spot_img

ADRENALINE Motorsports accepta o noua provocare: RALLY RAID

In primul sezon complet de activitate, 2015, AS CS ADRENALINE Motorsports, a legitimat 10 sportivi la disciplina motociclism viteza pe circuit, de la debutanti la piloti experimentati. Acestia au concurat in 22 curse din Romania si strainatate. Palmaresul clubului este impresionant si ne arata seriozitatea si determinarea sportivilor: 4 cupe de aur, 2 de argint si 5 de bronz, totalizand 11 podiumuri. Prezenta in emisiunile TV, articolele din reviste, site-uri/bloguri si impactul in retelele de socializare sunt datorate entuziasmului si pasiunii de care da dovada fiecare sportiv din AS CS ADRENALINE Motorsports.

Campionatul National de Motociclism Viteza al Romaniei
– clasa deb 600cc 4 cupe (locul 1, locul 2 si 2x locul 3) Dunlop Romanian Superbike ROSBK
– clasa Supersport 2 cupe (locul 1 si locul 3)
– clasa Deb1000 1 cupa (locul 1) Cupa Federatia Romana de Motociclism FRM
– clasa Supersport 2 cupe (locul 1 si 2) Cupa Motoevolution Racing School
– clasa Supersport 3 cupe (locul 1, 2x locul 3)

La inceputul anului 2016 au inceput demersurile necesare pentru afilierea la – Federatia Romana de Automobilism Sportiv – FRAS, pregatirea si debutul in paralel cu competiile moto si la competitiile de automobilism sportiv, disciplina Rally Raid.

Debutul in Rally Raid a fost efectuat in cadrul etapei BAJA 500 BUCURESTI, desfasurata in perioada 22-23 Aprilie 2016. La aceasta etapa Clubul ADRENALINE Motorsports a participat cu urmatoarele echipaje:
#408 Mihai Chiparus in calitate de pilot avandu-l alaturi pe colegul Dan Mainescu in calitate de copilot la bordul unui Mitsubishi Pajero:
#410 Stefan Valsanoiu pilot si Ovidiu Onel copilot la bordul unui Suzuki Grand Vitara.

Cum a decurs concursul, cu ce probleme s-au confruntat sau amuzat, ce decizii au luat, cum au depasit momentele dificile, cu ce probleme tehnice s-au confruntat, despre fairplay, despre modul de gestionare a efortului si a limitelor pe timpul BAJA 500 Bucuresti, ne-a raspuns Mihai Chiparus – Presedintele AS CS ADRENALINE Motorsports:

Autostiri.ro: Cum au decurs pregatirile pentru BAJA 500?
Mihai Chiparus: Pregatirile si debutul in Rally Raid au fost din faza initiala de concept pana la finalul cursei o nebuloasa. Lucruri si provocari noi la care ne-am adaptat si incercat sa le intelegem, dar si sa depunem eforturi pentru a ne alinia la cerintele acestei discipline. Prima si marea provocare a fost alegerea si achizitionarea materialului de concurs si aducerea acestuia in parametrii de functionare specifici acestei competitii. Din nefericire, in ciuda eforturilor depuse nu am reusit decat in procent de 75% acest aspect, in acceptiunea noastra, la verificarea tehnica demonstrandu-se ca masina, un Mitsubishi Pajero, prezenta o serie de probleme tehnice iremediabile pana la ora startului. Am luat startul in urma asumarii riscurilor pe proprie raspundere. Multumim pe aceasta cale celui care s-a ocupat de pregatirea si aducerea masinii in parametrii de concurs, George Florin.

