Salutare prieteni!
Ieri am testat noul Opel Insignia, in cadrul unui eveniment de amploare la care au participat toti dealerii Opel din Bucuresti.
A fost un test cam scurt, dar suficient cat sa imi conturez o parere despre acest minunat model.
Peisajul in care s-a desfasurat acest test a fost ideal. O zi insorita de toamna tarzie, in jurul Casei Poporului. Cu alte cuvinte, o zi perfecta.
Dar sa nu o mai lungim!
Modelul testat era animat de un motor disesel de 2 litri, care dezvolta 163 CP si un cuplu de 350 Nm. Puterea fiind transmisa la roti de catre o cutie automata cu 6 trepte.
La prima vedere, noul Insignia, arata foarte bine. Avand in vedere faptul ca designul nu a fost mereu punctul forte al acestui constructor. Este o masina bine proportionata care va atrage multe priviri.
Depasind acest moment, deschizand usa te loveste un aer plin de eleganta si chiar lux as putea spune. La interior gasim doar materiale de buna calitate. De la pilea scaunelor, materialul cu care este acoperit volanul pana la cele mai banale butoane, toate sunt confectionate din materiale placute la atingere.
Pentru a face diferenta intre ei si restul competitiei, Opel a integrat o multe de gadgeturi.
Lucrul care mi-a atras atentia a fost display-ul navigatiei, care este suficient de mare si are o grafica de invidiat. Acesta poate fi actionat prin intermediul unui touchpad pozitionat la baza cotierei. Cu ajutorul lui putem accesa meniul computerului de bord si chiar scrie diverse lucruri, functie intalnita acum pe toate electronicele de ultima generatie.
Singurul lucru pe care ar putea sa il imbunatateasca la interior, din punctul meu de vedere, sunt cele doua leviere din spatele volanului, care ies putin din tonul elegant al interiorului.
Pozitia la volan este putin cam inalta, insa scaunul beneficiaza de multe reglaje.
Vizibilitatea la interior este buna, desi este o masina destul de mare. La acest capitol contribuie destul de mult si camera pentru mersul inapoi, care iti ofera o perspectiva larga a lucrurilor din spatele tau.
De-a lungul timpului am avut ocazia sa testez mai toata gama lor de masini, singurul lucru pe care mi-l amintesc este acela ca sunt incomode si galagioase la interior.
Noul Insignia reuseste sa rezolve problema confortului, insa nu si pe cea a zgomotului in totalitate.
Fiind adeptul cutiilor manuale, am avut surpriza sa ma impac foarte bine cu aceasta cutie automata cu 6 rapoarte si chiar sa imi placa. Trecerea de la o treapta la alta este fluida si aproape insesizabila. Modelul testat era dotat si cu un sistem bine pus la punct de padele, care aduc un plus de sportivitate si amplifica simtitor placerea in spatele volanului.
Puterea furnizata de acest motor este liniara si oferita de la turatii joase. De exemplu poti merge lejer in treapta a 5-a la 60 de km/h, fara sa chinui propulsorul. Cei 350 Nm sunt disponibili de pe la 1700 Rpm, pana la 2500 RPM.
Consumul anuntat de producator este de 8.4 l/100km in mediul urban si doar 4.9 l/100km in afara orasului.
Avand in vedere competitia directa cu cei de la Ford, cred ca de aceasta data Opel are de castigat la capitolul design si materiale de interior.
Pretul modelului testat este de aproximativ 31.000 de euro, pret comparabil cu cel al unui Ford Mondeo tot de 160 CP.
In concluzie, Noul Insignia aduce un aer proaspat in gama celor de la Opel si reuseste sa se alinieze cu succes la cerintele pietei actuale.
Credit foto: Marian Mocanu