spot_img

The Distinguished Gentleman’s Drive București 2025: România în top 10 global și un nou record de solidaritate

Pe 28 septembrie 2025, Bucureștiul a găzduit o nouă ediție a The Distinguished Gentleman’s Drive (DGD), cea mai amplă acțiune caritabilă globală dedicată sănătății bărbaților. Evenimentul a reunit 70 de mașini clasice și aproximativ 150 de participanți eleganți, într-o atmosferă care a îmbinat pasiunea pentru automobilul clasic cu solidaritatea pentru o cauză nobilă.

România, locul 7 global la donații

În 2025, România s-a clasat pe locul 7 la nivel mondial în topul donațiilor, din peste 60 de țări și 200 de orașe participante. Această performanță confirmă angajamentul comunității din România față de cauzele The Distinguished Gentleman’s Drive și creșterea constantă a notorietății evenimentului pe plan local și internațional. DGD a debutat în România în anul 2023, și încă de la prima ediție s-a clasat în top 20 global, iar în 2024 am urcat pe poziția #11.

Automobile distinse și povești unice

De la micul Fiat 500 la impunătorul Rolls Royce, de la modele iconice Porsche și Jaguar până la rarități precum 1954 Citroen Traction Avant, 1964 Alfa Romeo Giulia Spider sau 1953 Chevrolet 3100, automobilele prezente au reamintit publicului de frumusețea și diversitatea patrimoniului automobilistic clasic.

Ambasadorul ediției 2025

Actorul Șerban Pavlu a fost ambasadorul DGD București, aducând un mesaj puternic de susținere și încurajare pentru implicarea în lupta împotriva cancerului de prostată, testicular și a prevenției suicidului. “Am constatat că o țară devine mai bogată atunci când oamenii au hobby-uri care îi conduc cu pasiune unii către ceilalți, în cele mai diverse moduri. Cei prezenți la acest eveniment nu au în comun doar pasiunea pentru mașini clasice, ci apartenența la o comunitate care face bine”.

Cauze susținute

The Distinguished Gentleman’s Drive sprijină, la nivel global, inițiativele organizației Movember, axate pe prevenția cancerului de prostată, a cancerului testicular și a suicidului masculin. În România, pe lângă fondurile strânse în platforma globală, donațiile s-au orientat și către Asociația Sus Inima. Conform Vlad Dima – Vicepreședinte Societatea Română de Medicină Preventivă și invitat special al evenimentului, organizarea unor astfel de acțiuni contribuie la depunerea de eforturi comune pentru a promova conceptul de medicină preventivă.

„Faptul că România a urcat în 2025 pe locul 7 global la nivel de donații arată cât de puternică este această comunitate. Distinguished Gentleman’s Drive nu este doar o paradă cu mașini, ci este despre oameni, solidaritate și despre forța de a schimba lucrurile împreună. DGD București a confirmat încă o dată că eleganța și spiritul civic merg mână în mână, devenind astfel un simbol de solidaritate al acestui oraș.”, Răzvan Buzoianu, co-organizator DGD Bucharest.

Licitație caritabilă pentru Sus Inima

Un moment special al ediției din 2025 l-a constituit licitația de obiecte de artă și design. Tabloul simbol DGD București, pictat în cafea de The Coffee Artist, a fost adjudecat cu 1.500 de euro, iar alături de obiectele oferite de The Hat Butcher, Atelier Mota, Salvage Sem și sesiunea foto pusă la dispoziție de Ciprian Strugariu, s-a strâns suma totală de 3.000 de euro. Sumă ce va fi direcționată către Asociația Sus Inima, pentru sprijinirea pacienților oncologici și a familiilor acestora. Asociația fondată în Sibiu de Carmen Chindriș împlinește anul acesta 10 ani de activitate.

Parteneri și susținători

Ediția din 2025 a fost posibilă cu sprijinul partenerilor: Porsche România prin Porsche Inter Auto, Tudor Tailor,  MOTUL, Tanqueray 0 alc., SorryMom, Joy Rides, Mint Car Collective, Casa Vlăsia.

Mulțumiri speciale lui Vlad Dima, Vicepreședinte Societatea Română de Medicină Preventivă

Parteneri media Radio Guerrilla, Euromedia

Despre organizatori

Acțiune organizată de către Permanent4 Agency & The Fixers

Inițiatorul acestor proiecte în România – The Distinguished Gentleman’s Drive și The Distinguished Gentleman’s Ride (evenimentul pe 2 roți, ajuns la ediția cu numărul #13 în București) este Răzvan Buzoianu, fost jurnalist și conector de industrii creative și promotor al culturii auto, actual Creative Director al echipei The Fixers. Lui Răzvan i s-a alăturat în 2023 Laura Plugaru – fondator al Permanent4 Agency, PR și community builder cu experiență de peste 15 ani în industria auto, pentru a crea o comunitate autentică strânsă în jurul valorilor care definesc aceste acțiuni, dar și pentru a genera o comunicare cu impact a celor două evenimente.

Despre acțiune

The Distinguished Gentleman’s Drive este un eveniment anual organizat la nivel internațional, care aduce împreună pasionații de mașini clasice din toate categoriile sociale pentru a crește gradul de conștientizare și pentru a strânge fonduri în sprijinul organizației caritabile Movember, dedicată luptei împotriva cancerului de prostată și sănătății mentale a bărbaților. De la înființarea sa, în Australia, evenimentul a evoluat într-o mișcare globală, unind oameni în jurul valorilor comune de stil, compasiune și filantropie. După ce au organizat The Distinguished Gentleman’s Ride timp de 13 ani, echipa aduce acum aceste cauze critice și în lumea auto.

