Campionatul National de Rally Raid 2017 si-a tras cortina. Masinile, motoarele sunt planificate la revizii, echipele isi refac fortele alaturi de familie si pun la cale strategia pentru urmatorul an competitional.
A fost un sezon frumos cu rasturnari de situatii generate de penalizari, defectiuni tehnice rezolvate contracronometru, recuperari muncite pana la ultima suflare a telescoapelor, prietenii sudate in furnalul cursei, competitii organizate cu efort si pasiune.
Nu am sa va vorbesc acum despre punctele tari sau slabe ale acestei discipline sportive atat de dure, atat de frumoase. Revin in atentia dumneavoastra cu evolutia unui echipaj care in ciuda problemelor ivite a stiut sa-si gestioneze resursele si sa obtina clasari frumoase.
„Retoric…dupa BAJA 400, de la Bistrita, cand adversarul meu Dan Berger mi-a reparat masina pe timpul cursei, mi-am dat seama ca echipa mea, clubul Adrenaline Motorsports are nevoie de un suflu nou. Incepand cu ultima etapa, Transcarpatic 2017, clubul are in componenta un nou echipaj la clasa TH 1 format dim campionul national din sezonul precedent Dan Berger alaturi de copilotul Alain Stangaciu. Le uram bun venit si ne dorim cat mai multe podiumuri impreuna!
In sezonul 2017 am reusit sa valorificam experienta acumulata in cursele precedente. Perseverenta si tenacitatea au contribuit decisiv in mentinerea unui ritm adecvat. Cel mai mare castig pentru mine este navigatorul Gora Vladimir. In navigare copilotul meu a castigat prin rabdare, strategii de cursa adaptate in permanenta si multe calcule pentru a anula eventualele penalizari.
Sezonul acesta am debutat la profi in cadrul etapei Baja Transilvania unde am obtinut un rezultat nesperat de bun: locul II la clasa TH2 si locul III la general auto. Acest rezultat ne-a motivat, ne-a ambitionat, ne-a reincarcat bateriile pentru etapele urmatoare.
Odata cu cresterea ritmului de cursa am realizat ca si problemele, daunele suferite de masina cresc proportional si am incercat constant sa imbunatatim tehnic masina, sa o consolidam si sa gasim solutiile optime in functie de resursele materiale avute la dispozitie. Multumim Dan Berger si Nelu pentru pregatirea masinii si asistenta profesionista acordata!,” ne-a declarat Mihai Chiparus.
Fiecare cursa este aparte chiar daca strabati partial portiuni din traseu pe care le cunosti din cursele precedente. Iarba ascunde denivelari, iarba umeda sau uscata iti schimba aderenta si surprizele apar atunci cand nu te astepti. Insa frumusetea rally raid-ului vine din zbuciumul launtric, din dorinta de a termina cursa, din nazuinta ca solutia tehnica aleasa te va ajuta sa termini.
„Desi o parte din traseul parcurs la Baja Transilvania a precedat aceasta cursa si eram familiarizati cu relieful si zona am avut probleme diferite. In a treia zi de concurs in cadrul PS2 (n.r: proba special numarul 2) de 180 km, proba parcursa si in prima zi, la jumatatea acesteia bara Panhard a cedat lansand puntea spate fara fixare rigida si rupand conductele de frana ….
Fiind in lupta directa si stransa cu echipajul italian Raluca Badan si Mauro Selvatico am decis sa nu abandonam. Am gasit o solutie de compromis la fata locului pentru a putea termina proba. A urmat o lupta cu minutele foarte stransa, timpul maxim alocat pentru PS fiind de 5 ore. Am reusit la limita sa ne incadram. Am terminat cu timpul de 4:54. Am parcurs 90 km de proba fara eficienta la sistemul de franare, fara stabilitate si suspensie spate, cu puntea asigurata si prinsa de sasiu cu chingi. A fost o proba grea pentru noi.
Cert, in 2018 ADRENALINE Motorsports nu lipseste din campionatul de Rally Raid. iar lucrurile frumoase, bune si surprizele nu se opresc aici. Ce pot confirma clar este prezenta echipajului Dan Berger / Alain Stangaciu – clasa TH1, Stefan Valsanoiu & Claudiu Mirea clasa TH2 , Mihai Chiparus & Vladimir Gora – la clasa … surpriza. Revenim in forta la moto cu un debutant confirmat pana in clipa de fata. Lista nu este definitivata si intentia este de a forma o echipa cat mai mare, unanima in speranta cresterii nivelului campionatului. Avem proiecte frumoase, dar acestea sunt strict dependente de bugetul de care vom dispune, de partenerii care se vor alatura proiectelor noastre.
Punctual, la momentul potrivit voi reveni cu date referitoare la componenta echipei si la ceea ce vom face in cadrul proiectelor noastre. Sponsorul principal care a fost alaturi de noi inca de la infiintarea clubului ADRENALINE Motorsports si caruia ii multumim pentru aportul adus este PRINTMAN, impreuna cu o serie de sustinatori precum BRENNTAG, EUROPRIM GROUP, ATOLL GROUP, care ne-au sustinut si ajutat la participarea in cadrul campionatului de rally raid.
Suntem in cautare, dar si in discutii cu noi parteneri si sponsori pentru proiectele si planurile pentru 2018. Nu in ultimul rand doresc sa multumesc echipei tehnice coordonate de Dan Berger, lui Elvis Rus pentru suportul constant acordat inca de la inceputurile noastre in rally raid , copilotului Vladimir Gora alaturi de care am progresat si ajuns pe prima treapta a podiumului si tuturor celor implicati in mod direct sau indirect in sustinerea noastra; Dan Strauti si autostiri.ro – pentru foto si media.
Doresc sa inchei prin a-l felicita si a-mi exprima respectul fata de VICTOR POP pentru profesionalismul si determinarea de care da dovada chiar si in aceste momente. Felicitari echipajului castigator David Anca – Ioan Somodean! Si arbitrii de laudat si mentionat in special fratii Berei. ADRENALINE Motorsports – Mihai Chiparus & Vladimir Gora Locul I clasa TH2 si locul III la open auto pozitii care se mentin si pentru sezonul 2017 Rally Raid 1 – clasa TH2 si III open auto; Dan Berger & Alain Stangaciu Locul II clasa TH1 si Locul II la open auto. Multumesc mult!,” a precizat pentru autostiri.ro, Mihai Chiparus – Presedinte ASCS ADRENALINE Motorsports.
Credit foto: Dan Strauti