Duminică, 26 Iunie, competitorii vor încinge iar motoarele la ediţia 2011 a Pikes Peak International Hill Climb, în încercarea de a sparge bariera de zece minute. Însă, muntele va avea şi el un cuvânt de spus, iar anul acesta, principala problemă ar putea fi reprezentată de startul de zăpadă din vârf (7 cm – măsura acesta Marţi).
Prognozele meteo anunţă o vreme potrivită pentru un astfel de eveniment, însă la altitudinile din Colorado (peste 4.200 m)acestea se pot schimba de la o oră la alta.
Totuşi, indiferent de vreme, şansele ca cineva să bată acest record sunt mai mari ca niciodată! Traseu, care măsoară 12.42 mile (19,99 km), a fost asfaltat integral, rămânând doar o mică porţiune de macadam, cei drept aceasta poate face diferenţa între un timp de învingător şi unul istoric.
Principala atracţie – Unlimited Class
Cele mai aşteptate evoluţii, atunci când vine vorba de Pikes Peak Hill Climb, sunt cele de la Unlimited Class. Maşini de curse, pregătite special, fără nici un fel de restricţii când vine vorba de performanţele motorului. Aceşti piloţi temerari vor fi cei care vor încerca să doboare bariera de 10 minute!
Favoritul incontestabil este Nobuhiro „Monster” Tajima, de cinci ori campion absolute al cursei şi deţinătorul recordului (10:01.408 – 2007). “Monstrul va alerga pe acelaşi Suzuki SX4 Hill Climb Special, o maşină de 910 CP, cu ajutorul căreia speră să obţină cel de-al şaselea titlu.
Principalul rival al asiaticului este socotit Rhys Millen, care va alerga într-un RMR Hyundai PM580. Anul trecut, la prima participare, Millen a avut destul de puţin timp la dispoziţie pentru teste, fapt pentru care nu a reuşit să intre în lupta la vârf, însă după un an în care s-a lucrat intens la maşină, aceasta primind un kit exterior nou şi suspensii mult mai performante, el poate spera la mai mult.
Favoritul local este Paul Dallenbach, un veteran al întrecerii, care revine în acest an cu un bolid de 1.307 CP, dezvoltat în colaborare cu Banks Power.
Pentru noi românii favoritul va fi, cel puţin în teorie, francezul Jean-Philippe Dayraut, acesta urmând să concureze pe un model Dacia Duster de 850 CP! Nu trebuie uitat nici Dave Carapetyan, el urmând să alerge la volanul unui Mitsubishi Evolution 959.
Întoarcerea Regelui!
Rhys nu este singurul membru al familiei Miller ce se va “căţăra” anul acesta! Rod Millen, tatăl lui, va reveni în competiţie pentru prima dată din 1999, an în care câştiga bătălia la Unlimited Class. Rod este unul dintre cei mai iubiţi oameni la Pikes fiind considerat regele traseului, după ce a adunat nu mai puţin de cinci succese aici!
Anul acesta el va beneficia de un model Hyundai Genesis drift car, preparat special pentru coastă, maşină ce până anul trecut a deţinut recordul traseului la categoria 2WD!
Rod se va duela la clasa 2WD cu Jeff Zwart, deţinătorul recordului clasei, ce va alerga pe un Porsche 911 GT2 RS.
Clasa EV!
Doar câteva modele electrice au alergat de-a lungul timpului pe traseul nord-american. Din acestea, cea mai recent experienţă este cea a japonezului Ikuo Hanawa, care în 2010 stabilea un nou record EV, la bordul unui model Custom Summit HER-02.
Anul acesta niponul se întoarce pentru a concura împotriva unui Nissan Leaf de serie, pilotat de Chad Hord sau a modelului pe două roţi pilotat de Chip Yates.