Vali Porcișteanu – Dan Dobre câștigă Winter Rally Covasna 2017

| 16 ianuarie 2017 | 0 Comments

– Echipajul Vali Porcișteanu – Dan Dobre / Mitsubishi Lancer Evo 9 revine în competiții și câștigă a zecea ediție a Winter Rally Covasna;
– 39 de echipaje au participat la acest raliu desfășurat exclusiv pe zăpadă și gheață;
– Open Winter Rally Covasna 2017:
1. Vali Porcișteanu – Dan Dobre / Mitsubishi Lancer Evo 9 – ROU.
2. Gergő Szabó – Borbèly Kàroly / Mitsubishi Lancer Evo 9 – HU.
3. Varkonyi Szabolcs – Botond Csanyi / Mitsubishi Lancer Evo 9 – HU.

Într-un peisaj de basm, în perioada 13 – 15 ianuarie a.c., s-a desfășurat a zecea ediție a competiției Winter Rally Covasna.

„Povestea acestui concurs este frumoasă. Înainte de a organiza și desfășura acest raliu, împreună cu pasionați ai motorsportului, am amenajat cu buldozerul, un circuit pe zăpadă la Sf. Gheorghe. Entuziasmați de rezultatul obținut ne-am îndreptat spre zona Păpăuți și ulterior am ajuns să dezvoltăm și să trasformăm acest concept într-un raliu cu participare internațională în zona Comandău, spre bucuria și satisfacția noastră. Desigur, sunt multe lucruri care pot fi îmbunătățite. Am reușit să avem o competiție cu peste 120 de kilometri de probă specială, fapt ce atrage și creează o concurență benefică sportului cu motor dar și zonei în care se desfășoară. Am avut foarte mulți spectatori pe probe și vreau să le mulțumesc. Din păcate unii spectatori care se cred probabil la curse ne-au creat probleme pe care am reușit să le rezolvăm în detrimentul timpului afectat concursului. Nu am avut evenimente deosebite. Mulțumesc tuturor pentru efort, felicitări participanților,” a declarat organizatorul raliului, Simon Arpad.

După o absență destul de lungă din raliurile naționale, echipajul Vali Porcișteanu – Dan Dobre a fost prezent la startul ediției aniversare. Evoluția acestui echipaj a entuziasmat spectatorii care au luat cu asalt probele speciale. Au rulat cu aplomb și s-au luptat până în ultima secundă cu adversarii lor. Vali și Dan revin în competiții cu o victorie.

„Am reușit să facem pasul în vederea achiziționării unei mașini de concurs, cea pilotată de Dávid Botka în Campionatul European care vine cu un palmares foarte important. Pentru anul 2017 am început antrenamentul cu Winter Rally, un raliu la care am participat încă de la prima ediție din 2007, de cele mai multe ori am fost deschizător (n.r.: Vali a câștigat ediția din 2011). Am luat startul cu obligația de a scoate timpi buni dar și de a oferi spectacol spectatorilor prezenți în număr mare pe probe. A fost prima dată când am concurat aici cu Dan Dobre iar acest lucru a fost foarte bun. M-am bazat sută la sută pe experiența lui Dan și am terminat cu bine acest raliu. Mașina s-a comportat bine, am avut câteva mici temeri în viraje, zăpada și gheața te păcălește și nu iartă, pe care le-am depășit cu bine. Oricând era posibil să rămâi suspendat în zăpadă, cum au pățit alți colegi. Am fost constanți în cursă, nu am avut probleme și ne bucurăm de acest final. Este un debut bun pentru noi și sper să avem un parcurs cât mai bun în acest sezon. obiectivul în acest an este câștigarea Clasei 3 în Campionatul Național și un loc cât mai bun în clasamentul general. Important este că am revenit și ne bucurăm de susținerea celor care nu și-au pierdut încrederea în noi, în potențialul nostru,” a declarat pilotul Vali Porcișteanu, câștigătorul Winter Rally Covasna 2017.

