spot_img

Mitsubishi Outlander PHEV este disponibil in Romania

mitsubishi-outlander-phev-side-viewPrivire de ansamblu

I – Istoric:

  • Octombrie 2009:   Prima prezentare, în avanpremieră, a conceptului PX MiEV la Salonul Auto de la Tokyo
  • Noiembrie 2011:    Cea de-a 2-a prezentare a conceptului PX MiEV II la Salonul Auto de la Tokyo
  • Septembrie 2012:  Premieră mondială la Salonul Auto de la Paris
  • Decembrie 2012:   Deschiderea registrelor de comenzi în Europa
  • Ianuarie 2013:      Prima piață de desfacere (Japonia)
  • Ianuarie 2013:      Demararea producției versiunilor pentru Japonia
  • August 2013:         Demararea producției versiunilor pentru Europa

Dublarea volumului de producție la fabrica Okazaki la 4,000 unități/luna (sau aproape 50,000 unități/an). Participă la Raliul Asia Cross Country în 2013, competiție în care are succes.

  • Octombrie 2013:   Primele piețe de desfacere europene (Olanda, țările nordice,…)
  • Decembrie 2013:  Peste 10,000 de comenzi în Europa – lansarea urmând să aibe loc in 2014
  • Iulie 2014:             Disponibil in Romania.

II – Caracteristici:

Crossover cu design futurist, tracțiune 4×4, transmisie electro-mecanică (fără cutie de viteze), capabil să genereze singur energie pentru cele 2 motoare electrice. Prima mașină cu “Design Dual”, proiectată pentru versiunile cu motor cu ardere internă și tehnologie Plug-in Hybrid EV.

Cele mai bune trăsături:

  • Tehnologia EV de la i-MiEV (zero emisii de CO2, cuplu maxim de la turație 0, silențiozitate, procesare inteligentă automată a energiei).
  • Tehnologia 4WD de la Lancer Evolution (siguranță activă în orice condiții).
  • Comoditatea unui SUV, de la Pajero (interior spațios și versatil, portbagaj încăpător, poziție înaltă la condus).

Alegerea motorului termic pe benzină față de varianta diesel (determinată de: volumul vânzărilor la nivel global + spațiu necesar redus, reducerea greutății, a zgomotului și a vibrațiilor).

Niciun compromis privind spațiul de încărcare (volum al portbagajului începând de la 463 litri ).

–          Nivel ridicat al siguranței active (Motor electric permanent 4WD + sistem de gestiune al tracțiunii Super-All Wheel Control + centru de greutate coborat + distribuție a masei pe punți de 55/45).

–          5 stele Euro NCap

–          Selecția automată a diverselor moduri de conducere, în funcție de condițiile de drum.

–          Multiple modalități de încărcare (regenerativă în timpul mersului, sau de la priza, normala/rapida)

–          Abilități pe termen lung (824 km autonomie – toate modurile de conducere combinate)

–          Impact scazut (44 g/km – 1.9 l/100 km)

III – Descriere produs:

Componente:

  • Partea din față:
    • Motor electric + invertor (60 kW/81 CP – 137 Nm)
    • Generator electric
    • Motor de 2.0 litri MIVEC DOHC benzină (89 kW/120 CP – 190 Nm)
  • Partea din mijloc, sub podea:
    • Acumulator de tracțiune Litiu-ion, răcit cu aer, 12 kWh, 80 celule, 300 V. Rezervor de 45 l (vs. 60 l pentru Outlander 4×4 echipat doar cu motor termic)
    • Partea din spate:
      • Motor electric + invertor (60 kW/81 CP – 195 Nm)
      • Sistem de operare avansat (« PHEV OS »), dezvoltat de la « MiEV OS » al modelului i-MiEV.
Mod electric pur Mod hibrid-serie Mod hibrid-paralel
Puterea maximă dezvoltată de acumulator(transmisă către motoarele electrice ) Până la 60 kW(imparțită între motorul electric față și cel din spate) Până la 60 kW(imparțită între motorul electric față și cel din spate) Până la 60 kW(imparțită între motorul electric față și cel din spate)
Puterea maximă dezvoltată de generator cu ajutorul motorului termic(transmisă către  acumulator) 0 Până la 60 kW(Se poate și încărca acumulatorul timp de 3 – 10 min max.) Până la 60 kW
Puterea maximă dezvoltată de motorul termic(transmisă către roțile față) 0 0 Până la 89 kW

Notă: Outlander PHEV nu va funcționa niciodată la regim de putere maximă a tuturor elementelor  în același  timp pentru ca sistemul PHEV OS va alege  întotdeauna modul de conducere optim și, implicit,  sursa de putere  în funcție de condițiile de rulare. Rezultatul: nu există noțiunea de “ putere maximă totală”.

  • Trei moduri de conducere disponibile – ce se activează automat prin intermediul PHEV OS :
  • « Modul pur electric » (până la 120 km/h – acolo unde este legal)
  • Mașina este propulsată de motoarele electrice din față și din spate (ex. mod electric 4WD permanent)
  • Energie provenind de la baterie.
  • « Mod hibrid serie »
  • Mașina este propulsată tot de motoarele din față și din spate (ex. mod electric 4WD permanent).
  • Motor termic angajat în antrenarea generatorului, pentru a încărca bateria în timpul mersului
  • Activat automat – pentru max. 3-10 min.
  • Viteza de peste 120 km/h (unde este legal)
  • Solicitare bruscă de putere (peste 60 kW)
  • Sistem conceput să comute în modul electric pur cât mai des/curând posibil
  • Motorul termic este, de asemenea, activat punctual, pentru a păstra convertorul catalitic în condiții optime.
  • « Modul hibrid paralel »
  • Mașina este alimentată de la motorul termic (către roțile față prin intermediul transmisiei multi-modale).
  • Motoarele electrice din față și spate asistă motorul termic (modul 4WD electric, încă permanent)
  • Activat automat peste 120 km/h, în funcție de starea nivelului de încărcare.
  • Sistem conceput să comute în modul Hibrid Serie ( sau în modul electric pur sub 120 km/h) cât mai des/curând posibil
  • Motorul termic este, de asemenea, angajat în încărcarea acumulatorului prin intermediul generatorului, utilizând surplusul de cuplu.

 

  • Multiple modalități de încărcare:
    • Încărcare automată în timpul mersului, în modurile Hibrid Serie și Hibrid Paralel. Echipare standard cu 2 prize de încărcare:
      • Încărcare normală (± 5 ore pentru  încărcare  completă – 230V – 10 A)
      • Încărcare rapidă (± 30 min pentru un nivel de încărcare de 80%)
  • « Mod de încărcare a bateriei »:
    • Activată de utilizator (comutator de pe consola centrală)
    • Încărcare autonomă cu ajutorul motorul termic
    • Manuală atunci când nici o sursă de alimentare externă nu este disponibilă (în cazul activităților în aer liber).
    • Poate fi de asemenea activat atunci când vehiculul staționează.
    • Poate încărca până la 80% din capacitate într-un timp de  ± 40 min
  • Frânare regenerativă (nu poate fi controlată atunci când este activat  sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră (Adaptive Cruise Control / ACC).
    • Activată la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație sau la frânare.
    • Gradul de regenerare este controlat de șofer:
    • Poziția « B » de pe schimbătorul de viteze prezintă două niveluri selectabile
    • Cu ajutorul padelelor de la volan se pot “selecta” 6 trepte (sistemul de gestiune simulează rularea cu trepte de viteză deși nu are cutie de viteze).
  • Caracteristici suplimentare ale vehiculelor electrice:
    • « Modul de economisire a bateriei » :
        • Șoferul are posibilitatea de a selecta modul Hibrid Serie sau Hibrid Paralel pentru a econimisi energie, permițându-i-se astfel să intre mai târziu în zone cu restricții ale emisiilor de CO2, zone rezidențiale sau de a se bucura de natură în liniște deplină.
          • Monitorizarea de la distanță prin intermediul aplicației de smartphone, WiFi (disponibil în Europa  prin App Store, Google Play, sau prin intermediul site-ului Mitsubishi de control de la distanță: http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/)
          • « Sistem de alertare acustica al vehiculului – Acoustic Vehicle Alerting System » (« AVAS ») pentru a avertiza pietonii.
          • Încălzitor electric suplimentar pentru lichidul de răcire al motorului.

      • Prize de încărcare luminate (normală și rapidă) în spatele capacului – cu indicator al status-ului încărcării. Cablu de încărcare cu izolație termică, 5 m standard, cu detector de circuit deschis și indicator de siguranță.
      • Sistem PHEV conceput pentru a sprijini pe termen lung protocolul de rețea inteligentă, Vehicle-to-Grid (V2G) – încă indisponibil în Europa.
  • Tren de rulare unic Twin Motor 4WD:
    • Fără cutie de viteze
    • 4WD permanent de la motoarele independente din față și spate
    • Transmisie electro-mecanica 4WD, controlată de către Sistemul de Operare PHEV
    • Transmisie față multi-modală în modul Hibrid Paralel
    • Distribuire optimă față-spate a cuplului
    • Sistemul S-AWC («Super All Wheel Control»), derivat de la Lancer Evolution pentru a imbunătăți stabilitatea la condus și precizia la manevrare – funcție « 4WD LOCK » disponibilă.
    • Acumulatorul amplasat sub mijlocul podelei ajută la coborârea centrului de greutate (- 30 mm vs. Outlander echipat doar cu motor termic) și o distribuție excelentă a masei pe punți  (55% față – 45% spate).
  • Versatilitate de SUV:
    • Poziție înaltă la condus
    • Garda minimă la sol: 190mm
    • Capacitate de remorcare ( remorci cu sistem de frânare separat): 1,500 kg nerestricționat.
  • Dezvoltarea caroseriei la Outlander:
    • Rigiditatea caroseriei îmbunătățită
    • Suspensie regândită pentru confort și stabilitate sporite
    • Geamul ușii din față de doar 4.0 mm grosime
    • Parbriz cu proprietăți de antifonare, din sticlă
    • O izolare fonică mai bună (zgomotul vântului, zgomot rutier,…)
  • Siguranță de top:
    • Impact :
    • Caroseria ranforsată pentru a suporta acumulatorul și motorul electric suplimentar reușește să ofere silențiozitate ridicată și confort sporit, îndeplinind astfel așteptările utilizatorilor.
    • Acumulatorul este amplasat într-un loc sigur, sub podea între punți.
  • Bateria de tracțiune:
  • Unitate separată de racire
  • Cadru metalic de susținere dedicat
  • Structură compactă și etanșă
  • Carcasă de protecție
  • Asistență de siguranță: Sistem de alertă acustic (“AVAS”) pentru avertizare pietoni. Protecție la impact frontal (“FCM”).  Sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare (“LDW”). Control adaptiv al vitezei de croazieră  (« ACC »).
  • Fără compromisuri
    • Impact minim:
      • 44 g/km – emisii CO2 la evacuare (1)
      • 1.9 l/100 km (1)
      • Performanțe:
        • Autonomie minimă de 52 km sau o viteză maximă de 120 km/h (unde este legal) în modul Electric Pur
        • 824 km autonomie totală (toate modurile)*
        • 1,500 kg capacitate de remorcare remorci cu sistem de frânare separat (nerestricționat )
        • Spațiu portbagaj similar cu cel al modelului Outlander cu motor termic (463 l adică cu doar 14 litri mai puțin decât versiunea clasică de  5 locuri)
        • Spațiu interior similar cu cel al versiunii Outlander cu motor termic

IV – Design & trăsături*

  • Imaginea PHEV

    • Culoare  “Technical Silver”
    • Jante aliaj18”
    • Grile față cromate
    • Accesorii exterioare disponibile în culoarea caroseriei
    • Mânere cromate
    • Lămpi spate LED
    • Prize de încărcare spate (stânga – dreapta)
    • Embleme specifice unui PHEV
  • … și trăsăturile care impresionează:
    • Schimbător tip joystick
    • Tapițerie unică (incl. piele albă)
    • Afișaj multiinformațional de înaltă calitate, specifice unui PHEV și indicator al nivelului de încărcare
    • Unitatea media (MMCS) cu funcții specifice unui PHEV
    • Mitsubishi Remote Control – printr-o aplicație de smartphone dedicată

