WRC. Loeb câştigă Raliul Mexicului!

| 6 martie 2011 | 0 Comments

Sebastien Loeb câştigă Raliul Mexicului, cea de-a doua etapă a Campionatului Mondial, trecându-şi în cont prima victorie din 2011. Loeb s-a impus în competiţia de peste Ocean după ce a fost în permanentă între primii doi clasaţi la general.

“Profitând” şi de eroarea colegului Ogier. Loeb a încheiat primul urmat de finlandezii Mikko Hirvonen şi Jari-Matti Latvala.

Ziua 1:

SS1 Guanajuato Street Stage – 1.05km.

În lungime de numai1,05 kilometrii, proba de pe stăzile oraşului Guanajuato, cea mai scurtă din calendarul WRC, a fost încheiată de norvegianul Petter Solberg în 53,2 secunde, cu două zecimi mai rapid decât Seabastien Loeb.

Podiumul a fost completat de un alt pilot Citroen, Seabstien Ogier. Piloţii Ford, Jari-Matti Latvala şi Mikko Hirvonen au sosit pe patru, respectiv cinci.

În ciuda traseului scurt, pe care l-au avut de parcurs concurenţii, străzile înguste sau tunelul pe care l-au abut de străbătut, făceau din acesta unul destul de riscant. Totuşi, în afară de Ken Block, care s-a confruntat cu o serie de probleme electrice, chiar înainte de start, toţi ceilalţi l-au parcurs cu bine.

SS2 Alfaro 1 – 26.01km. Francezul Sebastien Ogier a fost cel mai rapid pe prima specială a zilei (15:30.7), urcând pe primul loc la general. În ciuda unei prime jumătăţi de probă extrem de rapidă, Loeb a fost al doilea (+0.5s.) şi îl secondează pe mai tânărul său coleg la general.

Podiumul probei, şi totodată şi al raliului, a fost compeltat de Petter Solberg, norvegianul sosind la 2.9 secunde de Ogier.

Top 5 a fost completat, la fel ca şi pe prima specială a raliului, de cei doi piloţi de la Ford, Latvala (+10.3s) şi Hirvonen (+15.8s), ultimul dintre aceştia pierzând timp preţios din postura de deschizător de drum.

În ciuda problemelor de ieri, când nu a reuşit să i-a startul în SS1, Ken Block a reluat astăzi cursa beneficiind de regulile Super Rally, fiind penalizat însă cu zece minute. Argentinianul Villagra s-a retras.

SS3 Ortega 1 – 23.83km. Istoria se repetă şi pe cea de-a doua specială a zilei! Ogier îşi adjudecă din nou proba (13:58.5), urmat de Loeb (+1.4s.) şi Latvala (+4.4s.). Solberg (+12.8s.) vine pe patru, iar Mikko Hirvonen încheie top 5.

La general clasamentul primilor cinci rămânea neschimbat, poziţiile următoare fiind ocupate de Matthew Wilson, Hennin Solberg, Dany Kuipers, Mads Ostberg şi Martin Prokop.

SS4 El Cubliete 1 – 18.87km. Campionul mondial în exerciţiu, Sebastien Loeb, îşi trece în cont prima specială în Raliul Mexicului (11:42.1). Colegul său de echipă, Sebastien Ogier face şi el o probă bună şi încheie la numai patru zecimi de Loeb.

Al treilea pe specială a fost un alt pilot Citroen, Petter Solberg, norvegianul ocupând aceeaşi poziţie şi la general. Hirvonen (+9.5s.) şi Ostberg (+15.7s.), completează topul cinci al probei.

Pe patru înaintea acestei probe, finlandezul Jari Matti Latvala a pierdut mai bine de două minute pe specială, în urma unei pene de cauciuc.

SS5 Leon Street Stage 1 – 1.33km. Prima super specială disputată pe străzile oraţului Leon aduce şi prima schimbare de lider din Raliul Mexicului. Sebastien Loeb merge excelent şi încheie proba cu cel mai bun timp (1:17.4).
Francezul a fost urmat de Petter Solberg (+1.3s.) şi Sebastien Ogier (+1.9s.), cel din urmă pierzând, pentreu şapte zecimi de secunde, şefia în clasamentul general.
Finlandezul Jari-Matti Latvala a venit pe patru, recuperând câteva poziţii la general, ajungând până pe nouă, în timp ce top 5 a fost completat de Matthew Wilson.
Astfel, la jumătatea zilei clasamentul general era dominat de trei maşini Citroen, Loeb, Ogier şi Solberg, cei trei reuşind să fie pe podium în toate cele cinci speciale de până la acel moment.

