie la efectuarea unor manevre sigure şi plăcute. Mai multe despre sistemele de siguranţă puteţi afla de la consilierii de vânzări. Aceştia vă vor informa cu privire la indicarea limitei de viteză sau despre asistentul activ la parcare, care până la viteza de 35 km/h vă va ajuta să identificaţi un loc de parcare. Şi câtă nevoie avem de aşa ceva într-un oraş aglomerat!

Pentru a afla dotările noului model CLA vă recomand să apelaţi la cel mai apropiat dealer. Acolo, în timp vă veţi delecta cu expresivitatea liniilor sportive, elegante, speciale şi puternice veţi înţelege caracteristicile specifice nivelurilor de dotare standard, Urban, Night, AMG Line şi AMG Exclusive.

Autostiri.ro mulţumeşte Ţiriac Auto Braşov, Simona Alina Bilcu – Coordonator marketing şi Ervin Dobrai-Palamari – Consultant Vânzări Flote Auto, pentru oportunitatea de a trăi o experinţă tulburător de frumoasă, plăcută şi dinamică, pentru profesionalism.

Ştim că nu am reuşit să vă spunem totul. De aceea vă recomandăm să vă informaţi despre modelul dorit la următoarele adrese:

– Centru Autorizat de Vânzări şi Service Mercedes-Benz:

Bucureşti, B-dul Expoziţiei nr. 2

Braşov, Calea Bucureşti nr. 241

Pentru orice alte informaţii va recomandăm şi www.tiriacauto.ro

Vom reveni cu experienţa Wild Beauties – Mercedes-Benz Star Experience.

Drum bun şi numai bine.

Credit foto: Dan Strauti – Autostiri.ro

Related Articles

7 COMENTARII

  1. Mercedes reuseste sa fac un pas decisiv in batalia Vs. BMW si AUDI, desi nici concurenta nu sta pe loc. Din cate stiu CLA are cel mai bun coeficient aerodinamic. O masina pe gustul meu.

    • @Jar multumim pentru completare.
      Conform măsurătorilor oficiale, coeficientul aerodinamic atins de modelul mărcii din Stuttgart este de 0.22. Ca termen de comparaţie, coeficientul aerodinamic al lui CLA 180 BlueEfficiency Edition îl depăşeşte pe cel al lui Toyota Prius (0.25) şi pe cel al lui BMW 320d EfficientDynamics (0.26).
      Numai bine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,339FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,460AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri