Ziua a doua este în plină desfăşurare în Franţa.
SS9 Hohlandsbourg 1 – 9.87 km. Prima specială a zilei a doua din Raliul Franţei avea să strângă şi mai mult disputa la vârf. Ogier, Solberg şi Sordo încheiau, în această ordeine speciala, astfel că la general cei trei erau despărţiţi de numai opt zecimi de secundă.
Celălalt pilot Mini, Meeke, ţinea şi el aproape de cei din vârf, locul patru pe specială, păstrând un avans de aproape jumătate de minut faţă de urmăritorul principal Jari-Matti Latvala, sosit al cincilea.
SS10 Firstplan 1 – 16.50 km. Cei trei piloţi continuau lupta pentru supremaţia la vârf. Solberg se impune pe proba cu numărul zece, îi fură nouă zecimi ibericului de la Mini şi trece în frunte.
Ogier vine al doilea şi se apropie la cinci zecimi de Sordo, sosit al treilea pe specială. Top 5 e completat de Latvala (+1.6s.) şi Meeke (+6.0s.).
SS11 Vallée de Munster 1 – 22.26 km. A treia specială a zilei vine şi cu al treilea lider. După ce a condus majoritatea timpului vineri, Seb Ogier bate proba (11:15.0) şi revine în frunte şi la general.
Dani Sordo încheie al doilea (+3.8s.) şi rămânea pe doi la general, Latvala e al treilea (+4.7s.), iar top 5 e completat de Hirvonen şi Meeke.
Ghinionistul probei a fost Petter Solberg. Norvegianul a suferit o pană la roata faţă drapta şi a pierdut peste 40 de secunde, căzând astfel pe trei la general şi diminuîndu-şi considerabil şansele la victorie.
SS12 Grand Ballon 1 – 24.02 km. Ultima specială a dimineţii a adus din nou schimbări la vârful ierarhiei. Învingător (13:28.1), Dani Sordo a urcat din nou pe primul loc la general.
Pe doi a sosit Petter Solberg (+2.9s.), norvegianul începând cursa de urmărire a celor doi piloţi din faţă. Podiumul a fost completat de Latvala (+3.3s.) Sosit al patrulea Ogier pierdea conducerea la general pentru numai două zecimi de secundă.
SS13 Hohlandsbourg 2 – 9.87 km. După-amiaza în Alsacia începea cu speciala a 13-a, iar ghinionul avea să fie în dreptul lui Sordo de data aceasta. Ibericul termina pe patru (+1.1s.) şi pierdea, din nou, conducerea în faţa lui Ogier, care a reuşit cel mai bun timp (5:24.4).
Solberg venea în acelaşi timp cu francezul şi se menţinea astfel pe trei la general. Următorii pe probă au fost Latvala, Sordo şi Campana.
SS14 Firstplan 2 – 16.50 km. O nouă victorie pentru Ogier care reuşeşte să mai pună 3,3 secunde între el şi Sordo, ibericul sosind al patrulea.
Între cei doi s-au intercalat finlandezul Latvala (+2.0s.) şi norvegianul Solberg (+2.3s.).
La general, după această specială Ogier conducea cu un avans de 4,2 secunde în faţa lui Sordo şi 43 secunde în faţa lui Petter Solberg.
SS15 Vallée de Munster 2 – 22.26 km. Pe măsură ce ziua trecea şi Ogier ataca tot mai mult şi evoluţiile sale erau din ce în ce mai bune. Astfel, pe SS13 francezul reuşeşte cea de-a treia victorie consecutivă şi mai punea 3,7 secunde între el şi Sordo, sosit al doilea.
Podiumul rundei avea să fie completat de Latvala (+3.9s.), finlandezul fiind urmat de Petter Solberg (+7.1s.) şi Mads Ostberg (11.6s.).
ZIUA 1
SS1 Klevener 1 – 9.68km. După ce s-a impus în Shakedown-ul de ieri, favoritul local Sebastien Loeb a plecat excelent în Franţa şi şi-a adjudecat prima special a competiţiei (5:41.7).
Pilotul Citroen a fost urmat la 2.6s. de Jari-Matti Latvala şi la 3.7s. de coechipierul său Sebastien Ogier. Top 5 a fost completat de Petter Solberg (+5.0s.) şi de Mads Ostberg (+5.4s.).
