Romanian Endurance Series: bătălia TCR vs GT4 va ține capul de afiș în 2019

| 12 martie 2019 | 0 Comments

Singurul campionat autohton de anduranță, Romanian Endurance Series, revine în 2019 cu o grilă mai bogată, un calendar care include, pentru prima dată, două circuite, un promoter nou și adoptarea unor clase internaționale. Toate acestea confirmă expansiunea seriei organizate de Willi Motorsport.

Plutonul tot mai numeros din Romanian Endurance Series debutează într-un nou sezon competițional ce se anunță extrem de disputat la fiecare categorie. Seria este în continuare sub egida Automobil Clubului Român, ceea ce-i conferă titulatura de campionat internațional, dar regulamentul a fost schimbat față de anii anteriori pentru a răspunde cât mai bine dorințelor participanților.

Schimbarea cea mai importantă din acest an este trecerea la un nou format al zilei de concurs. Astfel, dacă până acum fiecare etapă era reprezentată de o cursă de două, trei sau patru ore, acum fiecare etapă va fi compusă din două întreceri de câte 60 de minute fiecare. Doar ultimul rendez-vous al anului va păstra legătura cu primii trei ani ai campionatului printr-o întrecere de două ore.

Calendarul a suferit și el modificări: este mai lung și include primele vizite pe cel mai nou circuit din țara noastră, inaugurat în apropiere de Târgu Mureș. În total, sunt programate cinci etape, trei pe circuitul MotorPark Romania din comuna Adâncata (jud. Ialomița) și două pe noul Transilvania Motor Ring. Sezonul va fi deschis pe 24 martie pe Motor Park Romania, unde programul weekendului include și primele două etape din cadrul campionatului de circuit dedicat vehiculelor istorice, aflat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS).

  • 24 martie – MotorPark Romania
  • 5 mai – Transilvania Motor Ring
  • 7 iulie – MotorPark Romania
  • 18 august – Transilvania Motor Ring
  • 26 octombrie – MotorPark Romania

O altă noutate se regăsește în structura claselor. Pe lângă clasele din anii anteriori organizate în funcție de capacitatea cilindrică a motoarelor, se introduc două categorii noi destinate celor mai populare mașini de curse din campionatele occidentale: TCR și GT4. Cupra TCR înscrisă de echipa BADI, se va lupta pentru onoruri cu cele două modele de clasă GT4: o Ginetta G55 GT4 a echipei Willi Motorsport și un Audi R8 LMS GT4 al Carbogaz Racing. Atât Cupra, cât și Audi-ul și Ginetta sunt modele foarte populare în campionatele străine, unde adună victorii și titluri.

Ca urmare a afluxului de concurenți, organizatorul campionatului a decis trecerea la un sistem de punctare ce recompensează implicarea la categoriile mai populate. Clasa A1, în care concurează mașini cu motoare cu o capacitate de până la 1,600 cmc, este cea unde noul sistem va fi cel mai bine primit, fiindcă vor fi cel puțin opt mașini la start: patru Peugeot 106 înscrise de Blitzwolf și Exelixis Motorsport, două Volkswagen Lupo înscrise de WCR-Condor și două Dacia Logan aduse de Ivan Motorsport.

În categoria A2 cu mașini cu motoare mai mici de 2,000 cmc, se anunță cel puțin trei participanți, în timp ce la A3 George Vintilă va lua startul cu un BMW M3 alături de Augustin Drăghiceanu și se va duela cu un alt M3 înscris tot de Blitzwolf. Clasele superioare dedicate modelelor TCR și GT4 sunt însă așteptate să dea învingătorul în clasamentul general și asta nu doar pentru că sunt rezervate celor mai rapide mașini, ci și pentru că acestea vor fi pilotate de piloți cu o experiență internațională vastă.

Eduard și Bianca Anton, care vor pilota modelul Cupra TCR, au concurat ambii în Campionatul European GT4, Edi obținând o victorie la clasa sa pe traseul de Grand Prix din Austria, Red Bull Ring. De asemenea, Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi, care revin în Ginetta G55 GT4, au concurat în 2018 cu această mașină în trei etape europene ale 24H Series: în Spania la Barcelona și Navarra, și în Italia la Imola. De asemenea, David Șerban, pilotul Carbogaz Racing, a participat la final de 2018 în etapa de la Barcelona a CER-GT, campionatul spaniol de anduranță.

În 2019, Romanian Endurance Series by ACR va avea mai mulți parteneri tehnici. Michelin Motorsport (prin dealerul autorizat APR Competition) pune la dispoziție pneurile pentru toate categoriile mai puțin A1, unde furnizarea anvelopelor este asigurată de Yokohama. În plus, Repsol va fi din nou alături de unicul campionat autohton de întreceri pe circuit rezervat mașinilor moderne. Componenta mediatică va progresa grație promoterului West Competition Racing, care vine după ani de implicare internațională și a facilitat parteneriatele necesare pentru a spune povestea unui sezon ce se anunță cel mai disputat de până acum și un mare pas înainte către modelul occidental.

Romanian Endurance Series se bucură în acest an de sprijinul partenerilor Repsol România, Michelin (prin dealerul APR Competition – unic dealer autorizat Michelin Motorsport pentru România) și 100% Sport.

Sursa: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Cupa DACIA dă startul celei de-a 13 ediții, cu noi parteneri și 16 echipaje înscrise

Numărul mare de tineri care își încep chiar de la 16 ani o cariera “la Cupă”, pentru a-și continua apoi...

Închide