spot_img

Special: Interviu Ionuţ Epuran “Competiţiile monomarcă ar avantaja piloţii dotaţi”

Ionuţ Epuran este unul dintre piloţii care conferă competiţiilor o pată de culoare aparte.

Prezenţa acestui om la volanul maşinii sale de competiţie te poartă cu gândul la atmosfera încinsă a curselor din Nascar.

Maşina folosită în competiţii, un Opel Manta B, a fost recondiţionată şi reconstruită de Ionuţ Epuran în atelierul său prin forţele proprii.

Despre evoluţia modificărilor aduse acestui model de colecţie vă invităm să citiţi pe www.ionutepuran.ro.

I-am urmărit evoluţia de la Şugaş Băi şi ne-am spus că neapărat trebuie să-l interpelăm pentru a vă oferii o parte din percepţia acestui pilot faţă de motorsport.

Amabil, deschis, cu zâmbetul pe buze nu a ezitat să ne transmită mesajul său, simplu şi tulburător de frumos:

Autoştiri.ro: Ce înseamnă pentru tine cursele de viteză?
Ionuţ Epuran: Încununarea pasiunii mele de a meşteri la maşină şi o întrecere, cu mine însumi în primul rând.

Autoştiri.ro: Cum a început aventura ta în sportul cu motor?
Ionuţ Epuran: Sunt pasionat de maşini de mic, am avut norocul sa cresc cu nasul în reviste de specialitate.

Când aveam 3 ani tatăl meu m-a dus o dată la Nea Marin Dumitrescu (n.r. – campion la motociclism viteză la 125 cmc; 1945-1975 Multiplu Campion Naţional Absolut la Coastă şi Circuit, peste 30 de titluri) în garaj şi probabil aşa m-am molipsit. Ideea de a participa la curse mi-a încolţit încă de pe băncile şcolii (prin anii ’80). Atunci când făceam practică într-un service auto unde am pus mâna pe câteva Dacii de competiţie.

Nu mai spun că fugeam de la şcoală ca să urmăresc întrecerile de viteză pe circuit. Am debutat însă abia în 2008 (n.r. – Campionatul Naţional de Viteză în Coastă pe 2 mai 2008 la Râşnov, judeţul Braşov).

Autoştiri.ro: Dacă ai avea ocazia să alegi o maşină de competiţie ce ai alege?
Ionuţ Epuran: În mod sigur o maşină construită special pentru cursele de coastă, un şasiu uşor cu motor de motocicletă.

Autoştiri.ro: Cât timp aloci pregătirii unei competiţii?
Ionuţ Epuran: Cam tot timpul meu liber îl petrec meşterind la maşină, de regulă cu un “hei-rup” major în săptămâna dinaintea cursei.
Apoi câteva ore pentru a mă familiariza cu fiecare traseu, încă nu am ajuns la performanţa de a le memora cu adevărat.

Autoştiri.ro: Cum ţi-a mers la Şugaş?
Ionuţ Epuran: N-a mers rău însă am sosit abia în dimineaţa cursei, după o săptămână infernală şi rupt de oboseală, urcând pe traseu o singură dată înainte de recunoaşterea oficială.

Am avut ceva emoţii, mi-a fugit maşina pe a 2-a urcare a zilei într-un viraj de viteză, am reuşit să rămân pe drum însă m-am mai ponderat. Apoi a apărut o problema la aprindere înainte de urcările de concurs, motorul n-a mai pornit când am ajuns în parcul de service şi totul părea pierdut dar, cu ajutorul lui Dode (Aurelian Andronache – n.r. pilot în CNVCD), am rezolvat-o în timp record.

Rezultatul final putea fi probabil mai bun dacă nu aş fi pierdut 3 secunde în faţa adversarului direct pe prima urcare de concurs. Am decis să nu îmi asum prea multe riscuri pe a doua, timpii celor două manşe fiind – pentru prima dată în România din câte ştiu – cumulaţi.

Autoştiri.ro: Ce planuri de viitor ai?
Ionuţ Epuran: Este o perioadă dificilă pentru făcut planuri, sau, după cum se mai spune, “noi să fim sănătoşi, că belelele curg oricum!”

Îmi doresc să pot să particip în continuare la curse şi sper, cu ajutorul partenerilor care m-au susţinut şi până acum, să fiu şi în anii următori pe traseele de coasta.

In 2011 cred că mai iau startul doar la etapa de Campionat Regional din septembrie, la alte competiţii numai dacă va apărea vreo minune între timp.

Autoştiri.ro: Cât de important este sprijinul financiar în motorsport şi cât de important este talentul? Poţi să obţii performanţă doar cu bani sau doar cu talent?
Ionuţ Epuran: După părerea mea ordinea din clasament este dată în primul rând de raportul kg/cp al maşinii de concurs, intervenind apoi transmisia, suspensia, anvelopele şi, abia mai la urmă, pilotajul.

Primii factori înseamnă bani, mulţi bani! Sigur că şi pilotajul este important, însă cu o maşină “bombă” dotată cu tot ce-i mai bun şi cu ceva mai puţine aptitudini poţi ajunge sus mai repede decât doar cu talent.

Competiţiile monomarcă care ar avantaja piloţii dotaţi sunt, din păcate, inexistente la coastă, iar accesul în campionatul de raliuri unde avem Cupa Dacia este incomparabil mai costisitor, aşa că tot la partea financiară se ajunge…

Autoştiri.ro: Mulţumim pentru timpul acordat şi amabilitate. Noi îţi vom urmării evoluţia şi vom reveni cu ştiri pentru cititori. Poate printre cei care citesc aceste rânduri va fi şi cineva care poate va produce o modificare importantă în acest domeniu. Multă baftă şi numai bine.
Ionuţ Epuran: Mulţumesc pentru interviu. Îi aşteptăm cu drag pe spectatori la competiţii. Pe curând.

Ionuţ Epuran a ocupat locul 2 la clasa L2 Licenţiati 1600 – 2000 şi 7 la Open în etapa a IV – a de la Şugaş Băi, Campionatul Regional de Viteză în Coastă,  competiţie organizată de CS Auto Crono.

Autoştiri.ro: Avem mulţi piloţi talentaţi care au nevoie şi de sprijin financiar. Dacă te alături acestui demers spune-ne şi nouă pentru a da de veste tuturor.

Drum bun şi numai bine.

Credit foto pentru pozele fără watermark: Bogdan

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,301FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri