NAIAS 2016: premiere mondiale ale noilor modele BMW M2 şi BMW X4 M40i

| 6 ianuarie 2016 | 0 Comments

BMW este pregătit să intre în forţă în anul 2016, cel în care îşi va aniversa centenarul. Cum momentul sărbătoririi celor 100 de ani de la fondarea mărcii va urma cât de curând, compania va prezenta, cu ocazia Salonului Internaţional Auto din America de Nord (NAIAS) – are loc la Detroit în perioada 11-24 ianuarie -, premierele mondiale ale noilor modele BMW M2 şi BMW X4 M40i.

Alături de aceste două automobile noi, în stand se vor regăsi modele deschizătoare de noi drumuri şi serviciile inovatoare BMW i, care acoperă fiecare aspect al mobilităţii electrice. Totodată, BMW ConnectedDrive prezintă cea mai nouă gamă a sa de aplicaţii şi sisteme, precum Remote Control Parking.

Implicarea cu succes a BMW Group în America de Nord datează de mai bine de 40 de ani. Încă din 1975, Bayerische Motorenwerke a fost reprezentată în SUA de subsidiara BMW of North America, iar compania şi-a construit propria facilitate de producţie la Spartanburg (Carolina de Sud), în 1992.

Variantele de model concepute special pentru piaţa din SUA şi angajamentul BMW în motorsportul de peste Ocean, precum IMSA WeatherTech SportsCar Championship (în care nou dezvoltatul BMW M6 GTLM va concura în 2016), subliniază semnificaţia celei de-a doua pieţe de vânzări a BMW Group, care reprezintă şi un factor important de idei pentru noi dezvoltări. Astfel, SUA au devenit ca o a doua casă pentru BMW Group, iar peste 70.000 de oameni sunt angajaţi acum în ţară de BMW şi companiile partenere.

Aceasta este o poveste de succes al cărei final este departe de a fi aproape. Investiţii de un miliard de dolari se fac în prezent în creşterea capacităţii uzinei BMW Group din Spartanburg (Carolina de Sud), astfel că în viitor aceasta va juca un rol şi mai important în cadrul reţelei de producţie a BMW Group. Uzina din Spartanburg produce modelele BMW X pentru clienţii din lumea întreagă şi a permis ca BMW să devină cel mai important exportator al SUA după valoare.

Alături de extinderea facilităţilor sale de producţie, compania şi-a concentrat atenţia pe deschiderea a două noi centre de condus defensiv. Unul este Centrul de Performanţă de la uzina din Spartanburg, cel de-al doilea poate fi găsit în sudul Californiei, la Palm Springs. Aici, conducătorii BMW, viitorii clienţi şi fanii BMW pot experimenta aptitudinile de performanţă ale „Ultimate Driving Machine” în cadrul unor cursuri de instruire auto.

Noul BMW M2 Coupé: automobil sport de înaltă performanţă cu performanţe impresionante

Încă de la începutul anilor ’70, BMW 2002 turbo a întors priviri şi a făcut inimi să palpite. Automobilul sport de înaltă performanţă din clasa compactă reprezenta perfect rezoluţia BMW de a furniza un nivel remarcabil al dinamicii, al agilităţii şi al controlului maşinii. Acum, la 40 de ani de la acel moment, BMW M GmbH prezintă noul BMW M2, pentru a demonstrat încă o dată că acest angajament este cât se poate de actual. Datorită motorului de înaltă performanţă – cu şase cilindri dispuşi în linie -, agilităţii oferită de tracţiunea spate, suspensiei ultrauşoare M Sport din aluminiu şi designului extrovertit, noul BMW M2 Coupé are toate ingredientele să furnizeze plăcerea supremă a condusului. Noul dezvoltat, motorul de trei litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce propulsează BMW M2 utilizează tehnologia M TwinPower Turbo de ultimă oră pentru a dezvolta 272 kW/370 CP la 6.500 rpm – prin aceasta stabileşte un reper pentru segmentul compact al automobilelor sport de înaltă performanţă.

Acelaşi lucru este valabil şi pentru livrarea puterii. Cuplul maxim de 465 Nm poate fi crescut la un maximum de 500 Nm în rafale scurte datorită funcţiei Overboost – toate aceste permit ca noul BMW M2, echipat cu varianta opţională de transmisie – M cu dublu ambreiaj (M DCT) – şi Launch Control – să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4,3 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h – sau la 270 km/h dacă este comandat pachetul M Driver. Şi totuşi, cu transmisia M DCT, consumul de combustibil este de numai 7,9 l/100 km*, iar emisiile CO2 sunt de 185 g/km* – prin acestea, automobilul îşi accentuează eficienţa remarcabilă. Iar plăcerea condusului este şi mai mare atunci când este activat modul M Dynamic (MDM) al sistemului Dynamic Stability Control (controlul dinamic al stabilităţii). MDM permite patinarea roţilor şi astfel se obţine un derapaj moderat controlat pe circuit.