SS6 Alfaro 2 – 26.01km. A doua trecere pe proba Alfaro, schimbă din nou liderul la general, Sebastien Ogier făcând rocada cu Loeb, după ce l-a bătut pe acesta cu 1.2 secunde pe probă.
Latvala termină al treilea (+4.4s.), fiind primul pilot Ford care prinde podiumul într-o specială în raliul Mexicului 2011. Finlandezul a fost urmat de Mikko Hirvonen (+17.2s.), Henning Solberg (+27.7s.) şi Mads Ostberg (+27.9s.).
Ghinionistul probei a fost norvegianul Petter Solberg. Acesta a încheiat speciala cu al 19-lea timp, la peste şase secunde şi jumătate în spatele învingătorului. „Nu ştiu ce s-a întâmplat! Am o problemă mecanică, motorul se sufocă şi nu mai am putere”, spunea Norvegianul la finalul etapei.

SS7 Ortega 2 – 23.83km. Ogier îşi confirmă statutul de lider al raliului şi îşi trece în cont încă o specială (13:48.0), însă Leob îi suflă în ceafă, încheind al treilea (+2.1s.). Cei doi au fost despărţiţi de Solberg, Norvegianul rezolvându-şi problemele la motor.

Piloţii Ford, Latvala şi Hirvonen, încheie din nou pe patru, respectiv cinci, urmaţi de Henning Solberg, Novikov şi Ostberg.

La general Ogier şi Loeb conduceau detaşaţi, despărţiţi de numai 2,6 secunde, în timp ce al treilea la general, Mikko Hirvonen, se afla la peste un minut de cei doi.

Britanicul Matthew Wilson a abandonat după kilometrul 11 al probei, acuzând tot probleme tehnice la maşina sa.

SS8 El Cubliete 2 – 18.87km. Sebastien Loeb recuperează o secundă din diferenţa la general faţă de Ogier, însă rămâne pe doi, la 1,6 secunde de coechipierul său. Citroen monopolizează din nou podiumul, Solberg încheind al treilea la 3,6 secunde de Loeb.

Piloţii Ford păstrează şi ei tradiţia cu Latvala al patrulea (+4.3s.) şi Hirvonen al cincilea (+9.6s.), primul dintre aceştia reuşind să urce pe patru la general, după pana suferită în prima jumătate a zilei.

Pentru caravana WRC urma ultimele două super speciale ale zilei, cea dea doua urmând a se disputa în nocturnă, fapt ce amplifica spectacolul.

SS 9,10 Super Special 1, 2 – 2.21km. Ultimele două probe ale zilei nu au adus schimbări majore la general. Cei doi piloţi Citroen s-au neutralizat unul pe celălalt, Loeb adjudecându-şi prima trecere, cea pe timp de zi, în timp ce Ogier a revenit şi şi-a adjudecat trecerea la lumina proiectoarelor.

Solberg a ţinut aproape, încheind pe doi prima trecere şi pe trei, pe cea de-a doua. Latvala şi Hirvonen şi-au împărţit frăţeşte locurile patru şi cinci, consemnând fiecare câte unul, iar ceilalţi s-au bătut pentru o poziţie în top 10!

La general Ogier a încheiat prima zi de cursă pe locul 1, urmat la numai două secunde şi trei zecimi de coechipierul său, Sebastien Loeb. Pe trei se află Mikko Hirvonen, în timp ce locurile patru şi cinci eruao ocupate de Latvala, respectiv Novikov.

Ziua 2:

SS11 Ibarrilla 1 – 29.9km. Sebastien Loeb îşi adjudecă prima specială a zilei a doua în Mexic (18:25.8) şi urcă pe prima poziţie la general.

Pe doi încheie norvegianul Petter Solberg (+1.4s.), în timp ce podiumul a fost completat de Sebastien Ogier (+4.7s.). Piloţii Ford, Mikko Hirvonen şi Jari-Matti Latvala au completat top 5.

