Santiago E-Prix, lecţii învăţate

| 4 februarie 2019 | 0 Comments

Echipa BMW i Andretti Motorsport participă la primul său sezon în Campionatul FIA Formula E ABB. Inginerii acumulează mai multă experienţă cu fiecare week-end de cursă şi încorporează concluziile în dezvoltarea BMW iFE.18 şi în pregătirea următoarelor curse. În noua noastră serie „Trei lecţii învăţate”, prezentăm trei concluziile deprinse de BMW i Andretti Motorsport după fiecare cursă – începând cu Santiago E-Prix de la finalul lunii ianuarie.

1. Nicio şansă în prima grupă de calificare

António Félix da Costa (Portugalia), câştigătorul cursei de deschidere de la Ad Diriyah (Arabia Saudită), a intrat pe circuit în prima dintre cele patru grupe de calificare de la Santiago (Chile) – un aspect care nu i-a oferit nicio şansă. Condiţiile de pistă au fost atât de dificile încât nici un pilot din prima grupă de calificare nu s-a clasat mai sus de poziţia a 13-a.

Odată cu grupa a doua, din care a făcut parte Alexander Sims (Marea Britanie), condiţiile auz permis tururi mai rapide. Sims a fost capabil să egaleze ritmul lui Sebastien Buemi (Elveţia), care a stabilit cel mai bun timp în grupa a doua, în primele două sectoare.

Abia în al treilea sector a existat o diferenţă substanţială de timp. În cele din urmă, Sims s-a calificat al nouălea. Cum grupele sunt decise pe locurile din clasamentul piloţilor, cei mai bine clasaţi piloţi se confruntă cu cele mai dificile condiţii. Acest lucru are misiunea de a face cursa şi mai interesantă.

2. Căldura joacă un rol important

În Chile, echipele s-au confruntat cu condiţii de căldură excesivă. În timpul cursei, temperatura aerului s-a apropiat de 40 de grade Celsius. Acest lucru a pus accentul pe temperatura bateriei. Datorită unei strategii bune de gestiune a energiei, BMW i Andretti Motorsport a putut să rămână în limitele de temperatură ale bateriilor Gen2. În timp ce energia este de obicei un factor restrictiv în cursele de Formula E, de data aceasta a fost temperatura bateriei în căldura din Santiago.

3. Precizia este vitală

O provocare specială pentru echipe în Sezonul 5 este menţinerea în limitele obligatorii pentru o gamă largă de zone ale monopostului – de exemplu, consumul de energie, nivelul de încărcare a bateriei, temperatura frânelor şi presiunea anvelopelor. Activitatea de mare precizie este vitală, atât din partea inginerilor, cât şi a piloţilor, pentru că abaterile şi cele mai mici discrepanţe sunt pedepsite constant cu penalizări.

Sursa si imagine: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , , ,

Category: Formula E, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Turul Circuitelor 2019

Ediția inaugurală a raliului de regularitate „Turul Circuitelor” are loc pe data de 12 octombrie 2019. Un alt fel de...

Închide