Adversari redutabili, cu o experință competițională bogată, echipajul Gergő Szabó – Borbèly Kàroly / Mitsubishi Lancer Evo 9 a rulat fără menajamente și deși problemele mecanice le-a dat bătăi de cap, s-au clasat pe locul doi. „Am revenit cu plăcere la acest raliu și ne-am bucurat de atmosfera de aici. Totuși este nevoie de o îmbunătățire la nivelul organizării concursului pentru că uneori timpii de așteptare au fost prea lungi. Știu că managementul unui concurs nu este simplu, mai ales la un raliu pe zăpadă. Sunt convins că se vor găsi soluții pentru a corecta acest neajuns. Ne plac foarte mult probele de aici și am rulat fără menjamente, oferind pasionaților și spectacolul așteptat. Ieri am avut din păcate probleme cu sistemul de frânare și am rămas și fără sistemul turbo. A trebuit să rulăm și în aceste condiții, să luptăm cu Vali pentru un loc cât mai bun pe podium dar și cu echipele din Ungaria. Am făcut câteva greșeli dar suntem totuși pe locul doi și este perfect pentru noi,” a declarat pilotul maghiar Gergő Szabó.

Echipajul bulgar Hristo Manolov – Angel Bashkehayov / Mitsubishi Lancer Evo 9, participant în cursele de rally sprint sau de viteză în coastă din Bulgaria, a reușit o clasare excelentă în clasamentul general, locul patru, în condițiile în care nu sunt familiarizați cu astfel de probe. Anul trecut, aflat la prima participare într-o etapă de viteză în coastă din campionatul românesc, bulgarul Hristo Manolov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) a încheiat Trofeul Opel pe a patra poziţie.

„După cursa de anul trecut de la Brașov, am revenit cu mare plăcere în România. Îmi place mult aici, îmi place atmosfera din competiții și este un prilej bun pentru a acumula experiență competițională. Această cursă a fost perfectă pentru mine. Nu am mai concurat pe zăpada și ne-am simțit foarte bine. Voi reveni cu plăcere la astfel de raliuri,” a menționat pilotul bulgar Hristo Manolov.

Echipajul maghiar Kovacs Antal – Istovics Gergo/ Ford Fiesta R5 a avut o prezență admirată pe probele speciale. Adrenalina dar și capcanele zăpezii au făcut ca acest echipaj să nu obțină un loc pe podium la finalul raliului deși au căștigat cele mai multe speciale.

„Am revenit cu plăcere aici la Covasna cu dorința de a obține un rezultat cât mai bun. Ne plac foarte mult aceste locuri, suntem încântați de ospitalitatea oamenilor dar și de acest raliu. Acasă nu avem posibilitatea să evoluăm în astfel de condiții, pe probe atât de spectaculoase și de tehnice. Ne-am acomodat foarte bine cu condițiile acestuia la shakedown și am evoluat fără rețineri pe probe. Din nefericire pentru noi am forțat prea mult în prima specială și la doar un kilometru înainte de terminarea probei am rămas suspendați în zăpadă. Mulțumim organizatorilor care au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a reveni în concurs. Am fi putut avea o clasare foarte bună și chiar ne-am dorit să câștigăm raliul. Dar nu a fost să fie. Suntem fani ai condusului pe zăpadă și nu ne deranjează locul obținut. Am câștigat cele mai multe probe din acest raliu și suntem foarte fericiți,” a mărturisit pilotul maghiar Kovacs Antal.

Evoluția echipajelor Cașuneanu Costel – Poenaru Carmen / Mitsubishi Lancer și Bucur Călin – Csegzy Levente/ Mitsubishi Lancer Evo 6,5 a fost spectaculoasă, frumoasă, dinamică, terminată din nefericire pentru ambele echipaje cu abandon. Dacă primul echipaj a avut o ieșire în décor care nu le-a mai permis continuarea cursei, Bucur Călin a fost trădat de motorul care a cedat.

