- Au mai rămas doar câteva ore până la începerea cursei 1000 Miglia, competiția de regularitate legendară pentru mașini istorice produse până în 1957, care vor parcurge tradiționala rută dintre Brescia și Roma în ambele sensuri.
- Dintre cele 405 mașini prezente la linia de start, Alfa Romeo va participa cu 47 de modele, dintre care trei care fac parte din colecția mărcii: 1900 Sport Spider și 2000 Sportiva, ambele fabricate în 1954, cât și 1900C Super Sprint din 1956.
- O stea în galaxia de mașini de epocă, seria limitată Giulia “Quadrifoglio 100° Anniversario” va fi prezentă, produsă în doar 100 unități exclusive, care aniversează centenarul legendarului Quadrifoglio.
- Anul acesta marchează trei aniversări în istoria mărcii: 10 ani de la lansarea modelului Alfa Romeo 4C, cea de-a 60-a aniversare a echipei Autodelta și centenarul simbolului de excelență al mărcii, Quadrifoglio Verde.
Totul este pregătit pentru startul celei de-a 41-a ediții a cursei 1000 Miglia, competiția istorică de regularitate pentru mașini de epocă, care va avea loc în Brescia pe 13 iunie, vizând cele mai evocative locuri din Italia și terminându-se pe 17 iunie. Ca de obicei, cele 400 de mașini ce vor participa anul acesta vor avea parte atât de competiție, cât și de aventură, iar 47 dintre exemplarele prezente aparțin mărcii Alfa Romeo, o legendă incontestabilă a automobilismului italian.
Trei modele prestigioase din colecția mărcii vor concura, fiind prezente în trecut în muzeul Alfa Romeo din Arese: 1900 Super Sport și 2000 Sportiva, ambele din 1954, cât și 1900C Super Sprint din 1956. Aceste trei capodopere din colecția istorică vor fi conduse de echipaje excepționale: modelul 1900 Sport Spider va fi încredințat echipei formată de Virgiliu Andone și Marius Pop, fondatorul comunității online “Alfattitude”, care reunește peste 100.000 de alfiști din toată lumea (@alfattitude); modelul 2000 Sportiva își va demonstra potențialul sub controlul cuplului german format din Tom Wlaschiha, actor principal în serialele Game of Thrones și Stranger Things, cât și un mare fan Alfa Romeo, cât și Ninacar Maria, un influencer popular pe internet; exemplarul 1900C Super Sprint va fi pilotat de către imaginea din social media a brandului italian de modă Velasca, Lorenzo Quaglia, și Giovanni Giuseppe Savini, un TikToker foarte popular, cunoscut mai bine sub pseudonimul @giogiusavini.
Trei echipaje aparte pentru trei modele extraordinare, adevărate piese de artă în mișcare, parte din colecția Heritage, o inițiativă Stellantis pentru promovarea și protejarea patrimoniului său istoric. Să analizăm mai îndeaproape aceste trei bijuterii:
1900 Sport Spider (1954)
Un ‘spider’ de curse foarte rar – doar două exemplare au fost produse – echipat cu un motor în patru cilindri de tip twin-cam, supraalimentat, cu o putere maximă de 138 CP, atingând o viteză maximă de 220 km/h, datorită greutății sale de 880 kg și aerodinamicii extraordinare. Creionat de către Franco Scaglione în atelierele Bertone, 1900 Sport Spider este echipat cu o cutie de viteze în 5 trepte și un ax spate De Dion: performanța și dinamica sa se aseamănă mai degrabă cu cele ale unei mașini moderne, având o aderență aparte. Acest exemplar va concura sub numărul ‘289’.
2000 Sportiva (1954)
Participând cu numărul ‘296’, acesta este un exemplar de-a dreptul aparte: doar două există în lume. Este vopsit într-o culoare argintie radiantă. Modelul 2000 Sportiva a fost lansat în 1954, reprezentând o gamă de mașini de înaltă performanță care pot fi conduse atât pe stradă, cât și în competiții din clasa “Sport”. Motorul de 2 litri în 4 cilindri, cu o putere de 138 CP la 6500 rpm îi permite să atingă o viteză de 220 km/h, de-a dreptul impresionantă pentru era sa. Este echipat cu o cutie de viteze în 5 trepte, suspensie spate “De Dion” și caroserie din aluminiu. Liniile sale sunt aerodinamice și foarte elegante, create de Bertone și readuse la viață de Franco Scaglione, așa cum a fost și modelul 1900 Sport Spider.
1900C Super Sprint (1956)
Numărul “392” va fi prezent pe lateralele modelului 1900 Super Sprint din 1956, un coupé elegant care întruchipează clasa ‘gran turismo’ a secolului XX, ‘mașina de familie care câștigă curse’ fiind cuvintele care o descriu cel mai bine. Bazat pe șasiul versiunii scurte a sedanului 1900, acesta este echipat cu un motor de 2 litri cu 4 cilindri, cu arbore cu came dublu caracteristic mărcii și o putere de 115 CP la 5500 rpm. În anii ‘50, marii designeri italieni obișnuiau să cumpere un șasiu mecanizat de la Alfa Romeo, pe care îl completau cu o caroserie proiectată și produsă intern. Compania Touring din Milano este carosierul responsabil pentru acest model, producând aproape 300 de modele bazate pe Alfa Romeo 1900C Super Sprint între 1954 și 1955.
Dincolo de istoria sa, acest eveniment are rolul de a îmbina valorile trecutului cu cele ale viitorului, o conexiune perpetuată de către cele trei aniversări istorice ale mărcii Alfa Romeo: 10 ani de la lansarea modelului 4C, 60 de ani de la fondarea echipei de curse Autodelta, cât și centenarul simbolului de excelență al mărcii, Quadrifoglio Verde. Nu este o coincidență faptul că Alfa Romeo va susține minunatele sale mașini de epocă cu unele dintre cele mai recente unități ale modelului Giulia „Quadrifoglio 100° Anniversario”.
Pe 15 aprilie 1923, legendarul Quadrifoglio a debutat pe versiunea ‘Corsa’ a modelului RL condus de Ugo Sivocci, cu care a obținut victoria în cea de-a 14-a ediție a cursei Targa Florio. Din acel moment, Quadrifoglio a devenit un simbol al ADN-ului Alfa Romeo – sportivitate italiană nobilă – care identifică modelele cele mai performante ale mărcii: nu doar cele care participă la curse, cât și cele mai puternice și exclusive mașini de stradă. Un exemplu ar fi Giulia și Stelvio “Quadrifoglio 100° Anniversario”, o serie limitată de 100 de unități per model, care prezintă caracteristici unice în ceea ce privește mecanica și estetica. Motorul V6 de 2.9 litri dezvoltă 520 CP, fiind echipat cu un diferențial mecanic cu alunecare limitată care asigură stabilitate, agilitate și dinamică excelente. Noi embleme concepute de către Centro Stile Alfa Romeo aniversează centenarul, în timp ce etrierii de frână aurii, grila și capacele de oglinzi în carbon completează designul noii ediții. Înăuntru, noile cusături aurii și emblema de pe panoul de bord accentuează ambientul sportiv dominat de fibră de carbon, cu un nou aspect 3D, în timp ce volanul este finisat în piele și Alcantara, cu cusături negre și accente în fibră de carbon.
Sursa si imagini: comunicat remis autostiri.ro