Titlul ,,Mașina Anului 2022 în România” a fost adjudecat de KIA EV6

| 9 decembrie 2021 | 0 Comments
  • Asociația Presei Auto din România (APAR) este organizatoarea evenimentului ,,Mașina Anului în România”, ajuns la a 23-a editie
  • Pentru prima data în istoria competiției, modelul caștigător este un autoturism 100% electric
  • Testele finale au avut loc pe data de 8 decembrie la Academia Titi Aur
  • În premieră, trei modele din cele șapte finaliste au fost 100% electrice, iar alte doua modele au versiune termică și electrică

KIA EV6 a câștigat titlul „Mașina Anului 2022 în România”, acordat de juriul Asociației Presei Auto din România (APAR). 6 dintre cei 16 membri ai juriului au plasat modelul KIA pe primul loc. Astfel, EV6 a acumulat 191 de puncte, iar Dacia Spring, modelul de pe locul doi, un total de 175 de puncte. Interesant este faptul că Spring a fost votată pe primul loc de 7 jurați, însă diferența a făcut-o numărul de locuri secunde pe care au fost plasate cele doua modele de restul membrilor.

Cu această ocazie, Dan Chitaru, Președinte Kia Romauto a declarat: ”Am primit cu mare satisfacție și mândrie vestea că noul EV6 a câștigat titlul Mașina Anului 2022 în România. Este cel mai prestigios trofeu auto din țara noastră și  suntem onorați să îl primim.

Este încă o dovadă a poziției pe care Kia și-o consolidează de la un an la altul în vârful ierarhiei mașinilor electrice, ca urmare a progreselor tehnologice făcute de marcă. Aceste progrese plasează automobilele noastre în avangarda electromobilității. Ne bucurăm că jurnaliștii auto din juriu au apreciat la EV6 tehnologia de vârf, eficiența, designul avangardist, calitatea execuției, pachetul de siguranță complet și, firește, garanția de 7 ani unică în industrie.”

Locurile 3,4 și 5 au acumulat peste 100 de puncte, în ordine clasându-se Opel Mokka (134 puncte), Citroen C4 (112 puncte) si Fiat 500e (106 puncte).Clasamentul a fost completat de Renault Arkana și Toyota Yaris Cross.

„Ediția din acest an dovedește ca și România trece accelerat la electromobilitate. Juriul MAIR 2022 a marcat momentul de cotitură în evoluția pieței noastre. Ne așteptam ca anul viitor sa avem chiar mai multe mașini pur electrice în Finala de 7.” a declarat Dan Vardie, Președintele de onoare APAR și al comitetului de organizare, membru fondator.

Evenimentul, organizat de Asociația Presei Auto din România, a reunit un juriu format din jurnaliști profesioniști, alături de care s-au aflat piloți de raliu, personalități din mediul online, din radio și televiziune, dar și personalități independente, pasionate de domeniul auto.

,,După ce anul trecut am avut o premieră, având în finală un model electric, anul acesta înregistrăm o nouă bornă în istoria competiției, având pe primele două locuri modele 100% electrice, iar pe ultima treaptă a podiumului un model ce are și versiune electrică.” a menționat Daniel Costea, președinte APAR.

Testarea mașinilor s-a derulat pentru a opta oară consecutiv la Academia Titi Aur. Cele șapte modele finaliste au fost selectate în prealabil de juriul competiției, din peste 25 de modele nou lansate anul acesta, eligibile. 
Conform criteriilor competiției.  Programul de testare a modelelor finaliste a inclus atât deplasarea pe drumurile publice, cât și proceduri specifice de manevrabilitate, dinamică și siguranță organizate pe pista Academiei Titi Aur.

CLASAMENT FINAL MAȘINA ANULUI 2022 ÎN ROMÂNIA

  1. KIA EV6                        191 puncte
  2. Dacia Spring                 175 puncte
  3. Opel Mokka                  134 puncte
  4. Citroen C4                    112 puncte
  5. Fiat 500e                      106 puncte
  6. Toyota Yaris Cross      98 puncte
  7. Renault Arkana            96 puncte


Palmaresul competiţiei „Maşina Anului în România”
 

  1. Ford Focus                                Ediţia    I
  2. Fiat Punto                                                II
  3. Ford Mondeo                                          III
  4. Nu s-a acordat.
  5. Mazda 6                                                   IV
  6. Fiat Panda                                                V
  7. Mitsubishi Colt                                         VI
  8. Honda Civic                                            VII
  9. Opel Corsa                                              VIII
  10. Kia cee’d                                                 IX
  11. Dacia Sandero                                        X
  12. Ford Fiesta                                              XI
  13. Dacia Duster                                           XII
  14. Kia Rio                                                    XIII
  15. Dacia Logan                                                        XIV
  16. Renault Captur                                                   XV
  17. Opel Corsa                                               XVI
  18. Opel Astra                                                XVII
  1. Renault Mégane                                         XVIII
  2. Dacia Duster                                                            XIX
  3. Kia Ceed                                                                   XX
  4. Peugeot 208                                                XXI
  5. Dacia Logan/Sandero                                           XXII
  6. Kia EV6                                                                     XXIII

Câştigători – 10 mărci
Dacia – 5 titluri

KIA – 4 titluri

Ford, Opel – 3 titluri

Fiat, Renault – 2 titluri

Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro


Tags: , , ,

Category: Drive-Test, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Hypercar-Ul Hybrid PEUGEOT 9X8: designul suprem

Mai mult decât o mașină de curse, PEUGEOT 9x8 este deja un vehicul emblematic, o revoluție tehnică și estetică, o...

Închide