V – Outlander PHEV vs. Outlander ICE:

OutlanderPHEV4WD 5 locuri Outlander2.0 CVT4WD 5 locuri Outlander2.2 DiD A/T4WD 5 locuri
Masa netă** 1,810 kg 1,490 kg 1,585 kg
Volum portbagaj (5-locuri)** 463 l 477 l 477 l
Capacitate de remorcare (cu sistem de frânare)** 1,500 kg 1,600 kg 2,000 kg

*măsurate conform cerințelor de omologare UE

Putere**
  • Motor termic  : 120 CP
  • Motor electric fata : 81 CP
  • Motor electric spate  : 81 CP
148 CP 148 CP
Cuplu**
  • Motor electric față : 190 Nm
  • F/motor : 137 Nm
  • Motor electric spate  : 195 Nm
195 Nm 360 Nm
Autonomie*
  • EV : 52 km
  • Total : 824 km
895 km 1,035 km
Consum combustibil (mixt)* 1.9 l/100 km 6.7 l/100 km 5.8 l/100 km
Emisii CO2 (mixt)* 44 g/km 155 g/km 153 g/km
Viteza maximă (unde este legal)** 170 km/h 185 km/h 190 km/h
0 – 100 km/h** 11“0 12“6 11“7
120 – 140 km/h (unde este legal)** 6“5 7“2 7“4

 

CONTEXT

De la i-MiEV la Outlander PHEV

Anunțat prin intermediul a două prototipuri succesive (conceptul PX MiEV în 2009 și conceptul PX MiEV II în 2011), Outlander PHEV este cel mai recent model dintr-un lung șir de autovehicule electrice Mitsubishi Motors și urmașul firesc al modelului 100% electric, i-MiEV.

1966…

Ca un memento, munca la dezvoltarea și producția autovehiculelor electrice Mitsubishi, a început înainte ca Mitsubishi Motors să se fi desprins de Mitsubishi Heavy Industries (MHI)***, când MHI a fost cooptat în Octombrie 1966 să construiască prototipuri electrice și să desfășoare programe de testare, folosind o tehnologie îmbunătățită a bateriei.

*conform normelor de omologare UE

**conform măsurătorilor MMC

***În 1970,  divizia de automobile  a Mitsubishi Heavy Industries Ltd. s-a desprins pentru a deveni ceea ce în prezent reprezintă Mitsubishi Motors Corporation.

MHI s-a reunit cu Mitsubishi Electric Corporation și Japan Storage Battery Co., Ltd. (actualmente GS Yuasa Corporation) și a început să lucreze la dezvoltarea unui autovehicul electric, conceput ca o mașină de oraș, dar cu scopul special de a deveni un autovehicul de service în viitorul apropiat. După finalizarea a 10 prototipuri, în mai 1971, noua companie MMC, a livrat doisprezece autovehicule electrice tip E12, ce au la bază modelul de producție Minivan, alimentat de baterii cu plumb.

Programul inaugural al autovehiculelor electrice, în 1971, ce a fost urmat de alte câteva, au fondat contextul apariției modelelor electrice actuale, i-MiEV și Outlander PHEV, acestea aflându-se în concordanță cu problemele, cu care lumea se confruntă la nivel mondial:

  • Poluarea aerului în anii ‘70 și ‘80
  • Încălzirea globală în ‘90 și 2000
  • Securitatea energetică de azi

Înaintăm rapid către 2006, când a fost anunțat programul de cercetare și dezvoltare al i-MiEV, devenind rezultatul concret al acestor patruzeci de ani de ample programe de cercetare asupra autovehiculelor electrice și apoi în iulie 2009, când modelul i-MiEV a fost lansat oficial, după peste 500.000 km de testare.

Începând de atunci, inginerii și speciliștii de marketing de la MMC au putut strânge date și informații de la clienți din lumea întreagă, pentru a le ințelege mai bine așteptările dar și următorii pași pe care MMC îi avea de făcut pentru a populariza vehiculele electrice (autonomie, etc,….).

Remodelare la nivel mondial

În acest context, trebuie subliniat rolul instituțiilor japoneze, întrucât eforturile MMC legate de cercetarea și dezvoltarea autovehiculelor electrice, au contribuit la realizarea obiectivelor ambițioase de dezvoltare a statului japonez, stabilite de către Ministerul Economiei, al Industriei și Comerțului, prin prisma proiectului     “Strategia următoarei generații de autovehicule 2010” (http://www.meti.go.jp/english/press/data/pdf/N-G-V2.pdf), ce formulează noua strategie a Japoniei, pentru acțiuni pe termen mediu și lung, ce trebuie adoptată de către industria auto și de către societate în general.

Mitsubishi Motors Corporation este bine pregătit pentru a îmbrățișa remodelarea structurală ce afectează industria auto globală, atât din punct de vedere geografic cât și din punct de vedere al mediului, datorită tradiției renumite în domeniul tehnologiilor de pionierat și prezenței în peste 160 de piețe la nivel mondial.

De la cerințele specifice ale noilor piețe emergente (vehicule accesibile, moderne și robuste) la interesul reînnoit al zonelor mature, dezvoltate (autovehicule de dimensiuni reduse, ușoare și cu un consum redus de carburant), MMC și-a dedicat resursele de inginerie pentru a satisface aceste nevoi, dupa cum a evidențiat în planul său de afaceri “Jump 2013”, cu ținte clare (20% producție EV, HEV și PHEV până în 2020).

