Alex Cascatău este campionul sezonului 2020 în GT & Prototype Challenge atât la general cât și la clasa CN

| 6 noiembrie 2020 | 0 Comments

Constănțeanul Alex Cascatău continuă să-și facă un renume în Țările de Jos, ultima sa reușită fiind primul titlu la general obținut într-un campionat din afara României, el adăugându-se celui obținut la categoria CN tot în acest sezon.

Un sezon de debut dominant de la un capăt la celălalt i-a asigurat lui Cascatău și coechipierului său luxemburghez Alain Berg titlul în ierarhia generală a GT & Prototype Challenge, unul dintre cele mai cunoscute campionate naționale din Europa. Mulțumită unei zestre de 141 de puncte, piloții BS Racing by Baticonsult și-au trecut în cont ambele titluri puse la bătaie în acest an și asta deși ultima rundă a stagiunii, cea cu numărul patru, a fost anulată.

Șase curse a bifat Cascatău, campion al categoriei A2 în Romanian Endurance Series anul tercut, în 2020. Din acestea, pe cinci le-a câștigat la categoria sa, CN, iar din acestea cinci, în trei s-a impus și la general. Românul a fost și etalonul în materie de viteză pură obținând pole position-ul de fiecare dată la categoria sa, de patru ori timpii săi fiind îndeajuns de buni pentru a pune Norma M20 FC a echipei BS Racing by Baticonsult pe prima poziție a grilei combinate.

Adus de Alain Berg, campionul en-titre al GT & Prototype Challenge după ce a dominat la rândul său categoria SR3 anul trecut, Cascatău a învățat din mers atât circuitul Assen, cunoscut ca și „Catedrala” motociclismului viteză, cât și Zandvoort-ul care va găzdui în 2021 Marele Premiu de Formula 1 al Olandei. Românul a avut adesea puțin timp la dispoziție pentru a se acomoda cu noile trasee și asta în condițiile în care a plouat de aproape fiecare dată când Alex a ieșit pe traseu.

Singurul rival la titlu al cuplului Cascatău/Berg a ratat etapa a treia a sezonului disputată luna trecută la Zandvoort, Tim Joosen ratând astfel orice șansă de a se mai lupta la titlul categoriei CN. Joosen, reprezentant al Deldiche Racing, a învins în cursa a patra a sezonului – anume manșa a doua a etapei secunde – după ce Norma echipei BS Racing by Baticonsult a întâmpinat probleme tehnice. Aceste probleme au forțat echipa să se prezinte la Zandvoort cu un Radical SR3 RSX, model mult mai lent, dar care tot s-a luptat la victoria la general în ambele manșe.

Ca urmare a situației complicate cauzate de pandemia de COVID-19, finala sezonului 2020 ce ar fi trebuit să aibă loc în data de 7 noiembrie la Zolder, în Belgia, a fost anulată. Anunțul a făcut oficială calitatea de campion al sezonului 2020 obținută de Alex Cascatău și, totodată, a dat startul pregătirilor pentru 2021.

Impulsionată de încă un sezon încununat cu succese pe toată linia, BS Racing by Baticonsult își dorește să țintească și mai sus la anul, în plan fiind chiar și câteva întreceri în afara Benelux-ului, poate chiar cu mașini mai rapide decât actuala Norma de categorie CN de 260 de cai putere. Până atunci, însă, Cascatău se menține în formă cu ajutorul întrecerilor din lumea vituală, constănțeanul terminând pe poziția a treia în cursa virtuală de 24 de ore de la Zolder de weekend-ul trecut. Tot în materie de sim racing, Cascatău s-a impus și în ultima cursă a sezonului al șaselea din Racing League Romania.

Clasament GT & Prototype Challenge 2020

Alex Cascatău & Alain Berg – BS Racing by Baticonsult – Norma M20 FC – 141 pct.
Tim Joosen – Deldiche Racing – Norma M20 FCT – 63 pct.
Dominik Dierkes – Revolution Cars – Revolution – 48 pct.

Alex Cascatău: „În primul rând vreau să le mulțumesc celor care au făcut posibil acest sezon – Baticonsult, sponsorul nostru principal, Alain fiindcă m-a ales să-i fiu coechipier în această aventură, Motul România fiindcă ne-a oferit lubrifianții necesari dar și echipei. Deși a fost un an ciudat pentru toată lumea și grilele de start au fost mai slab populate din cauza pandemiei, cred că am fost în stare să demonstrez că am avut mereu ritmul superior față de adversari. Nu am putut avea un program mai extins de teste iar ambele circuite pe care am câștigat în acest an au fost noi pentru mine, și am fost nevoit să învăț repede și în condiții dificile. Am început deja să ne pregătim pentru 2021 și voi rămâne alături de BS Racing by Baticonsult pentru a progresa la un nivel și mai înalt. Vrem să luăm startul într-un campionat european la anul. Le mulțumesc de asemenea familiei, prietenilor, dar și tuturor celor care m-au susținut de la distanță.”

Credit foto: FEDERICO VECCHIO;

Sursa: comunicat remis autostiri.ro


Tags: , ,

Category: Altele, Prima pagina

Citește articolul precedent:
Noile tehnologii sprijină siguranța la volan

Artificial Intelligence.. Electrificare totală. Oncoming Lane Mitigation. Condusul autonom. Sisteme de monitorizare video a șoferului. Tehnologie din aviația militară. Realitatea...

Închide