Din 2012 și până azi s-a reușit colectarea a peste 40 mil. de dolari în cele peste 200 de țări care au răspuns misiunii acestor evenimente. Donațiile sunt direcționate în cercetarea și prevenția de cancer de prostată și testicular, dar și către identificarea și tratarea afecțiunilor mentale și prevenția suicidului în rândul bărbaților. Fondurile sunt coordonate și administrate direct de către Movember, singura fundație acționează care la scară globală pentru aceste cauze. Prostate Cancer UK, Prostate Cancer Canada, Prostate Cancer Foundation USA and Prostate Cancer Foundation New Zealand sunt doar câteva dintre centrele de cercetare de prestigiu și asociațiile care au beneficiat de fondurile strânse în urma desfășurării celor două evenimente.

Despre Movember

În urmă cu douăzeci și unu de ani, o idee îndrăzneață a luat naștere în Melbourne, Australia, dând startul unei mișcări care avea să depășească granițele și să schimbe pentru totdeauna modul în care este abordată sănătatea bărbaților. Această mișcare, cunoscută sub numele de Movember, a unit oameni din toate categoriile sociale – declanșând miliarde de conversații importante, strângând fonduri vitale și spulberând tăcerea din jurul problemelor de sănătate ale bărbaților. Din 2003, această organizație caritabilă inovatoare a provocat status quo-ul, a revoluționat cercetarea în domeniul sănătății bărbaților și a transformat modul în care serviciile de sănătate ajung la și sprijină bărbații. Datorită rețelei globale de susținători, Movember a strâns peste 1,3 miliarde de dolari pentru sănătatea bărbaților. Aceste fonduri esențiale au finanțat peste 1.300 de proiecte de sănătate a bărbaților în întreaga lume, de la cercetări biomedicale inovatoare la dezvoltarea unora dintre cele mai mari registre de cancer de prostată la nivel global.

De când a preluat problema sănătății mentale și prevenirea suicidului în 2006, Movember a militat pentru recunoașterea timpurie a problemelor de sănătate mintală și pentru îmbunătățirea răspunsurilor specialiștilor către bărbații aflați în dificultate. Prin promovarea unor conexiuni sociale mai bune și educarea bărbaților și a susținătorilor lor, Movember speră să se asigure că mai mulți bărbați știu cum să acționeze atunci când apar provocări legate de sănătatea mentală.

Despre România

În România evenimentul a ajuns la a treia ediție și are ca obiectiv poziționarea țării noastre în Top 10 donatori în platforma globală de fundraising, după ce ediția trecută am reușit să încheiem pe poziția 11, în fața multor țări cu experiență în astfel de evenimente și acțiuni. Totodată, din 2024 strângem fonduri locale pentru Asociația Sus Inima, atât în cadrul DGD, cât și în cadrul DGR, organizat de 13 ani în România.

Conform estimărilor Eurostat din 2022, cancerul de prostată este cea mai des întâlnită formă de cancer la bărbații românia (20% din total cazuri). Cancerul este a doua cauză principală de deces în România, după bolile cardiovasculare, reprezentând 19% din totalul deceselor în 2019. Această proporție a scăzut din 2020 din cauza deceselor în exces provocate de COVID‑19. În 2022, potrivit Institutului Național de Statistică, 45.866 de persoane au murit din cauza cancerului în România. Rata mortalității standardizată în funcție de vârstă era de 243 de decese la 100.000 de persoane în 2021, ceea ce este cu 3% peste media UE, cu o rată a mortalității cu 10% mai mare în rândul bărbaților decât mediile UE.

Mai mult, evoluția ratelor mortalității cauzate de cancer în perioada 2011‑2021 reflectă progrese mai modeste în România comparativ cu alte țări din UE – în special în rândul bărbaților. Deși scăderea de 8% a mortalității cauzate de cancer în rândul bărbaților români între 2011 și 2021 a fost semnificativă, aceasta a rămas sub media UE (scădere de 16%) și sub media țărilor cu economii comparabile* cu cea a României (scădere de 12%).  Acest lucru indică existența unor deficiențe în diagnosticarea cancerului și în rezultatele tratamentului. Conform ECIS, este așteptat ca incidența cancerului să crească cu 8% până în 2040.

*Notă: Țările cu economii comparabile sunt definite ca grupuri pe treimi bazate pe PIB-ul pe cap de locuitor din 2022 exprimat în paritatea puterii de cumpărare. Țările comparabile pentru România sunt: Bulgaria, Estonia, Grecia, Croația, Ungaria, Letonia, Polonia, Portugalia și Slovacia.

România se află pe locul 18 în UE în privința ratei de sinucidere** și pe locul 59 în lume, cu o rată de 9.79 sinucideri la 100.000 de locuitori, la egalitate cu țări precum Bulgaria sau Namibia. Bărbații români au o rată mai mare a suicidului, raportul fiind de 16.5%, versus cel al româncelor, de 3.3% – așadar de peste 5 ori mai mare. Raportat la UE, incidența suicidului la bărbați în România este peste media europeană, la aceste statistici contribuind decisiv grupele de vârstă 50-69 (+30% față de media EU-28), 70-74 (+25%) și 15-24 & 35-44 (+20%).

**Eurostat. Deși sinuciderile nu reprezintă o cauză majoră de deces, iar datele pentru anumite state membre pot subevaluate, acestea sunt deseori considerate un indicator important al unor probleme care trebuie abordate sau de care trebuie să se țină seama în cadrul societății.

Sursa și imagine: comunicat remis autostiri.ro

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
16,606FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,720AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -

Parteneri Autostiri