Acoperind un spectru larg, Mitsubishi Motors oferă o multitudine de soluții globale precum:

Platformele globale:

  • Global Small în segmentul B (Space Star***,…)
  • Project Global* în segmentul C/D (ASX**, noul Outlander,…)

Reducerea dimensiunilor:

  • Utilizează conceptul Outlander pentru a dezvolta și segmentul C din gama, prin intermediul lui ASX*.
  • Revenirea la originea segmentului B cu ingeniosul Space Star de 3710 mm lungime.
  • Reducerea greutății:
  • Reduceri semnificative din toată suprafața autovehiculului, pentru îmbunătățirea silentiozității, siguranței și echipării noului Outlander (cu aprox. 100 kg mai ușor) sau a modelului Space Star (cu aprox. 120 kg mai ușor decât Colt)

Economia de carburant / emisii reduse:

  • Sistemul “Auto Stop & Go” disponibil pentru o gamă mai amplă de modele și motorizări.
  • Continua rafinare a propriilor motoare eficiente 1.8 DiD și 2.2 DiD Clean Diesel.
  • Dezvoltarea continuă a designului motoarelor pe benzină (noi motoare MIVEC disponibile pe noul Outlander, Space Star).

Sisteme alternative de propulsie:

  • Extinderea gamei de autovehicule electrice Mitsubishi
  • Introducerea tehnologiei Mitsubishi Plug-in Hybrid (noul Outlander,…)

Contribuția în domeniul auto

În domeniul specific al vehiculelor electrice, Mitsubishi Motors Corporation consideră că vehiculele ce funcționează pe bază de electricitate (EV, HEV, PHEV) nu vor fi luate în considerare în mod izolat, ci ca  parte a unui eco-sistem mai larg, caz în care ar contribui la utilizarea mai eficientă și mai responsabilă a energiei cât și la dezvoltarea și îmbunătățirea stilului de viață și al mediului înconjurător.

Unindu-și forțele cu parteneri cu care împart aceeași viziune, MMC susține mai multe inițiative ecologice inteligente precum:

*New Outlander, Lancer & Lancer Evolution, Delica D:5, ASX**

**”RVR” in unele piete sau “Outlander Sport” in US.

*** “Mirage in UK

Promovarea infrastructurii :

MMC a devenit unul dintre membrii fondatori ai asociației CHAdeMO (http://www.chademo.com/indexa.html) al cărei scop este acela de a promova vehicule electrice prin intermediul încărcătoarelor rapide îmbunătățite din punct de vedere tehnic, acțiuni de  standardizare a metodelor de încărcare și intensificarea procesului de informare a colaboratorilor despre instalațiile de încărcare rapidă.

Fondată oficial pe 15 Martie, 2010 CHAdeMO este o organizație globală puternică cu peste 230 de membrii (dintre care peste 30 sunt așa numiții “observatori”) inclusiv entități de afaceri și organisme guvernamentale, precum producători auto, distribuitori ai energiei electrice, furnizori de servicii de încărcare și alte grupuri de sprijin.

Cercetarea & dezvoltarea tehnologiei:

  • MiEV House :

Întâlnit prima oară la Salonul Auto de la Tokyo din 2009, MiEV House este un concept pentru noțiunea de „smart house”, ce abordează provocările energetice și ale încălzirii globale, gestionând folosirea energiei în interiorul casei.

Totul se intâmplă în același timp, prin intermediul EMS (Sistem de Managerizare a  Energiei – o interfață inteligenta ce transformă EV-urlie și PHEV-urile în contributori la rețeaua electrică, furnizând energia stocată la bord) și EIS (Sistem de integrare a vehiculului electric – pentru a monitoriza constant cantitatea de energie din acumulatorul EV/PHEV-ului, pentru a optimiza încărcarea acestuia în funcție de nevoile și preferințele utilizatorului).

De încărcare wireless:

Companiile WiTricity Corporation, IHI Corporation și Mitsubishi Motors Corporation au decis să se asocieze în procesul de cercetare și dezvoltare al sistemelor de încărcare wireless, ușor dislocabile, ale vehiculelor electrice, compatibile cu rețelele electrice ce vor îmbunătății utilizarea vehiculelor electrice în viitor.

Sistemele de încărcare wireless permit transferul energiei de la o sursă plasată pe sau sub pământ, la un vehicul echipat cu un dispozitiv de captare a energiei. Încărcarea are loc în mod automat atunci cand vehiculul este parcat, neexistând nici un contact fizic între vehicul și sursa de încărcare.

De încărcare a energiei solare :

În Iunie 2011, Mitsubishi Electric & Electronics USA, Inc. (Mitsubishi Electric) și Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA)  de astăzi, au lansat o stație de încărcare, pentru autovehicule electrice, alimentată solar, la sediul MMNA în California. Stația de încărcare este alimentată de către 96 module fotovoltaice de 175W de la Mitsubishi Electric.

Panourile solare Mitsubishi Electric sunt realizate  din aliaje prietenoase cu mediul, și  au una ditre cele mai mari rate de conversie a energiei solare, din industrie, adăugând la eficiența și sustenabilitatea proiectului.

Proiecte care demonstrează:

Împreună cu diverși parteneri, Mitsubishi Motors este de asemenea implicat în proiecte pilot de amploare pentru dezvoltarea și promovarea autovehiculelor electrice peste tot în lume.

Exemple :

  • Estonia (furnizarea a 507 i-MiEV-uri Guvernului estonian, în cadrul Protocolului de la Kyoto « Green Investment Scheme »),
  • Spania (proiectul din Malaga « ZEM2ALL »),
  • Franța (proiectul de la Lyon « Lyon Confluence»),
  • Malta (proiectul « Life+»),
  • Rusia (70 de i-MiEV-uri au fost folosite ca mașini oficiale la Summit-ul G20 etc,),
  • Canada (cel mai amplu proiect, al țării, privind autovehiculele electrice, dezvoltat în colaborare cu Hydro-Québec)
  • SUA (proiectul Universității din California « Smart Grid Living Laboratory », etc,),
  • Japonia («M-tech Labo » un proiect de rețea inteligentă la uzina MMC din Nagoya,  etc,).

