spot_img

Drift: Gabi Imre Junior isi adjudeca titlul de vicecampion national al sezonului 2021

Toamna anului 2021 aduce implicit si sfarsit de sezon in majoritatea domeniilor din motorsport. De curand, toamna s-a asternut si peste podiumurile finale ale Campionatului National de Drift, iar juniorul Gabi Imre a reusit o lupta fantastica, lupta demna de un adevarat campion.

In intreg sezonul 2021 a avut parte de batalii decisive,iesiri in décor, emotii si adrenalina, toate acestea avandu-l alaturi pe tatal sau, pilotul si instructorul Gabi Imre. Acesta din urma i-a stat alaturi zi si noapte, la fiecare antrenament, fiecare etapa. “Cu siguranta a fost cel mai provocator sezon din toata cariera mea in motorsport. Initial mi-am dorit sa particip intr-un campionat international, in Drift Kings, dar vazand ca datorita pandemiei desfasurarea competitiilor este incerta, unele etape se suprapun cu cele interne si numarul participantiilor este extrem de mic, am decis sa particip in campionatul national, alaturi de fiul meu. Asadar, in acest an am fost pilot, antrenor, spotter,mecanic, tata, toate in acelasi timp.”, ne-a marturisit tatal juniorului Imre.

Dupa cum am mai spus, intreg sezonul 2021 a fost o adevarata lupta pentru Gabi, acesta avand parte atat de castiguri, dar si de iesiri in décor sau probleme tehnice ce il faceau sa piarda antrenamente importante. “Sezonul 2021 a fost dificil, dar am luptat pana la capat cu toate puterile mele. Iesirile in decor sau problemele tehnice de care am avut parte la etape ma faceau sa pierd automat cate un antrenament important, dar am reusit sa duc la bun sfarsit acest sezon, si toata munca mea a fost incununata cu titlul de vicecampion al clasei SemiPro.”

 In ultima etapa, cea care urma sa decida podiumul pentru ambele categorii, Gabi lupta pentru titlul de Campion National al clasei SemiPro, dar lipsa unei masini puternice si-a spus cuvantul. Astfel, la aceasta etapa, juniorul a demonstrat inca odata ca ii calca pe urmele tatalui, si a reusit un battle demn de un adevarat campion, clasandu-se la doar doua puncta de locul 1. “La aceasta ultima etapa am mers pe principiul “totul sau nimic” pentru ca nu aveam absolut nimic de pierdut. M-am batut din tot sufletul pentru titlul de campion national dar am reusit sa ma clasez la doar doua puncta de locul 1. Consider ca toate acestea nu ar fi fost posibile vara ajutorul celor din jurul meu, carora vreau sa le multumesc.”, a declarat Gabi.

Dupa cum am mai spus, tatal sau si-a indeplinit un vis, acela de a-si vedea fiul calcandu-i pe urme. Putem spune ca pentru amandoi emotiile au fost duse la extrem in acest sezon.

Sezonul 2022 va aduce multe noutati in lumea driftului, seniorul Imre pregatind mai multe surprise atat din punct de personal cat si professional. “Campionatul National de Drift al Romaniei a fost anul acesta extrem de dificil ca si trasee si foarte populat ca si piloti, avand la start concurenti din Bulgaria, Ukraina, Cehia, Slovacia, Ungaria. Au fost 2 etape de circuit, 2 de munte si una pe un circuit extrem de periculos, in Ungaria, unde la start au fost 120 de piloti. Am reusit un loc 3 pe Transalpina, etapa la care eram castigatorul en titre, am reusit in rest sa ma calific in finalele tuturor etapelor. Ultima etapa, cea de la Adancata, a fost absolut dramatica.

Dupa o iesire in decor violenta a lui Gabi Jr, el a intrat in calificari cu masina mea, la clasa semipro, iar eu am reusit cu ajutorul echipei tehnice sa iau startul la pro cu masina lui Gabi Jr. Asadar, am ajuns sa concuram fiecare cu masina celuilalt, practic pornind cu un mare handicap, masinile fiind total diferite ca si setup. Spre exemplu, in masina mea, scaunul este pozitionat aproape in locul banchetei spate, ceea ce a facut foarte dificila adaptarea lui Gabi la pozitia de pilotaj. Cu toate acestea, am reusit amandoi calificarea, Gabi chiar ajungand pana pe locul 2 in finale, eliminandu-l in top 4 chiar pe principalul contracandidat la titlu, Eduard Nita. Insa nu a fost suficient pentru titlul de campion, asadar pentru al doilea an consecutiv Gabi este vicecampion national, de data aceasta la doar 2 puncte de lider. Rezultatul este cu atat mai valoros cu cat experienta lui este de doar 2 sezoane, a pilotat o masina cu aproape jumatate din puterea masinilor principalilor adversari, iar varsta lui este foarte frageda, abia a implinit 15 ani.

De amintit cu regret faptul ca un alt absolvent al RoDrift Academy, angrenat in lupta pentru titlu, Stefan Zaharie, nu a putut lua startul la ultima etapa din cauza unor probleme de sanatate. Despre mine putin de spus la final de sezon, am terminat pe locul 7 la Pro, cu o masina deja legendara, dar demult depasita ca si putere, totusi mi-am mentinut in extremis sirul neintrerupt de la inceputul carierei, de calificare in faza finala a fiecarei competitii. Usor usor ma voi dedica antrenoratului, chiar este nevoie de indrumare pentru tinerii piloti care vin din urma, anul viitor avand nu mai putin de 6 elevi care vor debuta in campionatul national. Ca si pilot, probabil ca nu voi mai lua startul sezon complet, cel putin nu la drift.

Este posibila chiar si o reorientare spre coasta sau circuit, incurajatoare fiind si rezultatele foarte bune pe care le-am avut in karting, respectiv 2 titluri de campion national. Cert este faptul ca toata viata voi fi prezent in motorsportul romanesc, ca si pilot sau antrenor, arbitru sau organizator. Sunt foarte bucuros pentru ca avem o pepiniera extraordinara de piloti tineri si chiar copii, intre 14 si 20 de ani, posibil sa fim chiar tara cu cei mai multi copii si juniori din Europa in disciplina Drift, aici avand un rol foarte important singura scoala de drift acreditata din Romania, un proiect de suflet pentru mine, inceput in 2014, RoDrift Academy, dar si faptul ca din 2016 suntem sub egida FRAS, acest lucru insemnand recunoasterea driftului ca sport. Multumesc pentru acest an nebun 2021, organizatorului RoDrift, partenerilor Raceshop, Polytron, Premium Parts Garage, Top Cat Recycling, Cofetaria Ana State, Master Werkstatt, Camstore, Aerial Media, echipei de asistenta Klu Garage, Razvan David si Mihnea Ignatescu, echipei media Sebi Pricop si Ana, echipei media RoDrift, staff-ului RoDrift. Multumesc colegilor din campionat, super adversari pe circuit si prieteni de nadejde in afara competitiilor. Multumesc fanilor acestui sport, aplauzele si mesajele lor sunt energie pentru noi, energie care ne obliga la prestatii spectaculoase. Multumesc unui om special, Razvan Stan, colegul meu de echipa, care anul acesta a luat doar 2 starturi, dar a muncit din umbra pentru echipa noastra. Fiti cu ochii pe PPG Racing Team, urmeaza un 2022 cu proiecte frumoase si multe surprize.”

Ne dorim ca sezonul 2022 sa ii gaseasca pe cei doi la linia de start, mai puternici si mai motivati, iar parcursul juniorului sa il aduca pe cea mai inalta treapta a podiumului.

Foto: Arhiva pilotului

Related Articles

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,302FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,430AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri