Cu opt echipaje şi două tipuri de automobile (MINI John Cooper Works Rally şi MINI John Cooper Work Buggy), X-raid şi MINI au avut cea mai puternică prezenţă la Dakar. Este al treilea an când, aliniindu-se regulamentului, MINI s-a prezentat cu un buggy special construit pentru Dakar.
Conform regulamentului Dakar, modelele buggy beneficiază de posibilitatea asigurării unei mase reduse (1675 kg vs. 1850 kg), dar şi de un plus de stabilitate printr-un avantaj la capitolul dimensiuni. În plus, cu un amplasament diferit pentru motor şi rezervoare, modelele buggy vin cu o distribuţie diferită a maselor. Modelele 4×4 vin cu o cursă a suspensiei limitată la 280 mm, în dezavantaj faţă de modelele buggy. Dar sunt mai versatile şi au şi avantajul de a putea transporta trei roţi de rezervă faţă de două la buggy.
MINI John Cooper Works Rally | MINI John Cooper Work Buggy |
Sistem de tracţiune integrală. | Tracţiune spate. |
Motor: diesel, 2993 cmc, 6 cilindri în linie, restrictor 39 mm, dezvoltare BMW Group, o turbină cu geometrie variabilă (vs. twin-turbo în 2018), carter uscat. | |
350 CP @ 3500 rpm / 770 Nm @ 2150 rpm | |
Viteză maximă 190 km/h | |
Cutie de viteze secvenţială Sadev, cu şase trepte. Diferenţial central Xtrac. | Cutie de viteze secvenţială Xtrac, cu şase trepte. |
Masă minimă conform regulament: 1850 kg. | Masă minimă conform regulament: 1675 kg. |
Motor amplasat pe puntea faţă, rezervor amplasat în zona punţii spate. | Motor amplasat în zona punţii spate, rezervor amplasat sub scaunele faţă. |
Diametru roată: 16″, 810 mm. | Diametru roată: 17″, 940 mm. |
Lungime: 4350 mm | Lungime: 4332 mm |
Lăţime: 1999 mm | Lăţime: 2200 mm |
Înălţime: 2000 mm | Înălţime: 1935 mm |
Sursa si imagini: comunicat remis Autostiri.ro