Autostiri.ro: Care este parerea ta despre acest tip de concurs, despre rally -raid? Ce inseamna rally-raid-ul pentru voi?
Mihai Chiparus: Rally-raid! De ce rally-raid? Foarte simplu, pentru complexitatea si precizia cu care trebuie sa functioneze o echipa, copilot, pilot si masina intr-un sincron perfect.
Baja 500 🙂 o putem compara cu prima zi de scoala. Totul nou, alte procese si procedee fata de ce eram invatati, o usoara debusolare si lipsa de informatii si acces la regulile specifice de care ne-am lovit au dus la comiterea anumitor greseli sau luarea unor decizii pripite, insa evenimentele la care participasem ulterior au fost prefatate de un briefing amplu inainte de inceperea si desfasurarea oricaror alte activitati, formalitati inscriere, verificari tenice etc. in care era prezentat procedural cat si structrural desfasurarea acestora si a intregii etape. Briefingul la Baja 500, desfasurat dupa pranz a scos in relief si a “amendat” greselile facute de catre concurenti in prima parte a zilei… dar ne-a adus si explicatiile in detaliu a regulillor specifice evenimentului la care urma sa participam.
Locatia care a gazduit evenimentul, Academia Titi Aur, a dat un plus etapei. Prologul desfasurat pe pista de macadam ATA combinat cu o suprafata mica de beton, cu parcurgerea la prima vedere a trei ture de circuit a fost primul contact cu partea practica a rally-raid-ul. Am avut o evolutie buna atat noi cat si colegii #410 Stefan Valsanoiu pilot si Ovidiu Onel copilot care au participat pentru ADRENALINE Motorsports la Baja 500 la bordul unui Suzuki Grand Vitara.

Proba speciala din ziua urmatoare care a insumat un peste 200 km. de proba speciala, pentru clasa la care am concurat, a fost deosebit de frumoasa si complexa. Prima parte, in care noroiul a pus la grea incercare chiar si echipajele profesioniste cu material de concurs net superior fata de ce am avut noi la dispozitie, traseul corelat perfect cu roadbook’ul, varietatea acestuia si trecerea prin toate situatiile ne-a aratat profesionalismul si munca celor care au fost in spatele organizarii acestuia carora le multumim !

Finalul a fost unul surprinzator atat pentru concurenti cat si pentru organizatori, toti participantii clasei Promo ajungand la finish in timpul impus facand jurizarea dificila pentru organizatori si contestata de catre participanti. Felicitari, cu aceasta ocazie, colegilor alaturi de care am concurat.

Autostiri.ro: A existat un moment special in cursa?
Mihai Chiparus: Da , momentul in care eram la un pas sa “rupem oglinda dreapta” 🙂 aici l-am citat pe Dan, in fapt eram la un pas de rasturnare pe partea dreapta. Multumim echipajului israelian pentru nota de fairplay si sportivitate, care ne-au semnalat insistent sa reducem inaintea zonei unde au distrus, smuls, suspensia fata a masinii lor (n.r: #201 HENRICH DORON / AVI ZYTCER – Puma).

Autostiri.ro: Dar… momente vesele?
Mihai Chiparus: Practic toata proba speciala a fost o atmosfera vesela in ciuda iminentelor greseli de pilotaj si de navigare. Nota de veselie si optimism nu a disparut si a culminat cu un moment in care avand alte “preocupari” am fost surprinsi si ne-am trezit intr-un derapaj amplu cu controlul masinii pierdut si parbrizul acoperit de noroi situatie din care am iesit “folosind patru maini”- Dan si fara a renunta la “preocuparile” anterioare 🙂 .

Autostiri.ro: Ce inseamna motorsportul pentru voi?
Mihai Chiparus: “Lot of people go through life doing things badly. Racing is important to men who do it well. When you’re racing, it’s life. Anything that happens before or after is just waiting.” – Steve McQueen

Multumiri PETRO CANADA Lubrifiant pentru suportul oferit prin BRENNTAG ROMANIA , EUROPRIM GROUP pentru ajutorul oferit in startul dificil de sezon, BUCUR ADRIAN OCTAVIAN pentru foto si timpul dedicat, DAN MAINESCU pentru provocarea acceptata si profesionalismul cu care a evoluat ca si navigator desi era totul in premiera, GEORGE FLORIN pentru munca depusa si dedicarea in pregatirea masinii de concurs si tuturor celor implicate direct sau indirect care ne-au sustinut. Multumim DAN STRAUTI pentru implicarea activa si dedicarea in promovarea si sustinerea motorsportului romanesc.

Autostiri.ro: Multumim si felicitari! Sa ne revedem cu bine la urmatoarea competitie.

Foto: arhiva AC CS Adrenaline Motorsports

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- FII CALM LA VOLAN -
15,333FaniÎmi place
703CititoriConectați-vă
1,450AbonațiAbonați-vă

Ultimele articole

- Partener Danny Ungur Racing -
- Brașov Amanet Auto-spot_img

Parteneri Autostiri