Noul BMW X4 M40i: impune reperul în segmentul său în privinţa dinamicii remarcabile

Gama de succes BMW X4 a primit un nou model-amiral prin apariţia BMW X4 M40i. Oferind o dinamică şi mai pronunţată, un aspect distinctiv şi dotări exclusive, BMW face o nouă mutare importantă în segmentul Sports Activity Coupé (SAC). Un motor nou dezvoltat – pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo – îşi face debutul mondial sub capota BMW X4 M40i.

Propulsorul de trei litri produce o putere de 265 kW/360 CP între 5.800 şi 6.000 rpm şi generează un maxim al cuplului de 465 Nm. Echipat cu acest motor de înaltă performanţă şi cu tehnologia M Performance TwinPower Turbo, BMW X4 M40i sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde şi atinge o viteză maximă, limitată electronic de 250 km/h.

BMW i: deschizător de drum pentru plăcerea condusului electric şi utilizare cotidiană

După lansare cu succes la nivel mondial a modelului electric BMW i3 şi a automobilului sport hybrid plug-in BMW i8, brandul BMW i îşi consolidează acest statut de deschizător de drum pentru mobilitate sustenabilă cu o varietate tot mai mare de automobile şi servicii de mobilitate.

De la apariţia sa pe piaţă în urmă cu doi ani, la finalul anului 2013, brandul BMW i s-a impus ca o veritabilă poveste de succes pentru BMW. Prin BMW i3 – primul automobil electric din lume din segmentul compact, al cărui design a fost conceput special pentru o mobilitate electrică – şi revoluţionarul automobil sport hybrid BMW i8, BMW i a oferit două modele care au generat un interes imens şi o cerere crescută pretutindeni în lume. Ca urmare, BMW s-a impus clar pe piaţa automobilelor electrice.

În fapt, de la lansarea BMW i, unul din zece automobile electrice livrate clienţilor pe mapamond este un i3. Pe piaţa din SUA, fiecare al optulea automobil electric vândut este BMW i3, în timp ce raportul pe piaţa din Germania este unul la cinci maşini electrice livrate (toate datele sunt pentru luna octombrie 2015). Mai mult, BMW i3 este al treilea cel mai bine vândut automobil electric din lume – precum şi singurul capabil să-şi extindă autonomia de funcţionare prin motorul termic Range Extender disponibil opţional. Un alt element important în cererea ridicată pentru modelele BMW i pe care o înregistrează BMW este că patru din cinci clienţi BMW i3 din Europa au condus anterior automobile ale altor constructori – aşa că sunt clienţi noi ai mărcii BMW.

BMW i oferă un impuls suplimentar prin transferul de tehnologie către numeroase modele ale mărcii BMW. De exemplu, toate modelele hybrid plug-in ale brandului BMW utilizează tehnologia BMW eDrive dezvoltată pentru automobilele BMW i sub formă de electromotoare, gestiune electronică a puterii, acumulatori de înaltă tensiune şi gestiune inteligentă a energiei. În egală măsură, experienţa în utilizarea CFRP produs la scară industrială, pe care a acumulat-o de-a lungul dezvoltării modelelor BMW i, a ajutat acum la reducerea masei noului sedan de lux BMW Seria 7.

Cele mai noi inovaţii de la BMW ConnectedDrive: sisteme şi aplicaţii inteligente îmbunătăţesc confortul şi siguranţa

BMW îşi evidenţiază cele mai recente evoluţii în domeniul conectivităţii inteligente cu o varietate şi mai mare de sisteme de asistenţă a condusului şi aplicaţii care duc confortul şi siguranţa la un nivel superior. Cele mai noi dezvoltări din portofoliul BMW ConnectedDrive includ Remote Control Parking (parcare de la distanţă), funcţionalitate extinsă pentru Driving Assistant, BMW Night Vision cu lumină de marcaj şi Surround View (vede de jur-împrejur) cu 3D View (imagine 3D).

* Datele de consum sunt calculate pe baza ciclului de testare EU, pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese.

Sursa si imagini: comunicat transmis Autostiri.ro


Tags: , , , , , , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Maximilian Günther va concura pentru BMW i Andretti Motorsport în Formula E

Nou venit în echipă, Maximilian Günther a concurat în 10 curse pentru GEOX Dragon în 2018/2019, încheind de două ori...

Închide