Maserati 4CL

| 22 mai 2020 | 1 Comment

Lansat în 1939, acest monopost a fost creația lui Ernesto Maserati, cel mai tânăr dintre frații fondatori ai Maserati, care dorea să proiecteze o mașină de curse competitivă în clasa „Voiturette”. Modelul 4CL de 1.491 cmc a fost construit pe șasiul lui 6CM, dar a fost dotat cu un nou motor în patru cilindri cu patru valve pe cilindru, primul din istoria Maserati. A fost un motor extrem de avansat pentru vremea sa, cu dimensiuni egale ale cursei pistonului și alezajului (78 mm x 78 mm – ,,motor pătrat”) și care, cu ajutorul unui turbocompresor volumetric, era capabil să dezvolte 220 CP la 8.000 rpm.

La debutul cursei de la Tripoli, din cadrul Marelui Premiu Libian din 1939, Gigi Villoresi a plecat din pole position cu versiunea aerodinamică a lui 4CL. Prima victorie a modelului a venit două Grand Prix-uri mai târziu, la Napoli, când a fost condus de englezul John Peter Wakefield, care a continuat să obțină alte două victorii în Franța, la GP-urile Picardie și Albi.

În a doua jumătate a anilor ’30, Targa Florio a avut loc la Palermo, pe un circuit desfășurat în Parcul Favorita, pe un total de 40 de tururi. Primul care a terminat cursa a fost favoritul Gigi Villoresi, care a stabilit, de asemenea, noi recorduri de viteză medie (142.288 km/oră) și timp pe tur (147.201 km/oră) la volanul Maserati 4CL. De asemenea, participa la acea ediție, în primul său sezon de curse și la volanul unui alt Maserati, celebrul Alberto Ascari. Astfel, Villoresi a câștigat ultima cursă din Italia și Europa înainte de al doilea Război Mondial, rezultat care a confirmat supremația constructorului din Modena.

Mai multe victorii aveau să vină în perioada postbelică în palmaresul Maserati: victoria lui Villoresi la  Marele Premiu de la Nisa în aprilie 1946, urmată de cele ale piloților Raymond Sommer, Reg Parnell și Tazio Nuvolari. Alte victorii au fost înregistrate în 1947, iar în 1948, 4CL a fost înlocuit de 4CLT, care oferea un nou șasiu tubular și sistem de admisie cu turbocompresor în două etape.

Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro


Tags: , , , , , ,

Category: Classic cars, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Arta camuflajului

Menținerea suspansului până la momentul premierei. Camuflajul: de la rolul funcțional, la artă.

Închide