„Este pentru prima dată cand vin la acest raliu și este prima cursă pe zăpadă cu Mitsubishi, cu tracțiune integrală. Este un raliu care trebuie introdus în calendarul competițional, este senzațional. După prima zi eram pe locul patru la general și unu la clasă, motive numai bune pentru a evolua la fel de bine, cel puțin și în ziua a doua. Din păcate, la finele primei speciale, am rămas fără motor. Am mers cu gazul jos, am rulat cu drag,” a declarat pilotul român Bucur Călin.

Desigur, în spatele fiecărui echipaj există povești frumoase, iar noi ne vom opri de această dată la familia Maior.

Cea mai bună clasare a unui echipaj român la acest raliu, după Vali Porcișteanu – Dan Dobre, a fost a lui Maior Norbert – Dorca Florin / Dacia Sandero, locul cinci în clasamentul general. Exuberanța tinereții, combinată cu experiența acumulată în sezonul anterior în Cupa Dacia de Maior Norbert dar și cu experiența navigatorului Dorca Florin au condus la această frumoasă clasare și sunt rețeta de succes pentru viitoarele raliuri.

Tatăl lui Norbert ar fi trebuit să concureze în calitate de navigator alături de Szabo Csongor. Însă copii i-au făcut o supriză.

„Tatăl meu nu a mai pilotat din anul 2007. Împreună cu Norbert am comunicat prietenilor ce plan avem și ce cadou dorim să-I facem tatălui nostru de ziua lui de naștere. Suma de bani strânsă a fost folosită pentru a închiria Dacia pregătită pentru raliu, am plătit transportul și toate cheltuielile necesare în astfel de situații. În acest fel am reușit să fiu alături de tatăl meu în concurs pe post de navigator, iar locul nouă obținut la finalul raliului este cireașa de pe tort. Nu ne-am așteptat la un rezultat atât de bun. Alături de fratele meu, de familie și de toți cei care ne-au ajutat, sunt fericită, mă bucur pentru tatăl meu care dincolo de calitățile foarte bune ca navigator nu și-a ieșit din mână și pilotează foarte bine,” a declarat navigatoarea Francesca Maria Maior.

Premii speciale:

Soos Szabolcs/Geczi Tamas – fair play;

Ramona Rusu – participare feminina;

Kovacs Antal/ Istovics Gergo – Fiesta R5  cele mai multe probe speciale câștigate;

Kohazi Karoly/Soos Istvan  – spectacol cu BMW;

Paul Lacombe/ Ferrier Patrick – participare cu Dacia Logan.

Winter Rally Covasna – este un eveniment organizat de Clubul Auto Crono sprijinit de DRE Racing Team din Covasna, sub tutela FRAS.

Parteneri oficiali: Primăria Covasna, Primăria Comandău.

Mașina oficială a raliului a fost asigurată de DELCAR – dealer autorizat Skoda.

Parteneri tehnici: Hotel TTS, Metalubs Romania, Land Rover International, Lazar Group Brasov.

Partener media: Autorally, Autostiri.ro, Racingmedia.ro, RPM Racing. ro,

Partener media locali: Haromszek, Hirmondo, Covasna media.ro., Mesagerul de Covasna.

Evenimentul s-a desfașurat sub directa supraveghere a Poliției Comandău, Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență Covasna, Serviciul de Ambulanță Covasna, Jandarmeria Covasna.

Concursul s-a desfășurat pe traseul pus la dispoziție de Regia Națională a Pădurilor Romsilva, Direcția Silvică Sf. Gheorghe și Ocolul Silvic Comandău.

Dan STRĂUȚI –  Ofițer Presă

Video: YouTube

Credit foto: Dan STRĂUȚI (pentru mai multe imagini vizitati pagina de facebook Autostiri.ro)


Tags: , , ,

Category: Prima pagina, Rally

Citește articolul precedent:
Premiera nationala: cursATA. Titi Aur îți prezintă primul curs online de conducere defensivă

Academia Titi Aur a lansat, în premieră națională, cursul online de conducere defensivă, pe platforma www.cursata.ro (https://curs.titiaur.ro/cursata/), un curs specializat...

Închide