Acestea sunt doar câteva proiecte demonstrative, concepute pentru a examina introducerea pe termen mediu și lung, pe scară largă a tehnologiilor de conservare a energiei și energiei regenerabile, precum și răspândirea noii generații de autovehicule, cum ar fi modelele electrice din gama Mitsubishi Motors (i-MiEV, Outlander PHEV, etc,…).

DESIGN

Fără compromisuri

După materializarea a peste 40 de ani de dezvoltare în domeniul autovehiculelor electrice, prima dată prin i-MiEV în 2009 (urmat de « K-car » în clasa LCV-urilor electrice, pe piața internă japoneză), Mitsubishi Motors a decis să-și lărgească perspectiva orientându-se către autovehicule electrice de dimensiuni mai mari.

Aceste automobile mai performante sunt proiectate astfel încât să țină cont de constrângerile bateriilor de azi  (așa s-au dezvoltat sistemele de propulsie Plug-in Hybrid Electric), fiind în același timp adecvate călătoriilor, pe distanțe lungi, oferind confort și spațiu suficient pentru 5 pasageri (plus bagaje) (de unde și forma de crossover), precum și siguranța completă (de unde și trenul de rulare Twin Motor 4WD), toate acestea cu avantajul generării automate a energiei în timpul deplasării.

« Design-ul Dual » marca MMC

Outlander este primul vehicul de serie mare al unui producator important, ce a fost prevăzut încă de la început cu posibilitatea echipării fie cu sistem de propulsie convențional, fie cu sistem PHEV. Ca urmare a acestui fapt doar un minim de actualizări au fost necesare pentru varianta PHEV:

Structura:

  • Există diferențe minime în ceea ce privește spațiul ocupat de pasageri și cel destinat bagajelor, mulțumită îmbunătățirilor la nivelul structurii modelului, inclusiv un rezervor de combustibil, poziționat în partea din spate și o baterie mai subțire montată sub podea.
  • Ca urmare, volumul portbagajuluui se reduce cu doar 14 litri (463 l vs. 477 l), podeaua portbagajului fiind mai înaltă cu 19 mm, iar podeaua banchetei din spate este mai înaltă cu doar 45 mm, în timp ce garda la sol este similară(190 mm) cu cea a versiunii 2.2 DiD 4WD.

Suspensia:

  • Arcurile au fost adaptate pentru a spori confortul și stabilitatea
  • Suspensia spate prezintă câteva particularități anti-vibrații, printre care sunt și brațele regândite, pentru a prelua mai bine șocurile și zgomotele de rulare.

Caroserie specială:

  • Caroseria ranforsată, concepută special pentru a susține surplusul de greutate al bateriei și al motoarelor electrice, oferă un un nivel ridicat de confort și silențiozitate specifice unui sistem PHEV:

Siguranță pasivă:

Comparativ cu soluțiile implementate pe i-MiEV, Outlander PHEV se bucură de un plus de beneficii:

  • Noua baterie, foarte bine etanșată, îndeplinește cele mai exigente standarde de siguranță.
  • Carcasa acumulatorului fabricată din tablă rigidă, împreună cu un cadru solid destinat creșterii durabilității acumulatorului, blochează și undele electromagnetice.
  • Capacul inferior ajută la protejarea acumulatorului de pietriș și moloz.Much quieter than agasoline-powered vehicle

Mai mult decât hibrid

În perspectivă, vehiculele hibride de azi se situează între vehicule electrice (fie tradiționale sau cu « autonomie extinsă ») și autovehicule bazate pe motoare termice convenționale.

Toate folosesc motorul termic ca forță motrice principală și pot fi împărțite în următoarele categorii:

–          Hibrid serie /paralel cu motor termic și motor electric dispuse în față, tracțiune

–          Hibrid serie/paralel cu motor termic fata și motor electric spate, tracțiune 4×4

–          Hibrid serie/paralel cu motor termic față, motoare electrice față-spate, tracțiune 4×4

–          Hibrid serie /paralel cu motor termic și motor electric dispuse în față, tracțiune 4×2, cu posibilitate de alimentare cu energie electrică

–          Hibrid serie/paralel cu motor termic față și motor electric spate, tracțiune 4×4, cu posibilitate de alimentare cu energie electrică

–          Hibrid serie/paralel cu motor termic față, motoare electrice față -spate, tracțiune 4×4, cu posibilitate de alimentare cu energie electrică.

Toate aceste concepte respectabile dezvoltate de companii cu renume, au totuși deficiențe comune, indiferent de aspectul lor:

–          Compromis între volumul motorului termic și volumul elementelor specifice sistemului electric (adaugate la cutia de viteze existentă, transmisie, etc,…)

Principalul generator de energie rămâne motorul termic, modul paralel este activat în majoritatea timpului, cu rol doar de suport pentru motorul electric.

Modul Hibrid Serie este limitat de capacitatea acumulatorilor, putându-se mări autonomia doar în cazul celor ce se pot alimenta extern cu energie electrică.

Deși există posibilitatea recuperării de energie (frânări regenerative sau prin intermediul alternatorului), alimentarea externă rămâne principala sursă de energie atât pentru vehiculele elctrice cât și pentru cele hibride.

PHEV-urile sunt total diferite de vehiculele electrice cu autonomie extinsă, unde motorul are rolul doar de a roti un generator pentru a produce energie electrica, iar propulsia propriu-zisă este asigurată doar de motorul electric.

Aspect tipic EV

Acest aspect este, de asemenea, foarte diferit față de cel al Outlander-ului PHEV, întrucât  – fiind vorba de un EV pur – mișcarea vine în primul rând din sistemul electric permanent Twin Motor 4WD, în timp ce motorul termic pe benzină este fie suplimentar (pentru acționarea generatorului cu scopul de încărca bateria) fie pentru a acționa roțile față (doar când sunt și ambele motoare electrice activate).

Totuși, Outlander PHEV se dorește a fi un vehicul pur electric:

– modurile Serie și Paralel fiind active pentru perioade scurte de timp, sistemul de management fiind setat să revină la modul pur electric ori de cate ori este posibil.

– oferind foarte multe oportunități de încărcare: frânare regenerativă, încărcare normală/rapidă de la priza, sau în timpul rulării. Sistemul de monitorizare a gradului de încărcare al bateriei alege cea mai bună opțiune pentru a scădea la minim consumul de energie.

Respectând anumite indicii prezentate în manualul modelului i-MiEV, Outlander PHEV se poate lăuda cu o structură specifică vehiculelor electrice, fără compromis.

Partea din față :

  • Motor electric + invertor (60 kW/81 CP- 137 Nm), poziționat în partea stângă a compartimentului motorului.
  • Generatorul, poziționat lângă motor
  • Motor pe benzină* 2.0 litri MIVEC DOHC (89 kW/120 CP – 190 Nm), poziționat pe partea dreaptă a compartimentului motorului.
  • Transmisie față multi-modală pentru performanțe optime cu ajutorul a două surse de putere disponibile în trei moduri de utilizare.

În partea din mijloc, sub podea:

  • Baterie 12 kWh, 80 celule, 300 V Litiu-ion cu sistem de ventilație separat
  • Rezervor de 45 l (față de 60 l pentru Outlander cu motor termic 4WD)

În partea din spate, sub zona portbagajului:

  • Motor electric și invertor (60 kW/81 CP – 195 Nm) fără a afecta spațiul portbagajului.
  • Transmisie spate electrică, ceea ce asigură un confort sporit

Țintind piețele globale (ai căror clienți preferă benzină față de motorină), Mitsubishi Motors a ales motorul termic pe benzină pentru sistemul său PHEV. La acel nivel deja foarte scăzut (1.9 l/ pentru primii 100 km), potențialul câștig în ceea ce privește economia de combustibil este unul foarte important. Volumul, masa, emisiile și vibrațiile  reduse demonstrează că motorul pe benzină este o alegere mai bună decât cel diesel.

Energia electrică – alegerea primară

Sistemul Twin Motor 4WD al Outlanderului PHEV folosește motoarele electrice față și spate, ca prima opțiune pentru acționarea roților.

Acest aspect inovator nu presupune nici o cutie de viteze convențională, nici arbori cardanici, sistemul fiind controlat electronic prin intermediul sistemului de operare PHEV (« PHEV OS »). Eliminarea arborelui cardanic (sau a mecanismului de conexiune) reduce pierderea de putere prin frecare și îmbunătățește confortul și timpii de răspuns.

Profitând de capacitatea inerentă a motoarelor electrice pentru a oferi instantaneu un cuplu maxim, această configurație indica o cifra de accelerație mai bună chiar și decât Outlander 2.0 l, protejând în același timp și mediul înconjurător.

OutlanderPHEV4WD 5-locuri Outlander2.0 CVT4WD 5-locuri Outlander2.2 DiD A/T4WD 5-locuri
Consum combustibil (mixt)* 1.9 l/100 km 6.7 l/100 km 5.8 l/100 km
Emisii CO2 (mixt)* 44 g/km 155 g/km 153 g/km

 

0 – 100 km/h** 11“0 12“6 11“7
120 – 140 km/h (unde este legal)** 6“5 7“2 7“4

*conform normelor de omologare UE

**conform măsurătorilor MMC

Tracțiune integrală

Sistemul Mitsubishi PHEV folosește un sistem recent dezvoltat 4×4 Twin Motor impreuna cu S-AWC (“Super All Wheel Control”). S-AWC integrează sistemul de control 4WD, ABS, ASC și AYC și a fost dezvoltat în baza experienței acumulate cu versiunea S-AWC pentru Lancer Evolution.

Lucrând în tandem cu sistemul PHEV, S-AWC distribuie puterea către toate roțile, individual, pentru a îmbunătăți stabilitatea și manevrabilitatea. Așadar, S-AWC reduce alunecarea roților față și optimizează repartiția cuplului pentru a asigura accelerații maxime.

Mai mult decât atât, opțiunea 4WD LOCK îmbunătățește timpul de răspuns al transferului de putere față- spate sporind astfel performanțele de tracțiune și de stabilitate în linie dreaptă pe zăpadă, noroi sau alte suprafețe alunecoase.

Nu în ultimul rând, localizarea sub podea a bateriei de tracțiune oferă beneficii suplimentare, și anume: siguranța pasivă ridicată (ca și în cazul i-MiEV-ului, este ferită de orice impact) precum și siguranța activă îmbunătățită, coborarea centrului de greutate (- 30 mm față de Outlander cu motor termic) și contribuția adusă în ceea ce privește distribuția excelentă a greutății față/spate (55% – 45%).

MOD DE OPERARE

Automat

Ca și în cazul modelului i-MiEV, componentele electronice joacă un rol vital în tehnologia  Plug-in Hybrid Electric, o realitate de zi cu zi, printr-o continuă dezvoltare a sistemului său de operare sofisticat (« PHEV OS »): “creierul” ce permite condusul usor, în mod complet automat, gestionând perfect sistemul S-AWC, trecerea dintre modurile de acționare, precum și numeroase posibilități de încărcare – unele unice pe piață.

« PHEV OS »

PHEV OS colectează date şi informaţii de la marea majoritate a componentelor vehiculului şi permite obţinerea unui management integrat al performanţei maşinii. Acest sistem avansat de management monitorizează constant starea bateriilor şi energia recuperată cu ajutorul frânării regenerative şi reglează energia în aşa fel încât maşina să ofere o accelerare lejeră, dar puternică, încă de la plecarea de pe loc. În plus, sistemul optimizează şi minimizează consumul de energie pentru a a oferi performanţe on-road la cel mai înalt nivel.

Outlander PHEV foloseste un sistem avansat fata de cel folosit pentru i-MiEV, ce include o functie pentru alimentarea plug-in (la priza), fie normal, fie printr-un incarcator rapid (quick-charger). Acesta nu controleaza doar bateria si motoarele electrice, ci si motorul termic si generatorul.

