Audi promovează standardul EEBUS

| 18 februarie 2019 | 0 Comments

Audi promovează standardul EEBUS de interconectare inteligentă a autovehiculelor electrice și a clădirilor. Implicarea în inițiativa EEBUS pentru integrarea autovehiculelor electrice si a locuințelor inteligente. Standardul de comunicare stabilește un limbaj uniform în Internet of Things (Internetul Lucrurilor). Lansarea standardului în cadrul „Plugfest E-mobility”, la Audi Bruxelles

Audi se implică activ în modelarea universului energiei digitale al viitorului. Marca celor patru inele este implicată în inițiativa EEBUS de a promova colaborarea dincolo de producător și industrii. Audi e-tron (consumul de energie electrică în regim mixt în kWh/100 km*: 26,2 – 22,6 (WLTP); 24,6 – 23,7 (NEDC); emisii de CO₂ mixte în g/km: 0) este primul automobil electric al cărui sistem de încărcare utilizează noul standard de comunicare. La fabrica Audi din Bruxelles, în cadrul „Plugfest E-Mobility”, dezvoltatorii testează compatibilitatea trans-industrială, înainte de a introduce standardul EEBUS pentru comunicația energetică în luna februarie.

Automobilul electric va juca un rol important în calitate de consumator de energie în universul energiei digitale. Ca dispozitiv de stocare de energie, mașina electrică are un mare potențial de a impulsiona evoluţia tranziției în domeniul producţie de energie, putând amortiza sarcinile de vârf rezultate din producţia regenerativă. Automobilele staționează pe cea mai mare parte a zilei, fapt ce oferă mult timp pentru o încărcare flexibilă.

Din acest motiv, noii consumatori de energie nu prezintă doar o sarcină suplimentară în rețeaua electrică, ci pot servi şi ca dispozitive de stocare flexibile în contextul disponibilității variabile ale energiei solare și eoliene.

În interiorul unei clădiri, mașinile electrice și electrocasnicele, pompele de căldură și alți consumatori își pot coordona necesarul de energie electrică, prevenind astfel supraîncărcarea rețelei. Totuși, acest lucru necesită conectarea tuturor marilor producători și a consumatorilor de energie, pentru a asigura un control inteligent al necesarului de curent electric. A

ceasta este exact ceea și-a definit inițiativa EEBUS ca obiectiv: o comunicare fără piedici trans-industrială în sistemul energetic al viitorului. Audi colaborează cu peste 70 de companii internaționale, pentru a crea un limbaj comun pentru gestionarea energiei în Internet of Things (Internetul Lucrurilor).

Plugfest confirmă lansarea standardului EEBUS

În timpul celor două zile de „Plugfest E-Mobility”, pe 28 și 29 ianuarie, membrii EEBUS își vor testa implementările pe baza standardului de comunicare deschis la fabrica Audi din Bruxelles.

Dezvoltatorii și inginerii își vor testa modelele pentru a verifica dacă sistemul fotovoltaic, infrastructura de încărcare, automobilul electric și sistemul de încălzire pot comunica fără interferențe.

* Cifrele variază în funcție de nivelul de dotare

Dispozitivele sunt conectate prin intermediul unui aşa-numit sistem HEMS de management al energiei casnice (Home Energy Management System). Toate informațiile se transferă prin intermediul acestui centru de control, permițând tuturor dispozitivelor relevante din punct de vedere energetic să facă schimb de informații cu privire la cerințele lor de energie electrică. În perioada următoare desfășurării „Plugfest”-ului, companiile implicate vor primi certificarea EEBUS în domeniul e-mobilității.

Sistemul de încărcare connect: eficient și unitar

Audi oferă variate soluţii pentru încărcarea maşinii la domiciliu. Cea mai performantă versiune a sistemului de încărcare opțional permite o capacitate de încărcare de până la 22 kW. Sunt necesare astfel doar patru ore și jumătate pentru a încărca complet Audi e-tron.

Avantajele sistemului sunt evidente: cu sistemul de încărcare connect, Audi e-tron poate fi încărcat întotdeauna cu puterea maximă posibilă pentru sistemul electric casnic și automobil. Sistemul de încărcare are, de asemenea, în vedere necesarul de energie electrică al celorlalţi consumatori casnici și se adaptează corespunzător pentru a evita supraîncărcarea sistemului electric casnic și căderea siguranțelor.

Acest lucru presupune că locuința are în dotare un HEMS compatibil, la care sistemul de încărcare se conectează prin intermediul rețelei WiFi a locuinței. În acest context, Audi cooperează cu două companii partenere, SMA Solar Technology și Hager Group, ambele implementând, de asemenea, standardul inițiativei EEBUS.

Încărcare sustenabilă și inteligentă

În combinație cu sistemul de încărcare connect și un HEMS echipat corespunzător, Audi e-tron poate beneficia, de asemenea, de tarife de electricitate variabile. Astfel, când furnizorii oferă tarife variabile, bateria poate fi încărcată în perioada din zi când curentul electric este mai ieftin, ţinând totodată cont de cerinţele individuale de mobilitate, precum ora de plecare şi nivelul de încărcare al bateriei. Sistemul connect de încărcare obţine informaţiile necesare cu privire la tarife din sistemul HEMS sau din informaţiile pe care clientul le introduce în portalul myAudi.

Dacă locuința este echipată cu un sistem fotovoltaic, clientul poate optimiza procesul de încărcare în sensul preferării curentului electric generat fotovoltaic pentru a încărca Audi e-tron. SUV-ul electric are capacitatea de a asigura aceste funcţii luând în calcul previziunile meteo de cer însorit şi fluxul actual de energie electrică din sistemul public în sistemul casnic.

Interacțiunea cu rețeaua electrică

Se pot imagina scenarii în care dispozitivele EEBUS să interacționeze cu rețeaua electrică într-o măsură si mai mare în viitor. De exemplu, o interfață cu operatorul rețelei prin HEMS este una dintre aplicațiile posibile. Acest lucru ar permite mașinilor electrice să își adapteze și mai bine planificarea încărcărilor în funcţie de sarcinile la care este supusă reţeaua și să se asigure că rețeaua electrică este stabilă, de exemplu, pentru cazul în care mai multe autovehicule electrice se încarcă simultan pe același drum.

Specificațiile standardului de comunicare vor fi introduse la începutul lunii februarie 2019. Prin urmare, inițiativa EEBUS se îndreaptă spre introducerea unui standard european care să conecteze toți consumatorii majori de energie casnică în manieră cuprinzătoare şi independentă de producător.

Mai multe detalii cu privire la inițiativa EEBUS găsiți la adresa www.eebus.org.

Informaţii suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil şi la emisiile de CO oficiale pentru autoturisme noi sunt oferite în „Ghidul cu informaţii referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO şi consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi”, disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.

VIA: AUDI, EEBUS

 


Tags: , , , , ,

Category: Noutati, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Raliul Sardiniei: Simone Tempestini, o noua provocare pe macadam

Weekendul acesta, la mai puțin de două săptămâni după Raliul Portugaliei, Simone Tempestini și Sergiu Itu concurează în Raliul Italiei...

Închide