Echipajul Dan Gîrtofan / Miţă Lăzărescu a mai făcut azi botezul unui tânăr. Alex Damian are 29 de ani, este căsătorit, de profesie asistent comercial este cel care a fost la shakedown-ul din Raliul Iaşiului copilotul lui Dan Gîrtofan.
Autoştiri.ro: Felicitări Alex! Emoţii multe din câte văd. Cum te simţi acum după un tur alături de Dan Gîrtofan?
Alex Damian: EXTRAORDINAR!! Este ceva unic să mergi cu o maşina de raliu. Jobul care l-am avut până în prezent, agent de vânzări presupune mult timp petrecut la volan. Nu întâmplător nu mă simt bine în dreapta.
Dar de data asta a fost ceva total deosebit. Fantastic. Chiar daca vedeam drumul plin de pericole (copaci, capuri de pod, stive de lemne care ngustau drumul etc), faptul că la volan se afla Giri mi-a conferit un sentiment de siguranţă totala.
Este cu adevărat un campion! Desi a recunoscut că merge doar după ce îşi aduce aminte, a făcut spectacol pentru mine (n.r. – Giri nu a beneficiat de dictarea lui Miţă), a mers fabulos. Şi nu îmi este ruşine să recunosc, vreo jumatate de oră după ce m-am dat jos din maşină nu m-au ascultat picioarele.
A fost o experienţă superbă. Nu cred că îmi găsesc cuvintele potrivite dar am urcat pentru prima oară într-o maşină de raliu. Am trăit momente foarte frumoase, foarte spectaculoase. Nimic nu se compară cu mersul în condiţii apropiate de concurs.
Autoştiri.ro: Cât de mult eşti pasionat de cursele automobilistice? Ce reprezintă ele pentru tine? Care sunt tipurile de curse pe care le preferi: cele de pe circuit, cele tip raliu, combinat sau altele?
Alex Damian: Cursele pentru mine reprezintă o pasiune încă din copilarie. Şi acum mai visez că într-o zi voi fi cel din spatele volanului unei maşini de curse. Dar nu cred că se va întâmpla asta în viitorul apropiat.
În ordinea preferinţelor aş pune pe primul loc cursele de viteză în coastă, raliul şi apoi cele pe circuit. Să explic şi de ce „coasta” pe primul loc. Pentru că îmi plac maşinile „muncite”. Şi după mine doar la cursele de viteză în coastă mai participă acestea.
Prin maşini „muncite” înţeleg un Golf I sau II, un Opel Manta sau chiar un Oltcit (:D), modificate chiar de către pilot. La o astfel de maşină se vede cel mai bine pasiunea şi dăruirea pentru curse.
Pe locul 2 am pus raliurile. După parerea mea, oferă spectacol şi aici se vede „sângele” pilotului. Nu vreau să fiu subiectiv sau „răutacios”, dar la un raliu dacă stai pe marginea probei, poţi să spui clasamentul după felul cum trec piloţii pe lângă tine.
Când îi vezi pe Porcişteanu, Marişca, Giri sau Cosma, ştii că sunt pe primele locuri. Şi să nu îi uităm şi pe cei cu Logane, care deşi nu au materialul de concurs foarte performant, merg la maxim: Ivan, Năstase şi Tempesta mic.
Autoştiri.ro: Ce lipseşte din sportul cu motor românesc? Dacă ar fi după tine ce noutăţi ai aduce în motorsport?
Alex Damian: Lipseşte implicarea mass-media. Dar după cum ştie toata lumea, mass-media umblă doar după ştiri de senzaţie şi bârfe.
„Din păcate” piloţii noştri nu umblă cu piţipoance siliconate, nu fac scandal în cluburi şi alte nebunii ca fotbaliştii. Deci nu îi bagă nimeni în seamă.
Doar dacă te cheamă Ponta şi te rastorni la raliu. Dar atunci eşti Ponta şi atât. Pilotul devine „şoferul lui Ponta” şi Fordul Focus WRC devine „bolidul de curse” (faptul s-a întâmplat în sezonul trecut). Şi toate televiziunile prezintă ştirea în detrimentul competiţiei per ansamblu. În rest … nimic.
Noutăţi? Aş vrea sa fie ajutaţi cumva toţi pasionaţii de curse să participe la raliuri. Să luam exemplul vecinilor unguri care pot participa la raliuri cu ce au prin curte: Lada,Trabant, Skoda, fără să fie nevoiţi să plătească taxe imense de participare şi alte nebunii. Bine, ei au altă putere financiară. Poate în acest fel ar creşte şi audienţa unor astfel de competiţii.
Uite! Ce face acest echipaj pentru promovarea sportului auto este fantastic. Lansezi o competiţie pentru fani şi le arăţi ce înseamnă o parte din aceasta. Cred că este o formă admirabilă de a aduce oamenii să vadă cursele chiar dacă este realizată cu mici sacrificii.
Autoştiri.ro: Care este proba preferată din Raliul Iaşiului pentru tine şi de ce?
Alex Damian: Pentru vizibilitate ca spectator Superspeciala. Faptul că maşinile trebuie să meargă în configuraţie de macadam pe asfalt măreşte spectacolul, mă refer la cei care ştiu să facă spectacol.
Îmi place PS Tacuta pentru că e foarte îngustă şi foarte rapidă, dar şi Cioca-Boca pentru că e tehnică. Cioca-Boca am parcurs-o cu maşina personală şi pot să spun că e o probă superbă din spatele volanului. Bine.. eu am mers cu 40-50km/h, adaugă zâmbin Alex.
La final doresc să mulţumesc echipajului Dan Gîrtofan / Miţă Lăzărescu, băieţilor din echipă pentru tot ce au făcut pentru mine.
A fost pentru prima dată când am mers într-o astfel de maşină. Chiar dacă mă repet afirm că a fost magnific, superb. A fost o experienţă inedită care se va transforma într-o amintire frumoasă.
Mulţumesc şi celor de la autoştiri.ro şi vă felicit pentru iniţiativa avută. Este calea de a aduce oamenii pe probe, este modul prin care oamenii pot cunoaşte echipele, maşinile, ce se întâmplă în parc şi nu numai.
Autoştiri.ro: Mulţumim Alex. Un gând bun şi numai bine.
Mulţumim Dan Gîrtofan / Miţă Lăzărescu şi sponsorilor acestui eveniment: Alexandrion Grup Romania, Prorallyperformance şi www.giri-rs.ro.
Mulţumim tuturor celor care şi-au postat sau trimis opţiunile. Concursul continuă. Tu ce mai aştepţi? Postează clasamentul prognozat şi poţi să fi alături de Giri la Bacău. Toate cele bune.
Credit foto: Alex Damian