Pur Electric – Hibrid Serie – Hibrid Paralel

PHEV OS comută automat între cele 3 moduri Electric, Hibrid Serie și Hibrid Paralel, îmbunătățind performanțele dinamice și consumul de combustibil. Toate modurile sunt selectate alternativ fără niciun disconfort creat pasagerilor, dar modul pur electric va fi selectat de cate ori este posibil.

Detalii:

« Modul Pur Electric »

  • Indiferent de circumstanțe, PHEV OS va porni întotdeauna vehiculul în modul Pur Electric.
  • Vehiculul este propulsat de ambele motoare electrice (4×4 permanent)
  • Sursa de energie este acumulatorul de tracțiune
  • Viteza maximă este de 120 km/h (unde este legal)
  • Outlander PHEV oferă în acest mod o autonomie apreciabilă de 52 km (conform standardelor de omologare UE), aceasta fiind distanța medie zilnică pentru majoritatea șoferilor europeni. Stilul de condus al fiecărui utilizator poate micșora această autonomie.

« Modul Hibrid Serie »

  • Vehiculul este încă propulsat de ambele motoare electrice (4×4 permanent)
  • Motorul termic este angajat în rotirea generatorului pentru a încărca bateriile. Acesta se va opri automat când va fi cazul.
    • În cazul unei cereri bruște de putere (mai mult de 60 kW- capacitatea batariei), de exemplu la urcarea unui deal, PHEV OS va găsi modul optim pentru a compensa această cerere.
    • Sistemul este programat să comute în modul Pur Electric de câte ori este posibil.
    • Motorul termic este activat în așa fel încât catalizatorul să iși păstreze starea de funcționare.

« Modul Hibrid Paralel »

  • Este cunoscut faptul că motorul termic este mult mai eficient la turații mari. De aceea, la viteze mari, motorul termic devine principala sursă de putere pentru roțile față.
  • Cu toate acestea, motoarele electrice sunt încă active pentru a asista motorul termic și să asigure permanent tracțiune 4×4.
  • Acest mod este activat automat când există o cerere mare și constantă de putere, cum ar fi deplasarea pe autostradă.
  • Sistemul este programat să revină la modul Hibrid Serie sau Pur Electric ori de câte ori este posibil.
  • Motorul termic acționează în același timp (utilizând surplusul de cuplu) și generatorul  pentru  a încărca acumulatorul.

Limite….

Este bine cunoscut faptul că autonomia redusă este principalul dezavantaj al vehiculelor electrice și chiar dacă s-a ajuns la distanțe de peste 150 km (cu mult peste distanța medie parcursă zilnic în Europa), încă este departe de a se compara cu autonomia vehiculelor clasice. Un alt dezavantaj ar fi lipsa infrastructurii necesare din multe zone, chiar și din resedințe.

Într-o oarecare măsură, vehiculele hibride sunt o soluție de compromis, autonomia lor în modul Pur Electric fiind de doar 2—5 km. Acestea utilizează frânarea regenerativă pentru a recupera o parte din energie.

Un pas îainte este făcut de hibridele Plug-in. Acestea oferă, cu ajutorul acumulatorilor mai mari, o autonomie de 20-50 km. Deși utilizează frânare regenerativă și poate recupera astfel o bună parte din energia consumată, hibridele Plug-in pot fi puse în valoare doar dacă se utilizează o sursă externă de energie electrică. În caz contrar ele sunt doar simple hibride.

Vehicule electrice cu autonomie extinsă. În cazul acestor vehicule, roțile sunt propulsate doar de motorul electric, cel termic având doar rolul de a antrena generatorul. Autonomia acestor vehicule ajunge până la aprox. 500 km. De asemenea, neavând un sistem de încărcare rapidă, au dezavantajul unui timp mare de încărcare al acumulatorilor. Outlander PHEV are avantajul că oferă o autonomie de până la 800 km, mulțumită celor 3 moduri de propulsie (electric, paralel sau serie), selectate în funcție de necesar.

Cu generare proprie de energie

Așadar, Mitsubishi Motors, prin modelul Outlander PHEV, lansează un vehicul adaptat oricărui tip de încărcare și care, prin cele trei moduri de utilizare, asigură un consum minim de energie. Mulțumită arhitecturii electronice, acest vehicul reușește să ofere atât posibilitatea unei încărcări extrem de rapide cât și posibilitatea de a acumula energie în timpul deplasării.

Toate funcțiile sunt monitorizate de PHEV OS pentru a asigura o autonomie cât mai mare, indiferent dacă se utilizează sau nu surse de încărcare externe.

  • Încărcare în timpul deplasării – Hibrid Serie:

Motorul termic este angajat în rotirea generatorului pentru a încărca bateriile. Acesta se va opri automat.

  • În cazul unei cereri bruște de putere (mai mult de 60 kW- capacitatea bateriei), de exemplu la urcarea unui deal, PHEV OS va găsi modul optim pentru a compensa această cerere.
  • Sistemul este programat să comute în modul Pur Electric de câte ori este posibil.
  • Încărcarea automată din mers în mod Hibrid Paralel:
    • Motorul termic acționează în același timp, utilizând surplusul de cuplu și generatorul  pentru a încărca acumulatorul.
    • Sistemul este programat să revină la modul Hibrid Serie sau Pur Electric ori de câte ori este posibil.
  • « Mod de încărcare a acumulatorului »:
    • Comanda dată de șofer
    • Automat, cu ajutorul motorului termic
    • În timpul deplasării sau în timpul staționării
    • Încărcare rapidă – până la 80% în 40 min
  • Porturi de încărcare disponibile :
    • Încărcare normală (± 5 ore pentru o încărcare completă – 230V – 10 A)
    • Încărcare rapidă (± 30 min pentru un nivel de încărcare de 80%):
      • se oprește automat când nivelul de încărcare atinge 80%.
        • sistemul special de răcire al baterei asigură temperatura optimă când motorul termic este oprit, când se încarcă rapid sau în orice alt caz când temperatura bateriei începe să crească.
    • Conectarea la rețeaua de electricitate este facilă, indiferent de modul de încărcare: normal sau rapid. Acest lucru se datorează celor două porturi de încărcare (normal și rapid) din partea dreaptă spate a vehiculului.
    • Pentru confort pe întuneric, o lampă se aprinde automat când se deschide capacul de acces. Există, de asemenea, un indicator de stare al încărcării și al gradului de încărcare.
  • Frânare regenerativă (este indisponibilă când sistemul Adaptive Cruise Control este activ) :
    • Se activează atât la eliberarea pedalei de accelerație cât și la apăsarea pedalei de frână
    • Intensitatea regenerării este controlabilă de către șofer :
      • În poziția « B » a levierului sunt 2 nivele disponibile
      • Cu ajutorul padelelor de la volan se pot simula 6 trepte de viteza
      • Mulțumită sistemului de gestiune, frânarea nu este violentă, oferindu-i utilizatorului senzația unei frânări clasice.

