Chevrolet în WTCC, scurt istoric

| 2 ianuarie 2013 | 0 Comments

2004 – WTCC şi programul mărcii Chevrolet dedicat WTCC sunt lansate oficial la Monaco.

2005 – 8-10 aprilie: modelul Chevrolet Lacetti WTC îşi face debutul oficial pe pista de curse la Monza, Italia, în cadrul evenimentului de deschidere WTCC. Piloţii Chevrolet sunt Alain Menu, Nicola Larini şi Rob Huff. În runda a cincea a sezonului (Mexic), Huff (poziţia a şasea) şi Larini (poziţia a şaptea) obţin primele puncte pentru marca Chevrolet.

2006 – Este atins un obiectiv cheie: victoria. La 21 mai, Alain Menu câştigă pe circuitul Brands Hatch (Marea Britanie), ploaia nereprezentând un impediment. Rob Huff obţine o a doua victorie la Brno (Republica Cehă).

2007 – Chevrolet obţine prima poziţie pe grila de start (Menu, la Zandvoort, Olanda), prima victorie dublă (Menu pe primul loc şi Larini pe locul 2 la Zandvoort), primul hat-trick (prima poziţie pe grila de start, victorie, cel mai rapid tur de pistă) obţinut de Menu la Pau (Franţa) şi prima victorie triplă (Menu pe locul 1, Huff pe locul 2, Larini pe locul 3 la Porto, în Portugalia). În total, modelul Lacetti a obţinut şapte victorii, primind titlul neoficial de „Regele şoselelor”, Chevrolet câştigând pe toate cele patru circuite urbane din calendarul WTCC.

2008 – Chevrolet îşi consolidează poziţia (a treia cea mai puternică marcă din WTCC) obţinând încă cinci victorii.2009 – Noul model Cruze WTCC îşi face debutul pe pista de curse şi uimeşte imediat lumea întreagă cu două victorii (Huff şi Larini) la Marrakech (Maroc). Au urmat încă patru victorii în acest sezon.2010 – Experimentatul pilot francez Yvan Muller, fost campion WTCC, îl înlocuieşte pe Nicola Larini, care se retrage din cursele pentru profesionişti. Modelul Cruze îmbunătăţit se dovedeşte a fi unul competitiv, obţinând şapte victorii şi primul loc în clasamentele pentru constructori şi piloţi (Yvan Muller) şi recordul de a fi prezent pe podium de 21 de ori în cele 22 de curse la care a participat.

2011 – Modelul Cruze, echipat cu noul motor turbo pe benzină de 1,6 litri, proiectat de RML, se dovedeşte a fi unul competitiv şi fiabil. Victoriile obţinute de acesta pe pistă, în acest sezon, sunt impresionante: 21 de curse câştigate din 24 (cu şase victorii triple şi nouă victorii duble), 256 de tururi de pistă conduse şi 51 de clasări pe podium din 72 posibile. În plus, echipa Chevrolet a plecat de fiecare dată (12) din pole position şi a obţinut de 23 de ori cel mai bun timp pe tur de pistă.

2012 – Chevrolet câştigă 20 de curse din cele 24 la care participă. Rob Huff câştigă titlul mondial cu 413 de puncte, înaintea lui Alain Menu cu 401 de puncte şi Yvan Muller cu 393 de puncte. Pentru prima oară în cadrul WTCC, Chevrolet depăşeşte pragul de 1.000 de puncte, încheind sezonul cu 1.025 de puncte, urmat de BMW cu 650 de puncte şi SEAT cu 617 de puncte.

Sursa si imagine: Chevrolet Romania


Tags: , , , , ,

Category: Prima pagina, Turisme

Citește articolul precedent:
ŠKODA ENYAQ: ŠKODA a confirmat numele primului său SUV 100% electric

ENYAQ continuă sistemul bine-cunoscut de definire a denumirilor modelelor ŠKODA

Închide