spot_img

CNRB: George Hobjila și Andrei Dranca sunt gata de start în Raliul Maramureșului

Sezonul 2022 debuteaza usor usor in toate ramurile motorsportului. Daca weekendul trecut am avut debutul in Campionatul National de Viteza in Coasta, acest weekend ne poarta in Maramures pentru a deschide oficial sezonul din Campionatul National de Raliuri.

George Hobjila, pilotul botosenean ce a debutat in CNR2 sezonul trecut, revine si anul acesta, de data aceasta cu un nou co-pilot, si anume debutantul Andrei Dranca care doar ce a absolvit cursurile de copilotaj.

Pentru cei doi se anunta un sezon promitator incepand cu Raliul Maramuresului unde  se vor duela cu alte 24 de echipaje in CAMPIONATUL NATIONAL DE RALIURI 2 dar si cu alte 12 echipaje la Clasa A2.

“Sezonul trecut a fost unul plin de ghinion pentru noi ca și echipaj din cauza materialului de concurs ce a făcut probleme tot sezonul și a bugetului limitat, nu am reușit sa bifam nici măcar 1 etapa. Anul acesta am făcut eforturi și sacrificii foarte mari sa îmbunătățim materialul de concurs, planul pentru 2022 este sa avem cât mai multe clasări in top 5 la clasamentul Open inclusiv la sfârșitul anului. Daca ar fi sa judecam doar dupa numărul de ore lucrate la mașina, ar trebui sa fim pe podium de fiecare data, dar dupa cum știm, orice este posibil in Motorsport iar anul acesta sunt sigur ca toată lumea va veni foarte bine pregătită. Pot spune doar ca vom da tot ce e mai bun și vom merge cât de tare vom putea sa “răsplătim” toți oamenii care cred și care au crezut in noi pana acum și ne susțin in ciuda anului de coșmar ce a trecut.”

Daca sezonul trecut a adus doar ghinion, pentru acest sezon baietii au pregatit masina temeinic, aceasta avand modificari substantiale pe toate planurile. “Da, vom participa cu aceeași mașina, mai bine zis, aceeași caroserie, “ rățușca cea urâta” se intoarce pe probe, dar mașina este modificata integral, sistem de frânare nou, motor reconstruit și modificat, suspensii, jante de curse si cele mai performante cauciucuri la ora actuala. Desigur, mașina nu e nici pe aproape de a fi terminată, dar limitările de buget își spun cuvântul, eforturile sunt uriașe, dar sper sa merite fiecare secunda de munca. Blood sweat and tears at its finest as putea spune.”

ANA:  Sezon nou, navigator nou. Ce așteptări aveți de la anul competițional 2022?

GEORGE: Da, datorită unor neînțelegeri personale am decis de comun acord ca este mai bine sa ne concentram amândoi pe planurile noastre care din păcate nu erau comune. Mi ar place sa l vad in continuare pe Andrus in campionat, dar, doar el știe ce va face in continuare.

Am încredere in Andrei (Dranca) ca vom face o echipa fantastica, ma simt bine in mașina cu el la teste, este motivat, este dedicat 100%, asimilează foarte repede informațiile și știe ce are de făcut, este exact ceea ce avem nevoie, sunt mândru de el și cât de bine se descurca la teste, îmi da încredere ca va fi un sezon strălucit. Este ce aveam nevoie și ceea ce căutam, vom încerca sa demonstram și pe probe acest lucru.

ANA: Care sunt așteptările tale de la acest sezon de debut pentru tine? Dar planurile?

ANDREI: Care sunt așteptările tale de la acest sezon de debut pentru tine?

Bună Ana, așteptările pentru debutul meu, în primul rând să nu-mi dezamăgesc pilotul, pe George, să am cât mai puține erori în rolul de copilot. Apoi, bineînțeles, să fim pe podium la fiecare etapă de raliu.

Planurile mele sunt și cele ale pilotului, să invățăm cât mai mult, să acumulăm experiență iar de la anul să facem trecerea în divizia mare a raliurilor.

 ANA: Care este proba pe care o aștepți cel mai mult?

GEORGE: Toate probleme sunt frumoase, toate etapele din țara au farmecul lor, proba mea preferata este și va rămâne Poiana, Brașovul fiind orașul meu preferat si orașul in care ma simt cel mai bine, a 2-a casa as putea spune, iar asta se datorează in mare parte oamenilor pe care i am întâlnit aici si le sunt recunoscător ca m au ajutat si îndrumat mereu. Din păcate nu am avut norocul de a o parcurge in regim de cursa încă datorită diferitelor impedimente. Anul acesta continua aceasta “serie” de a nu urca/cobora pe poiana deoarece Raliul Brașovului va fi pe macadam.

Astept cu nerăbdare etapele de macadam deși nu avem încă suspensiile necesare sa ne putem bate cu ceilalți. Mereu am fost “the underdog” cam peste tot pe unde am mers, dar este numai de bine, când merge bine facem spectacol si toată lumea iubește spectacolul.

Maramuresul ne place pentru ca e una din cele mai frumoase atmosfere, oamenii de acolo trăiesc si respira curse dar cu toate acestea, etapa mea preferata de asfalt este tot “Raliul Bucovinei” deoarece simt ca este raliul meu de casa.

ANA: Dar cea care îți da cele mai mari batai de cap?

GEORGE: Proba care ne “da bătăi de cap” este cu siguranța Lueta, deorece este rapida și îngusta, orice greseala coasta, dar in același timp, îmi plac probele tehnice unde contează echipajul mai mult decât materialul de concurs, îmi place sa îmi împing limitele și sa ies din zona mea de confort.

ANA: Andrei, cum ai descoperit pasiunea pentru motorsport și ce te-a determinat sa intri în lumea aceasta?

ANDREI: Părerea mea e ca pasiunea pentru motorsport o ai în sânge, nu o descoperi dintr-o data. De mic copil, tot timpul am fost pasionat de cursele de mașini. Acum s-a ivit prima oportunitate de a intra ca licențiat în acest sport și am profitat de ea. Sper să nu dezamăgesc.

ANA: Ce școală de copilotaj ai absolvit?

ANDREI: Am absolvit Școala de Pilotaj Sportiv Auto Blic Btrașov, unde am descoperit oameni deosebiți de la care am avut multe de învățat. Cristi Andrei, care mi-a devenit și prieten bun, m-a pregătit cu tot ce înseamnă partea de teorie necesară unui copilot iar domnul profesor Florin Hangu, care s-a ocupat cu pregătirea practică, mi-a dezvaluit arta și secretele copilotajului în raliuri. Chiar țin să le mulțumesc pe această cale.

ANA: Va fii un carusel de sentimente. Crezi ca ești pregătit pentru a le face față cât mai ușor?

ANDREI: Ca orice debutant în motorsport am, vorba ta, un carusel de sentimente și emoții. Dar cu o pregatire bună, profesionistă, sentimentele rămân pe planul 2 și nu mai ai timp de ele în momentul probelor, concentrarea este pe traseu și dictare. Împreună cu George am ieșit în câteva teste și cred că va fi bine. În principal sunt încântat că a început să existe chimia aia dorită între pilot și copilot, bazată pe încrederea unuia în altul. Vom mai ieși în cîteva teste de pregătire și debutul meu la Raliul Maramureșului sper ca va fi cu podium, cât mai sus pe podium.

ANA: Cine sunt partenerii din acest sezon?

GEORGE: Partenerii mei din acest sezon sunt și cei ce ne au susținut anul trecut și doresc sa le mulțumesc pentru ca ne susțin in continuare. Sprijinul tuturor înseamnă mult pentru noi, cei de la Auto-Blic, Autostiri.ro, Autorally, XSperiance Motorsport, Autorally, Junior Design si RPM Racing

Dar pe lângă acești oameni minunați, tin sa mulțumesc persoanelor fără de care nu puteam merge la raliuri, familia fiind de departe cel mai mare sprijin oferit, atât material cât si emoțional, ei cred in mine mai mult decât oricine altcineva, fără părinții mei cu siguranța nu aveam nici cea mai mica șansa sa pot face ceea ce fac. Vreau  sa-i mulțumesc si Larisei Ududec pentru ca a fost alături de noi la fiecare pas in ultimii 2 ani si a făcut eforturi foarte mari sa fie acolo si sa ne ajute. Vreau sa-i mulțumesc si lui Andrei Dranca pentru ca a acceptat sa vina in dreapta mea.

Tin sa-i Menționez tot aici pe Domnul Profesor Hangu, maestru al sportului pentru ca ne susține si ne ajuta mereu, lui Cristi Andrei, Stef Raita, domnului Mihai Talpau, băieților de la garaj (Remus Prisacaru, Ovidiu Ilaș si Ionuț Pițu) dar si tuturor oamenilor care ne urmăresc si ne tin pumnii.

Vreau sa va promit ca va fi un an spectaculos si vom face toate sacrificiile necesare.

Mulțumim Ana si Autostiri.ro pentru acest interviu si speram sa ne auzim cât mai des de acum înainte!

Raliul Maramuresului este programat pentru weekendul 8-10 aprilie si va aduce la start un numar de peste 70 de echipaje.

Credit foto: conform watermak-ului (puse la dispoziție de sportivi)

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -spot_img
15,357FaniÎmi place
700CititoriConectați-vă
1,110AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -spot_img
- Partener – GT Auto Club Sportiv -spot_img

Parteneri Autostiri