Outlander PHEV prezintă și următoarele funcții :

  • « Battery Save Mode »:.
  • Șoferul are posibilitatea de a selecta modul Hibrid Serie sau Hibrid Paralel pentru a economisi energie, permițându-i-se astfel să intre mai târziu în zone cu restricții ale emisiilor de CO2, zone rezidențiale sau de a se bucura de natură în liniște deplină.
  • « Acoustic Vehicle Alerting System » (« AVAS ») sistem de avertizare a pietonilor când viteza vehiculului este mai mică de 35 km/h.
  • ECO mode: aerul condiționat este setat la un nivel eficient și se permit doar accelerații moderate.
  • Utilizatorii își pot utiliza smartphone-ul ca telecomandă pentru setarea timpului de încărcare.
  • Programarea încărcării în timpul nopții, când energia este mai ieftină, aduce economii importante și reduce consumul din timpul orelor de vârf. .
  • Această funcție permite monitorizarea, de oriunde, a gradului de încărcare sau a timpului necesar pentru încărcare. ( Depinde de distanța dintre vehicul și șofer, de aria de operare etc).
  • Încălzitor electric pentru lichidul de răcire al motorului.
    • Sistemul de încălzire folosește căldura generată de motorul termic dar dacă acesta este oprit, pompa electrică de recirculare are posibilitatea de a încălzi lichidul, oferind astfel confort pasagerilor.
  • Port de încărcare iluminat: încărcare normală și rapidă, cu indicator de nivel și al status-ului încărcării
  • Cablu de încărcare cu o lungime de 5m cu izolație termică și dispozitiv de siguranță.

Pe termen lung

Cunoscând importanța integrării vehiculelor electrice în cadrul ecosistemelor complet ecologice, echipate cu o infrastructura adecvată, MMC planuiește pe termen lung, proiectarea sistemului său Plug-in Hybrid Electric pentru a sprijini viitoarea rețea inteligentă de protocol, Vehicle-to-Home (V2H) – nedisponibilă încă pentru Europa.

Pe termen scurt, sfera largă a posibilităților de încărcare și modulare automată, între diversele combinații de putere motrică / moduri de conducere, oferite de Outlander PHEV, fac ca alegerea MMC, orientată către formatul crossoverelor de dimensiuni medii, să fie și mai justificată, datorită capacității acestor autovehicule de a oferi condiții excelente de călătorie pentru 5 persoane și o capacitate de 463 l pentru bagaje, pe distanțe lungi (autonomie de 824 km – omologare EU), beneficiind de confort și tehnologie activă de siguranța 4WD, precum și de consum de combustibil și emisii CO2 reduse.

REALITATEA

Perspective largi

În esență, Outlander PHEV reunește cele mai bune tehnologii Mitsubishi Motors.

Rafinat

Combinând rafinamentul și tehnologia, PHEV transformă un lucru de zi cu zi într-o experiență de neuitat. Având aceleași standarde pentru confort ca ale Outlanderului cu sistem clasic de propulsie, PHEV prezintă următoarele particularități

  • Geamul ușii din față de doar 4.0 mm grosime
  • Parbriz cu proprietăți de antifonare, din sticlă
  • O izolare fonică mai bună (zgomotul vântului, zgomot rutier,…)
    • Utilizarea de materiale izolatoare pentru podea și în compartimentul motor:
  • Ștergătoare concepute pentru a reduce zgomotul produs de vânt,
  • Suspensie regândită pentru confort și stabilitate sporite.

Siguranță

Conceput să fie echipat cu 2 tipuri de sisteme de propulsie (clasic și hibrid), noul Outlander prezintă același nivel înalt de siguranță în ambele configurații. Outlander PHEV este echipat cu  FCM* (Sistem de atenuare a impactului frontal), acest sistem obținând în iunie 2013 și premiul “ Advanced Rewards” al celor de la EuroNCAP.

Sistemul FCM* utilizează același radar (f= 77 GHz ) ca sistemul ACC. Radarul are rolul de a detecta obstacolele din fața vehiculului și, dacă este cazul, este activată frânarea de urgență pentru evitarea sau atenuarea unui posibil impact.

Sistemul poate evita o coliziune doar dacă viteza de deplasare este mai mică de 30 km/h și este detectat un obiect staționar. De asemenea, FCM poate evita o coliziune și dacă viteza relativă între vehiculul în cauză și cel detectat este mai mica de 30 km/h. Dacă viteza relativă este mai mare de 30 km/h, FCM poate ajuta doar în atenuarea impactului.

Împreună cu sistemele ACC și LDW (Sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare), sistemul FCM atinge standardele Mitsubishi pentru siguranța și reprezintă doar o parte din inovațiile și strategia de dezvoltare RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), ce include atât elemente de siguranță activă cât și elemente de siguranță pasivă.

* Nu vă bazați pe sistemul FCM pentru toate situațiile rutiere, toate tipurile de obstacole, condiții meteo sau de drum. Sistemul FCM nu detectează toate vehiculele. Acest sistem este optimizat să detecteze vehicule pentru pasageri sau mai mari.

Sursa: Mitsubishi Motors

Imagine: trucktrend.com

Video: YouTube – Mitsubishi Osterreich, Mitsubishi Motors in the UK, ChasingCars.com.au

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,301FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri