Povestea celei de-a doua generatii Meriva a inceput in anul 2008 la Salonul Auto de la Geneva, cand a fost prezentat conceptul.
Am reusit sa punem si noi mana pe noul Meriva pentru un test-drive si vrem sa va impartasim si voua impresiile.
Am testat un model cu echiparea medie denumit Enjoy si cu un motor de 1.4 litrii benzina, aspirat, care dezvolta 100 CP.
Design exterior
Meriva este o masina foarte frumoasa. Caroseria este construita din linii fluide care micsoreaza din punct de vedere vizual masina.
In partea frontala putem distinge cu usurinta grila imprumutata de la Insignia. Lampile fata sunt direct proportionale cu dimensiunile masinii, iar proiectoarele de ceata sunt elegant integrate in colturile inferioare ale barii.
Spatele uneste liniile caroseriei scotand putin in exterior lampile spate. Accesul la portbagaj se face foarte usor, acesta deschizandu-se suficient cat sa poata sta in picioare o persoana cu o inaltime de pana la 1.90m.
Opel a ales pentru meriva un sistem de deschidere a usilor imprumutat de la Rolls-Royce.
Aceste usi au un impact vizual foarte mare si faciliteaza accesul pasagerilor.
Design interior
La interior am fost placut surprinsi de calitatea materialelor. Masina echipata cu pachetul Enjoy vine cu un volan in 3 spite si cu cateva ornamente cromate. Ceasurile de bord sunt amplasate in interiorul unor cilindrii si sunt foarte bine orientate catre sofer. O dotare pe care o consideram inovativa este aceea ca exista un senzor integrat in vitezometru care te avertizeaza ca masina este turata suficient si ca ar trebuii sa schimbi treapta de viteza. Intre scaune exista cotiera care culiseaza pana in partea din spate, oferindu-ti astfel posibilitatea de a o regla dupa bunul plac.
Accesul la comenzile de pe consola centarala se face foarte usor avand butoane bine delimitate si reliefate astfel in cat sa nu utilizezi alta comanda decat cea dorita.
Confort
Meriva nu dezamageste nici la acest capitol. Scaunele din fata iti ofera suficienta sustinere laterala si cu siguranta nu ve avea dureri de spate dupa un drum mai lung.
In partea din spate pot sta comod doi adulti si un copil. Din cauza suportului pe care culiseaza cotiera, scaunul din mijloc nu ofera spatiu suficient pentru picioare in cazul unei persoane adulte, dar un copil ar avea loc suficient.
Suspensiile ni-sau parut putin rigide dar reprezentantul Opel ne-a spus ca presiunea din pneuri nu este adevcata.
Masina este bine izolata fonic, linistea din interior fiind animata doar pe sunetul motorului daca apesi prea mult pedala de acceleratie.
Motorizare
Motorul cu care era echipata masina testata de catre noi este cel mai mic din gama pe benzina. Nu este foarte sprinten, dar trecand de pragul de 3.000 de turatii isi face simtita prezenta oferindu-ti suficienta putere pentru o depasire fara emotii. Acul turometrului urca pana pe la 6.500, dar acest lucru nu este necesar. Consideram aceasta motorizare putin cam mica pentru dimensiunile masinii si va sfatuim sa va echipati masina cu un motor ceva mai mare, cel putin motorul de 1.4 litrii benzina turbo care dezvolta 120 CP. Motorul aspirat de 1.4 litrii este bun pentru deplasarile in oras si pe distante scurte in afara acestuia.
Acest motor vine cuplat la o cutie manuala cu 5 trepte, care este extrem de precisa, avand o cursa scurta a levierului.
Consumul anuntat de constructor este de 7.5 litrii/100km urban si 5.5 litrii/100km extraurban.
Siguranta
Noul Meriva a fost deja testat de EuroNCAP si a primit 5 stele. Pachetul Enjoy vine cu airbag-uri frontale si laterale pemtru sofer si pasager, airbag-uri laterale pentru cap tip cortina, tetiere active pentru scaunele din fata reglabile in doua moduri si sistem de avertizare pentru centurile de siguranta din spate. Inca un lucru pe care l-am gasit interesant este acela ca in alveola in care sunt amplasate manarele pentru deschiderea usilor din spate exista leduri care sunt de culoare verde cand masina stationeaza, iar portierele sunt deblocate si isi schimba culoarea in rosu in momentul in care masina demareaza, portierele fiind blocate.
O alta dotare interesanta este frana de mana electrica, aceasta fiind dotare standard, aceasta este actionata prin intermediul unui buton amplasat intre cotiera si levierul cutiei de viteze. Aceasta se deblocheaza automat in momentul in care iei piciorul de pe ambreaj pentru a demara.
Pretul pentru acest pachet de echipare este de 12.262 euro fara TVA si 15.205 euro cu TVA.
Tragand o concluzie, aceasta masina este ideala in cazul in care ai o familie nu foarte numeroasa sau esti singur si iti plac iesirile in aer liber cu cortul.
Multumim pe acesta cale domnului Nicu Tasi, Consilier vanzari Expocar din cadrul Auto Kamsas Constanta, care ne-a facilitat acest test-drive.
Foarte bun articolul,bine punctat atat prin ce impresioneaza cat si ce nu(daca exista asa ceva),despre motorizare e foarte bine punctat,la o astfel de masina,ar trebui un motor mai mare daca ai familie mare sau catel,pisica si altele;)
Incisiv, placut, interesant. Parca imi doresc un Opel. Astept si alte teste.
Este foarte interesant modelul, daca ai ocazia si iti doresti un asemenea model, te poti duce sa faci un test-drive pentru ca merita.