Olandezul Dennis Kuipers s-a răsturnat pe specială, fiind nevoit să iasă din maşină prin parbriz.

SS12 Duarte 1 – 23.27km. După ce şi-a adjudecat prima specială a raliului, Petter Solberg recidivează şi îşi adjudecă şi speciala a 12-a în 17:57.8. Norvegianul a fost cu 4.4 secunde mai rapid decât liderul la general, Sebastien Loeb şi 9.9 decât Mikko Hirvonen.

Hirvonen a încheiat proba pe patru cu aproape 17 secunde întârziere, iar Ogier a fost al cincilea, la 19.8 secunde.

La general Loeb îşi mărea avansul în faţa lui Sebastien Ogier la 17.8 secunde, podiumul fiind completat de Hirvonen la un minut şi 40 de secunde.

SS13 Derramadero 1 – 23.28km. Solberg reuşeşte a doua victorie de specială consecutivă, reuşind astfel să urce până pe poziţia a şasea la general. Pe doi a sosit, din nou, Loeb, urmat de Latvala şi Ogier.

Top 5 a fost încheiat de Mikko Hirvonen, finlandezul sosind la 6.7 secunde de Solberg.

Speciala a fost cu ghinion pentru americanul Ken Block, pilotul Monster WRT suferind o pană pe traseu.

SS14 Leon Street Stage 2 – 1.33km. Ultima probă specială a dimineţii celei de-a doua zile a fost adjudecată de Loeb. Astfel francezul a mai pus aproape o secundă între el şi locul doi la general, Sebastien Ogier.

Ogier termină pe doi, iar Hirvonen completează podiumul. Latvala, Ostberg, Petter şi Henning Solberg sunt următorii pe mini speciala de dinaintea parcului de service de la jumătatea zilei.

La general Loeb conducea cu 20 de secunde în faţa lui Ogier şi un minut şi 40 de secunde în faţa lui Hirvonen. Latvala şi fraţii Solberg le urmau primilor teri.

SS15 Ibarrilla 2 – 29.90km. Cea de-a doua jumătate a zilei a doua de concurs a fost începută cu stângul de către liderul la general Sebastien Loeb. Francezul a avut probleme la cutia de viteze şi a întârziat cinci minute la startul probei.

În aceste condiţii el a fost penalizat cu 50 de secunde pierzând prima poziţie la general. Nici pe probă Loeb nu s-a descurcat mai bine, reuşind doar al treilea tim, la mai bine de o secundă în spatele câştigătorului Petter Solberg. Al doilea timp pe specială a fost reuşit de Jari-Matti Latvala (+1.1s.)

În urma lui Loeb a sosit coechipierul său Sebastien ogier, cel care urcase pe primul loc la general, cu un avans de 24.1 secunde şi Mikko Hirvonen.

SS16 Duarte 2 – 23.27km. Penalizarea primită nu l-a descurajat pe Loeb şi francezul a început cursa de urmărire în spatele lui Ogier, profitând şi de poziţia acestuia la start.

Petter Solberg a fost, din nou, cel mai rapid pe specială (17:34.2). Loeb a fost al doilea (+3.9s.), iar Latvala a completat podiumul (+6.8).

Hirvonen şi Ogier încheie top 5, francezul pierzând zece secunde în raport cu coechipierul său Sebastien Loeb.

O probă foarte bună a reuşit şi norvegianul Mads Ostberg, locul şase (+25.4s.), el urcând pe aceeaşi poziţie şi la general, în detrimental coechipierului său Hennig Solberg.

SS17 Derramadero 2 – 23.28km. Prima specială a Raliului Mexicului câştigată de o maşină Ford. Latvala e cel mai rapid (13:49.7), urmat de Sebastien Ogier (+2.1s.) şi Sebastien Loeb (+3.0s.).

Hirvonen, Solberg şi Ostberg au fost următorii, clasamentul la general păstrându-se acelaşi în partea sa superioară.

Ogier pornea în ultimele două superspeciale ale zilei, cu un avans de numai 11.3 secunde în faţa lui Sebastien Loeb, între cei doi urmând a se purta bătălia finală pentru victoria la general.

SS18, 19 Super Special 3, 4 – 2.21km. La fel ca şi în ziua întâi, ziua a doua s-a încheiat cu două super speciale, Cele două probe au fost câştigate de Loeb, de fiecare dată acesta fiind secondat de Ogier, liderul la general.

Astfel Loeb reuşea să recupereze 0.8 seunde din întârzirea faţă de Ogier la general. Solberg a fost pe trei, la fel ca şi Ogier, în ambele speciale, în timp ce hirvonen şi Latvala au împărţit locurile patru şi cinci.

La general Ogier conducea urmat de Loeb (+10.5s.), Hirvonen (+1:30.4s.), Latvala (+2:43.8s.) şi Petter Solberg (+6:51.8s.).

Ziua 3:

SS20 Guanajuatito – 29.13km. Ogier pleacă primulpe specială, şi o face destul de bine, după cum oarătau timpii intermediari, însă este neoit să oprască după numai 13 kilometrii, când şi-a rupt roata stânga faţă după o ieşire de pe traseu.

În aceste condiţii, Loeb care a şi câştigat proba, a urcat pe primul loc la general. Francezul a fost urmat de Latvala şi Hirvonen, cei doi secondându-l şi la general, însă în ordine inversă!

Solberg şi Ostberg au completat top cinci, dealtfel cei doi, profitând de abandonul lui Ogier urcau câte o pozişie şi la general.

SS21 Comanjilla – 24.59km. Cea de-a 21-a specială a competiţiei aducea a doua victorie pentru Ford în Raliul Mexicului. Jari-Mati Latvala profita de parcursul de siguranţă a lui Loeb şi încheia cu cel mai bun timp proba.

Pe doi a fost francezul Loeb, în timp ce podiumul a fost completat de Mikko Hirvonen. Astfel, îanintea ultimei speciale a zilei, tot ce mai avea de făcut pilotul de la citroen era să încheie proba, pentru a-şi trece în cont prima victorie din acest an.

SS22 Guanajuato Power Stage – 8.28km. Ultima specială a zilei şi totodată punctele suplimentare puse în joc au fost adjudecate de finlandezul Mikko Hirvonen. Pilotul Ford a fost urmat de Petter Solberg şi Sebastien Loeb, ambii cu acelaşi timp la finalul celor opt kilometrii.

Casament general provizoriu:

1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT DS3 WRC 3hours 53mins 17.0secs M
2. Mikko Hirvonen Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +01mins 38.4secs M
3. Jari-Matti Latvala Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +02mins 23.9secs M
4. Petter Solberg PSWRT Citroen DS3 WRC +07mins 18.4secs M
5. Mads Ostberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +08mins 43.5secs M
6. Henning Solberg M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +09mins 50.0secs M
7. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 +13mins 21.5secs S
8. Martin Prokop Ford Fiesta S2000 +13mins 35.0secs S
9. Juho Hanninen Skoda Fabia S2000 +14mins 48.7secs S
10. Federico Villagra Munchis Ford WRT Fiesta RS WRC +48mins 17.2secs M

11. Ott Tanak Ford Fiesta S2000 +53mins 42.8secs S
12. Benito Guerra Jr. Mitsubishi Lancer Evo X +1hr 01mins 57.6secs A3
13. Ken Block Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +1hr 04mins 04.7secs
14. Francisco Name Mitsubishi Lancer Evo IX +1hr 06mins 21.2secs A3
15. Michel Jourdain Mitsubishi Lancer Evo IX +1hr 07mins 54.7secs A3
16. Karl Kruuda Skoda Fabia S2000 +1hr 13mins 00.4secs S
17. Juan Carlos Sarmiento Peugeot 206 XS +1hr 46mins 27.7secs A6
18. Luis Orduna Jr. Peugeot 206 XS A6 +2hrs 06mins 24.9secs A6.

Clasament SS22 Power Stage:

Rally Mexico: Power Stage / SS22 (Top 3):

1. Mikko Hirvonen Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC 4mins 40.4secs M
2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT DS3 WRC +00mins 02.1secs M#
3. Petter Solberg PSWRT Citroen DS3 WRC +00mins 02.1secs M#.


Tags: , , , , , ,

Category: Prima pagina, WRC

Citește articolul precedent:
Raliul Sibiului UniCredit Leasing 2017: echipajele locale

Raliul Sibiului UniCredit Leasing . Ediția a doua, 6-7 octombrie 2017

Închide