SS2 Ungersberg 1 – 15.45km. Speciala a doua le-a revenit tot ceolor de la Citroen, însă de această dată în contul lui Ogier (9:03.5). Francezul a fost secondat, destul de surprinzător, de ibericul Dani Sordo (+2.9s.), pilotul de uzină al celor de la Mini, în timp ce podiumul a fost completat de Loeb.
În urma acestei special Ogier urca pe doi la general, la numai 0.1s. în spatele lui Loeb.
SS3 Pays d’Ormont 1 – 36.00km. Sebastien Loeb opreşte pe probă şi este depăşit de toţi piloţi din spatele său! Campionul mondial a oprim după aproximativ 27 de kilometrii de la start acuzând problem tehnice la Citroenul său DS3 WRC.
Speciala este adjudecată de coechipierul francezului, Sebastien Ogier (19:26.7), pilotul francez preluând şi conducerea la general a cursei. Al doilea timp este reuşit de Petter Solberg (+1.2s.), în timp ce al treilea îi revine lui Dani Sordo (+5.6s.), ibericul urcând pe trei şi în clasamentul general.
Loeb nu a fost singurul pilot de top cu probleme, finlandezul Mikko Hirvonen pirzând aproape 50 de secunde din cauza problemelor tehnice. Coechipierul lui Mikko, Latvala, a pierdut mai bine de un minut după ce a optat pentru un set de pneuri greşit.
SS4 Salm 1 – 13.06km. Latvala revine după speciala dezamăgitoare de mai devreme şi îşi adjudecă ultima probă a dimineţii primei zile (7:03.1). Sordo continuă parcursul excelent de până acum şi încheie al doilea (+2.9s.). Ibericul este urmat de Petter Solberg (+6.4s.) şi Sebastien Ogier (+7.9s.).
După o vizită în parcul de service, piloţii îşi vor relua bătălia cu secundele după-amiază, când vor avea de parcurs specialele de dimineaţă pentru a doua oară.
SS5 Klevener 2 – 9.68km. Francezul Ogier începe bine şi probele de după-amiază trecându-şi în cont o nouă victorie pe teren propriu (5:42.7). Liderul la general era urmat, destul de aproape de trei piloţi Latvala, Solberg şi Sordo, toţi trei la puţin peste două secunde.
Top 5 a fost completat de finlandezul Mikko Hirvonen (+3.0s.), pilotul Ford menţinându-se pe şase la general, cu o întârziere de puţin peste un minut. Podiumul aici rămânea neschimbat: 1. Ogier, 2. P. Solberg (+7.7s.), 3. Sordo (+8.9s.).
SS6 Ungersberg 2 – 15.45km. A doua trecere pe proba de 15 kilometrii şi jumătate avea să se încheie cu două nume în dreptul celui mai bun timp (9:04.9) Petter Solberg şi Dani Sordo, cei doi reuşind să recupereze astfel câteva secunde din întârzierea la general faţă de Ogier.
Francezul de la Citroen încheia pe patru (+2,7s.), fiind devansat şi de Latvala, care a reuşit al doilea timp pe specială.
SS 7 Pays d’Ormont 2 – 36.00 km. Speciala cu numărul şapte aduce o nouă schimbare de lider în Raliul Franţei. Petter Solberg are un parcurs excelent şi obţine cel mai bun timp (19:33.4) şi profitând de locul patru reuşit de Ogier (+7.6s.) urcă pe primul loc.
Podumul specialei avea să fie completat de Latvala (+0.3s.) şi Sordo (+1.8s.).
SS8 Salm 2 – 13.06 km. Încă o probă specială în Franţa şi încă o schimbare de lider. De această dată Sordo urcă pe primul loc. Ibericul a adus un Mini în fruntea unei etape de Campionat Mondial după câteva decenii de pauză.
7:03.8 a fost timpul spaniolului, acesta fiind urmat de Latvala (+0.8s.), Ogier (+3.2s.), Hirvonen (+3.5s.) şi Solberg (+4.0s.).
Clasamentul general la finalul primei zile se prezenta astfel: 1. Dani Sordo, 2. Petter Solberg +1.0s, 3. Sebastien Ogier +2.8s, 4. Kris Meeke + 54.5s, 5. Jari Latvala 1:13.7s.